Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.05.2020, 10:10

Najťažšia bola izolácia pre starých rodičov. Preto sme spojili 106 rodín zatvorených v domácej karanténe

Pozrite si projekt, ktorý pomohol starkým vydržať doma a vidieť svoje vnúčence aj bez pripojenia na internet.

Najťažšia bola izolácia pre starých rodičov. Preto sme spojili 106 rodín zatvorených v domácej karanténe
Zdroj: archív

Počas koronakrízy nešlo iba o zdravie ľudí, ale aj značiek. V jej začiatkoch sa neistota rýchlo preniesla aj do reklamného trhu. „Budú naplánované kampane užitočné? Vieme našu mediálnu silu využiť v prospech všetkých? A ako?,“ pýtali sa mnohí marketéri.

V agentúrach Media & Digital Services a Ponyhouse sme našim klientom ponúkli riešenie. Celým svetom sa ozývala mantra, že zostať doma je to najzodpovednejšie, čo môžeme urobiť. Rozhodli sme sa teda využiť nakúpené médiá na to, aby sme uľahčili dodržiavanie domácej karantény. Reklamný priestor v hodnote 650 000 eur venovala Poštová banka v rámci svojej CSR iniciatívy „Tu sme doma, tu pomáhame“.

Identifikovali sme, že najťažšia je domáca izolácia pre starkých. Kým mladšie generácie zostávali v kontakte cez Skype, Zoom či sociálne siete, väčšina dôchodcov bola odkázaná na neosobný kontakt s vonkajším svetom cez televíznu obrazovku. Nevideli vnúčence či deti, nestretávali susedov.

Rozhodli sme sa ich potešiť pozdravmi od blízkych a poslať im trošku zdravíčka. A tak vznikol projekt Pozdravíčko.sk. Mechanika bola veľmi jednoduchá – pozdrav starkých v krátkom videu, uploadni ho na microsite a my ho pustíme v telke. Babička s deduškom ťa uvidia, budú spokojnejší a nebude ich to ťahať von z domu.

Takto vyzerali pozdravíčka:

Aké sme dosiahli výsledky?

  • V aktivačnej fáze kampane sme zasiahli 700 000 RU online – oni uploadli prvé pozdravíčka
  • Poštová banka darovala 877 svojich TV spotov
  • V druhej fáze sme cez TV aspoň raz oslovili 63,5% ľudí vo veku 12-54, čiže takmer 2 000 000 divákov
  • Z dôchodcov sme zasiahli takmer 700 000 ľudí, čo znamená 80,7% cieľovky 65+
  • Už v úvode kampane patrilo Pozdravíčko.sk medzi top projekty podľa awareness – zaregistrovalo ho 29% respondentov prieskumu*
  • Spolu sme tak odvysielali 106 unikátnych pozdravíčok
  • To znamená 106 rodín, ktorým sme uľahčili karanténu
  • Z toho bolo 24 súrodeneckých videí, 11 dospeláckych a 71 sólo vnúčeniec
  • Odhadom až 15 vnúčat z pozdravíčka stihlo počas karantény vyrásť z dupačiek
  • 3 pozdravíčka prišli spoza uzatvorených hraníc
  • A 1 pozdravíčko dovolilo starkým zažiť zmeškané narodeniny vnuka

Za nezištnú pomoc pri výrobe ďakujeme Zion5 (skvelá zvučka!) a MUUV (animácie). Dostať pozdravíčka medzi ľudí nám pomohli: Poštová banka, JOJ, Ringier Axel Springer, NMH, Zoznam.sk, Bleskovky a Emefka. Naša vďaka patrí všetkým ľuďom, ktorí nám pomohli zo svojich home officov, domácich škôlok a škôl, domácich ihrísk, domácich štúdií a strižní.

*Prieskum spoločnosti MNFORCE, komunikačnej agentúry Seesame v spolupráci so Sociologickým ústavom SAV a Ústavom výskumu sociálnej komunikácie SAV „Ako sa máte, Slovensko?“ realizovaný v čase od 21. do 23. apríla na vzorke 1000 ľudí metódou reprezentatívneho online zberu

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.