Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
10.07.2020, 08:00

Zamestnanci s vedomosťami v digitálnom marketingu vedia vašu firmu v čase krízy nakopnúť

Zamestnávatelia by preto nemali šetriť na vzdelávaní v digitálnom marketingu.

Zamestnanci s vedomosťami v digitálnom marketingu vedia vašu firmu v čase krízy nakopnúť
Zdroj: IAB Slovakia

Nedávna situácia súvisiaca s vírusom COVID-19 a celoštátnym lockdownom bola výzvou pre väčšinu spoločností a odvetví. Najlepšie si s ňou dokázali poradiť spoločnosti, ktoré buď mali výborne zvládnutú digitalizáciu a online predaj svojich produktov a služieb, alebo sa vedeli neštandardne rýchlo prispôsobiť a prejsť z offline do online módu.

Základným predpokladom zvládnutia takejto situácie sú pripravení zamestnanci s dostatočným backgroundom v digitále, digitálny marketing nevynímajúc. Mnohí mohli dokonca počas korona krízy získať, stačilo mať ”online” produkt či službu a podporiť ho dobre cielenou online marketingovou stratégiou. Marketingu nahrávali aj zvýhodnené ceny reklamy, nakoľko dopyt po mediálnom priestore klesal.

Napriek kríze a poklesu pracovných ponúk naprieč všetkými segmentami, stále existuje dopyt po online špecialistoch, ktorých je na trhu dlhodobo málo. Mnohé spoločnosti boli nútené pozastaviť nábor nových zamestnancov z titulu šetrenia nákladov a udržateľnosti svojho biznisu. Často škrtanými položkami v rozpočtoch spoločností sú aj zamestnanecké benefity, ku ktorým patrí aj doplnkové vzdelávanie. Práve tu by však HR oddelenie a CEO spoločností mali zvážiť, ktoré dovzdelanie ich zamestnancov môže aj v budúcnosti priniesť najväčší úžitok. Vzhľadom na vyššie spomenuté, na vedomostiach v digitálnom marketingu by sa šetriť nemalo.

Najviac žiadané znalosti pri pracovných pozíciách v segmente online marketingu bývajú skúsenosti so strategickým vedením online produktov či projektov, s komplexným mediálnym plánovaním, s prácou na sociálnych sieťach a vo vyhľadávači, s optimalizáciou stránok, ale v poslednej dobe aj obsahovým marketingom či programmatic skúsenosťami.

Takýto komplexný prehľad v jednotlivých oblastiach digitálneho marketingu poskytuje medzinárodný vzdelávací a certifikovaný program DIMAQ, ktorý na Slovensko priniesla autorita v digitálnom odvetví – združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia, dnes s 43-mi členmi. Kurz je uznávaný tiež medzinárodným združením IAB Europe.

Ak rozmýšľate, či plánujete posilniť vaše marketingové oddelenie v digitálnom marketingu, môžete využiť najbližší jesenný termín. Navyše, do 17.8.2020 je akadémia v ponuke za zvýhodnenú IAB členskú cenu pre všetkých zadávateľov reklamy.

Jesenná edícia DIMAQ Akadémie bude obohatená aj o case-studies kampaní a online riešení, prostredníctvom ktorých lektori účastníkom sprostredkujú skúsenosti, omyly, úspechy ako aj odporúčania pre mediálne plánovanie počas krízového obdobia.

DIMAQ v číslach:

  • 75 účastníkov vzdelávacích kurzov DIMAQ (Akadémia, Rýchlokurz)
  • 77 držiteľov DIMAQ certifikátu
  • 4,7 boda (z maximálnych 5 bodov) je priemerné doterajšie skóre hodnotenia certifikovaných lektorov účastníkmi

Pozrite si video z DIMAQ Akadémie:

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.