Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.06.2020, 09:45

5 trendov akcelerovaných koronakrízou

Tlak na rýchlosť a schopnosť podchytiť trendy v spotrebiteľskom prieskume je omnoho vyšší ako kedykoľvek predtým.

5 trendov akcelerovaných koronakrízou
Zdroj: Dreamstime

Pandémia nového koronavírusu nás všetkých zasiahla veľmi rýchlo a nečakane. Doslova nám obrátila život naruby. Zatiaľ to bolo vždy tak, že life style-ové zmeny a zmeny nášho spotrebného správania prichádzali postupne a mali sme možnosť sa na zmeny pripraviť. V polovici marca sme však boli nútení zmeniť svoj život doslova zo dňa na deň.

Asi prvýkrát v našich životoch sa zmenili veci tak rýchlo. Boli sme nútení naučiť sa žiť v obmedzenom režime a prispôsobiť sa opatreniam. Odznievaním pandémie a otváraním ekonomiky sa objavujú presnejšie odhady dopadu koronakrízy na ekonomiku. Dnes je už zjavné, že časť spotrebiteľov obmedzí svoje výdavky aj v najbližších mesiacoch. Je preto nutné sledovať trendy a zmeny, ktoré korona priniesla a reagovať na ne tak, aby bol prepad čo najnižší.

Mnoho vecí sa určite vráti do pôvodných koľají. Avšak zmeny, ktoré sa ukázali ako efektívne sa majú šancu pretaviť do nového normálu. Tlak na rýchlosť a schopnosť podchytiť trendy v spotrebiteľskom prieskume je preto omnoho vyšší ako kedykoľvek predtým.

Na začiatku krízy sme spustili online komunitu, kde s nami členovia komunity zdieľajú to, aký dopad má koronakríza na ich životy, či už pracovné alebo osobné, ako sa zmenilo ich spotrebiteľské správanie a aké sú ich očakávania do budúcna.

Na základe online komunity sme identifikovali päť trendov, ktoré vznikli vďaka koronakríze alebo boli koronou akcelerované. Týchto päť trendov má potenciál stať sa súčasťou našich životov aj po odznení pandémie.

  1. Nárast online služieb a komunikácie
    Vzhľadom k tomu, že veľká časť krajiny zostala kvôli korona vírusu doma, výrazne vzrástlo využívanie online služieb. Online nákupy či online komunikáciu s úradmi vyskúšali alebo aspoň nezatracujú ani tí konzervatívnejší z nás. Pri investíciách do online služieb je dôležité klásť silný dôraz na funkčnosť a prehľadnosť (UX) online aplikácií. V prípade konzervatívnejších klientov poskytnúť bezplatného sprievodcu online službami.

  2. Zvýšia sa nároky na mobilné dáta
    Online návyky získané počas pandémie, si ľudia budú chcieť zachovať aj do budúcna. Postupným uvoľňovaním opatrení a opúšťaním domácich wifi sieti sa zvýšia nároky na mobilné dáta. Mobilní operátori by mali na tento trend reflektovať a transformovať svoju ponuku do flexibilnejších dátových balíčkov.

  3. Nákupy potravín budú plánované a menej časté
    Koronakríza nás naučila si nákupy viac plánovať. Miesto niekoľkých menších nákupov potravín týždenne si plánujeme jeden alebo dva väčšie. Ľudia sa zhodujú v tom, že takéto nákupy sú efektívnejšie nielen z časovej, ale aj finančnej stránky a preto mnoho z nás nevylučuje, že v tom bude pokračovať aj naďalej. Väčšie nákupy znamenajú dlhší čas strávený v predajni, na ktorý by mali maloobchodné reťazce reagovať a tento čas zákazníkom spríjemňovať a zároveň zjednodušovať celkový proces nákupu.

  4. Home office bude bežnejší a prijateľnejší
    Veľká časť ľudí si vie predstaviť, že by z domu pracovali častejšie aj po skončení pandémie, prípadne že by pracovali výhradne z domu. Homeoffice má viacero výhod aj pre zamestnávateľov. Okrem toho, že možnosť práce z domu považujú zamestnanci za konkurenčnú výhodu a benefit, môže sa jednať aj o výrazne ušetrenie nákladov na strane zamestnávateľa. Okrem zavádzania homeofficu by mali zamestnávatelia myslieť aj na zamestnancov, ktorých sa homeoffice netýka a ponúknuť im adekvátny benefit.

  5. Nosiť rúško už nebude hanba
    Hoci to v minulosti u nás bolo tabu, veľa ľudí si pochvaľuje toto opatrenie a plánujú ochranu tváre používať aj po skončení pandémie. Či už ide o peľových alergikov, ľudí s oslabenou imunitou alebo tých, čo sa boja nákazy pri cestovaní. Rúško a zvýšená dezinfekcia ostane súčasťou života časti populácie aj v budúcnosti. Rúško sa mimo iné stalo symbolom spoločenskej zodpovednosti, ktorá by mala byť súčasťou každej značky, spoločnosti či inštitúcie aj po skončení pandémie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.