Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
19.07.2020, 09:07

Týždeň v médiách: O bande plagiátorských šaškov a klamárov

Takto vnímajú kauzy diplomoviek v susednom Česku.

Týždeň v médiách: O bande plagiátorských šaškov a klamárov
Zdroj: TASR

Ak by ste očakávali v tejto letnej sezóne nejakú nudu, zďaleka to neplatí. Napriek tomu, že je leto a ľudia by sa mali zapodievať svojimi dovolenkami, oddychom či záhradkami, zdá sa, že celý ich svet sa presunul na sociálne siete. Politici im v uplynulom týždni dali na to minimálne dva dôvody. Najviac zarezonovali témy, ktoré sa týkali novely potratového zákona, druhou bolo plagiátorstvo diplomových prác. Druhú spomínanú špeciálne okorenil náš premiér Igor Matovič, ktorého sa táto téma týkala.

Potom ako Denník N priniesol správu o okopírovanej diplomovej práci ministra školstva, Branislava Gröhlinga, sa zdalo, že v súvislosti s touto informáciou už nič nemôže prekvapiť. Pokiaľ sme sa nedozvedeli, že okopírovanú prácu má aj premiér Igor Matovič, ktorý tento prešľap kritizoval u bývalého predsedu parlamentu Andreja Danka.

Igor Matovič, ktorý sa kamaráti s facebookom, aj v tejto situácii začal komunikovať prostredníctvom  sociálnej siete. Kým sme minulý týždeň písali, o jeho lapsusoch v rámci jeho komunikácie na sociálnej sieti, v uplynulom týždni sa opäť, aj vďaka téme plagiátorstva diplomovej práce posunuli na ďalšiu "úroveň". Za všetky uvádzame tento príklad:

Okrem plagiátorstva bolo témou nášho premiéra na sociálnych sieťach aj rokovanie v Bruseli, z ktorého si Igor Matovič píše dokonca denník. Takýto postreh si zapísal v piatok:

A kým niektorí kauzu diplomovky zľahčujú, prezidentka Zuzana Čaputová to vidí úplne inak. "Ide doposiaľ o najväčšiu hodnotovú križovatku, na ktorej vláda stojí. Som sklamaná a smutná, že očakávania verejnosti, vrátane mojich vlastných, na vysoké štandardy uplatňovania politickej moci a vyvodzovanie politickej zodpovednosti, s ktorými bol spájaný nástup vlády Igora Matoviča, zostávajú zatiaľ nenaplnené. Podvádzanie neschvaľujem a nemôžem schvaľovať ani jeho zľahčovanie."

Kauzu plagiátorstva zaznamenali aj v susednom Česku. Komentátor českého Reflexu vydal komentár s názvom Z novej slovenskej vlády sa stala banda plagiátorských šaškov a klamárov.

"Spoločensky sa znemožniť v politike nebýva veľký problém. Avšak rýchlosť, s ktorou tak robí slovenská vláda premiéra Igora Matoviča, ktorá bola menovaná 21. marca, je fascinujúca, píše autor komentára Viliam Buchert hneď na úvod.

Neviem, či Buchert čítal aj Matovičove statusy na facebooku, ale jeho úvodná veta by sa pokojne mohla parafrázovať a celkom sedí aj na už spomínanú komunikáciu Igora Matoviča na sociálnych sieťach: Spoločensky sa znemožniť v politike nebýva veľký problém, avšak rýchlosť akou to robí premiér Matovič na facebooku je fascinujúca...

Aby sme nezostali iba u premiéra, veľký rozhovor so súčasným generálnym riaditeľom RTVS Jaroslavom Rezníkom priniesol v uplynulom týždni Denník N. Z rozhovoru sa dozviete o tom, ako chcel Rezník meniť logá RTVS, že je spokojný s moderátorom diskusnej relácie O 5 minút 12 Marekom Makarom, aj to, kedy chce spustiť onlinový spravodajský portál. Ale ako už napovedá aj titulok, dominantná časť rozhovoru je o tom, ako dlho zostane generálny riaditeľ vo funkcii - slovami Denníka N, či už má zbalené. Rovnaká otázka padla aj zo strany redaktora: Vy sa ešte nebalíte?

Stále pokračuje bojkot firiem na Facebooku.  V USA v uplynulé dni sa do bojkotu zapojila americká mediálna a filmová spoločnosť Walt Disney. Pričom firma bola jedným z najväčších inzerentov na Facebooku v prvom polroku. Viaceré veľké firmy sa zapojili do bojkotu sociálnej siete, aby tak vyjadrili nesúhlas s nenávistnými prejavmi a falošnými správami, na ktorým sociálna sieť nemá kontrolu.

V susednom Česku tak napríklad urobila  energetická skupina E.on, ktorá oznámila, že až do odvolania zastavuje všetku propagáciu na Instagrame a Facebooku. Pod statusom sa firme množili negatívne komentáre, zákazníci chcú prejsť ku konkurencii. Tento krok vnímajú totiž ako cenzúru. Uvidíme ako túto výzvu zvládnu, prípadne podporia aj iné firmy. Pretože odísť z priestoru, kde sú potenciálni zákazníci, je v týchto časoch vážne rozhodnutie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.