· Kategória: Promo & Activation, Event · Agentúra: Istropolitana Ogilvy · Zadávateľ: TescoStratégie
StoryEditor

Backstage z Hodnotenia Stratégií: Reklama je v prvom rade o ideách

Nezabudnime na to.

Rok 2020 ukázal, že nech sa v spoločnosti deje čokoľvek, kreatívne myšlienky si svoju cestu na svetlo vždy nájdu. Kreatívci aj zadávatelia si vyskúšali, aké to je pracovať bez fyzickej prítomnosti kolegov. Že sa dá točiť, aj keď sa točiť až tak ľahko nedá. A že brainstormovať cez zoomy/teamsy/hangouty je úplne „naprd“. Pre kreatívnu tvorbu to asi naozaj nie je dobré. Ale aj tak v takomto období vznikli skvelé práce. Hoci ich bolo celkovo menej.

Každomesačné hodnotenie v Stratégiách je extrémne zaujímavé v tom, že na ňom naživo vidíme diskusiu a niekedy aj konfrontáciu rôznych uhlov pohľadu. Kreatívne špičky premixované veľkými zadávateľmi. Veľmi ma baví hlavne rozdiel medzi pohľadom zadávateľov na jednej strane a názormi kreatívcov na strane druhej. Všímam si, aká je pre slovenských kreatívcov extrémne dôležitá originalita, výnimočnosť. Zároveň exekučná realizácia. V ňom sa dokážu strácať a velebia craftovú realizáciu.

Pre nás zadávateľov cítim viac dôležitosť efektivity a toho, či komunikačné riešenie bude fungovať, ako ho zákazník pochopí. To, ako komunikácia funguje ako jednoliata kampaň, ktorá spolu znásobuje svoj komunikačný výtlak. A v tejto spleti názorov sa rodia diskusie, ktoré dokážu posúvať ľudí k novým myšlienkam. A ja som to zažil veľakrát. Diskutujte preto o reklame veľa, ale nechajte si otvorenú hlavu, aby ste svoj názor mohli prípadne aj zmeniť. To vás posunie.

Totiž nezabudnime na jedno. Reklama nie je stratégia, exekúcie (spoty, videá, vizuály...) sú zas len časťou reklamy. Reklama je v prvom rade o ideách. Bez ohľadu na to, či ide o TV, social, OOH, rádio, čokoľvek. Idey sú základom skvelej reklamy. A takých nikdy nie je dosť.

A aj preto vyzdvihnem z celého ročníka jednu prácu nado všetky – a to minuloročnú novembrovú mandarínku v Tescu. Skvelá idea. A prajem si, aby takých bolo čo najviac. Pokojne o tom môžeme diskutovať.

01 - Modified: 2020-11-30 07:55:47 - Feat.: 0 - Title: Predstavujeme najlepšie slovenské reklamy podľa Stratégií 02 - Modified: 2020-11-27 10:21:42 - Feat.: 0 - Title: Backstage z Hodnotenia Stratégií: Kráľovská kategória ukázala, že vieme tvoriť integrované kampane
01 - Modified: 2020-11-27 10:21:42 - Feat.: - Title: Backstage z Hodnotenia Stratégií: Kráľovská kategória ukázala, že vieme tvoriť integrované kampane 02 - Modified: 2020-11-30 07:55:47 - Feat.: - Title: Predstavujeme najlepšie slovenské reklamy podľa Stratégií 03 - Modified: 2020-11-25 09:16:36 - Feat.: - Title: Backstage z Hodnotenia Stratégií: O týchto prácach sme sa rozprávali v októbri 04 - Modified: 2020-11-25 09:18:13 - Feat.: - Title: Hodnotenie Stratégií: Top prácou októbra sú #OčiPrePlač 05 - Modified: 2020-11-11 12:49:36 - Feat.: - Title: Backstage z Hodnotenia Stratégií: September bol mimoriadne silným mesiacom
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 00:36