StoryEditor

Case study: Ako si agentúra Promiseo poradila s výzvou virtuálneho Dňa otvorených dverí

Stačilo správne uchopiť nástroje, ktoré online ponúka, a pripraviť obsah presne pre špecifické cieľové publikum.

V čase limitovaného pohybu a fyzického kontaktu je DOD výzvou aj príležitosťou. Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach však aj v roku 2020 chcela zorganizovať svoj tradičný Deň otvorených dverí. Košická agentúra Promiseo si s neľahkou úlohou nakoniec poradila.

Tradičné DOD netradične

Pripraviť online DOD z virtuálneho štúdia s premostením na hostí a moderátorov, ktorí boli na rôznych miestach bolo výzvou. Za pár týždňov sa napriek tomu podarilo vytvoriť scenáre, nachystať program, začať s teasingom, nakresliť vizualizácie a naplno vyskúšať nielen limity nového multifunkčného štúdia agentúry Promiseo, ale aj celého tímu. Stačilo už len event odštartovať a spojiť technológie, ľudí a obsah do jedného funkčného celku.

“Myšlienka usporiadať online deň otvorených dverí vznikla v októbri počas brainstormingov so zástupcami univerzity. Vzhľadom na dohodnutý termín eventu a pandemické opatrenia sme museli zareagovať veľmi rýchlo, vytvoriť koncept a harmonogram programu tak, aby si ho univerzita stihla schváliť a zároveň sme mali čas na realizáciu. Počas celých príprav sme veľmi úzko medzitímovo spolupracovali, nakoľko sme potrebovali kreatívny koncept realizovať vo forme grafických podkladov, videí, obsahu na sociálne siete či predprodukcie. Veľmi si cením, že sa univerzita počas celého tohto času aktívne zapájala a pomáhala nám pripraviť podklady. Dovolím si tvrdiť, že výsledok naozaj stál za to, o čom svedčí aj počet minút, ktoré užívatelia strávili pozeraním livestreamu a desiatky pozitívnych reakcií,” zhodnotila priebeh príprav a samotného livestreamu Viktória Margitová, key account v agentúre Promiseo.

Promiseo

​Ako však mladým ľuďom ukázať univerzitu, ktorých je veľmi ťažké zaujať takmer čímkoľvek, rovnako efektívne ako naživo? Agentúra Promiseo pripravila kontinuálny teasing obsahu a hostí, ktorý mal za úlohu vyburcovať záujem a získať maximum. Oslovila bývalých absolventov univerzity, ktorí pôsobia v rôznych kariérnych sférach, aby na diaľku pozvali študentov na prvé virtuálne DOD ich alma mater. V príspevkoch sa postupne objavila poslankyňa Národnej rady SR, pracovníčka OSN, moderátor rannej šou Europy2, olympionik v zjazdovom lyžovaní či riaditeľ prestížnej globálnej firmy. 

Doc. JUDr. Regina Hučková, PhD., prorektorka pre marketing a vzťahy s verejnosťou, vysvetlila motiváciu univerzity uskutočniť virtuálny DOD: “Zámerom našej univerzity je prezentovať štúdium na našej univerzite moderne, dynamicky a spôsobom, ktorý je blízky súčasnej generácií stredoškolákov a budúcich vysokoškolákov. Po skvelej odozve na Virtuálny deň otvorených dverí sme radi, že sme svoje snaženie spojili s profesionálmi v spoločnosti Promiseo. S tímom spoločnosti Promiseo sa nám spájajú najmä dve charakteristiky, a to absolútna profesionálnosť a snaha vyjsť v ústrety klientovi v každom detaile aj o polnoci. Tešíme sa na ďalšiu spoluprácu s partiou ľudí, ktorí sa svojou prácou nielen živia, ale sa ňou i bavia.”

Prvá videopozvánka získala 10 391 pozretí a celkový čas sledovania predstavoval 6 000 minút. A to u publika, ktoré obyčajne rýchlo prebehne feed Instagramu a je potrebné ho zaujať do troch sekúnd. Ilustruje to záujem o podobný typ online výstupov, ktorý, ak je správne vytvorený, zaujme aj generáciu súčasných stredoškolákov s ležérnejším prístupom k obsahu.

Deň Dé

Univerzitný marketing sa dá robiť aj inak a moderne. Dôkazom bol deň, keď sa brány univerzity otvorili pre všetkých aspoň virtuálne. Vďaka vybavenému štúdiu agentúry Promiseo sa úloha podarila. Vrchol v počte divákov dosiahla agentúra už v 17. minúte a 23. sekunde živého vysielania a celkovo nazbierala až 100 402 pozretých minút, čo je 69 dní sledovania, 515 prehratí Titanicu alebo 4 563 epizód Priateľov. A to všetko v čase, keď veľtrhy a konferencie bojujú o virtuálneho diváka v každom jednom živom vysielaní.

Základom úspechu bolo správne fungujúce DOD, dostatočne silný teasing prostredníctvom známych tvárí, profesionálne štúdio a tím, ktorý sa postaral o to, aby vznikol inšpiratívny a funkčný prenos virtuálneho Dňa otvorených dverí.

Celkový počet sledovaných minút DOD zrkadlí prirodzenú reakciu publika na obsah, ktorý sa stal pútavým a premietol sa do vyše 100-tisíc pozretých minút. Univerzita vďaka tomu získava kredibilitu, ktorá u potenciálnych záujemcov o štúdium vyvoláva ešte vyšší záujem. Stačilo správne uchopiť nástroje, ktoré online ponúka, a pripraviť obsah presne pre špecifické cieľové publikum tak, aby to bolo zaujímavé. Je dnes ľahké spustiť online vysielanie, ťažšie je však vytvoriť profesionálny obsah, ktorý zaujme, udrží pozornosť divákov a prinesie želaný efekt. Univerzita spolu s agentúrou Promiseo dokázali sprostredkovať virtuálny Deň otvorených dverí, ktorý otvára dvere moderného online marketingu aj univerzitnému prostrediu. 

01 - Modified: 2023-12-12 11:08:21 - Feat.: - Title: Kvalitná produkcia nezachráni nekvalitnú ideu, zhodujú sa zástupcovia produkčných spoločností 02 - Modified: 2023-10-30 10:33:14 - Feat.: - Title: Anketa Stratégií: UX je stále dôležitou témou na meranie používateľského správania 03 - Modified: 2023-12-07 10:07:21 - Feat.: - Title: ADMA názor: Dokáže AI nahradiť kreatívu, dizajn či dokonca celý marketing? 04 - Modified: 2023-10-26 12:33:12 - Feat.: - Title: Téčko v Košiciach predstavuje nového maskota SPIRITA 05 - Modified: 2023-10-24 09:24:38 - Feat.: - Title: Pri personalizácii je doležitá efektívna komunikácia so zákazníkmi (Anketa Stratégií)
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 18:16