Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
13.02.2021, 23:38

Týždeň v médiách: Konflikt medzi Nicholsonovou a Remišovou. Aj o pukancoch pre Pellegriniho

Aj o chaose v dátach Covid automate. Plus jeden tip na výborný seriál na RTVS.

Lucia Ďuriš Nicholsonová
Zdroj: TASR/M. Baumann

Už sme si zvykli, žiaľ, že komunikácia nepatrí k silnej stránke tejto vlády. Keď si už človek myslí, že ho nič nemôže prekvapiť, začne sa nový týždeň, a s ním aj tlačová konferencia dvoch dám zo strany SaS. Europoslankyňa Lucia Ďuriš-Nicholsonová a Jana Bittó Cigániková predstúpia pred novinárov, aby prostredníctvom médií oznámili, že Slovensko prišlo o miliardu eurofondov, ktoré si nestihlo vyčerpať do konkrétneho dátumu.  A že toto ide na vrub tejto vlády, vyhlásila Lucia Ďuriš Nicholsonová  s takým pokojom akoby ani súčasťou tejto vlády nebola.

Miliarda sem - milarda tam alebo odchod korunnej princeznej

Dámy z SaS namiesto toho, aby si tieto veci vykonzultovali s Veronikou Remišovou zo strany Za ľudí a ministerkou investícií, poslali informáciu slovenským občanom prostredníctvom novinárov a zatiaľ čo oni dve tvrdili, že sme o miliardu definitívne prišli, Veronika Remišová tvrdila opak. Deň sme čakali na to, kým nám Európska únia potvrdí ako to vlastne je. Pretože a to už mienime ironicky, miliarda je zdá sa na Slovensku taký malý obnos peňazí, že nikto nevie, či sme ju minuli alebo nie.

Európska únia Veronike Remišovej potvrdila, že Slovensko o žiadne peniaze neprišlo, pretože si môže vyčerpať do roku 2023, čo podľa Nicholsonovej nestihneme. Zatiaľ čo šéf SaS Richard Sulík sa Veronike Remišovej ospravedlnil, korunná princezná strany SaS Lucia Ďuriš Nicholsonová dospela k názoru, že odíde zo strany SaS. Mimochodom nebude to prvýkrát, čo Lucia Ďuriš Nicholsonová zNajnovšívažuje svoj odchod zo strany, aj preto RIchard Sulík skonštatoval, že "je to prehnaná reakcia" aj keď pripúšťa možnosť, že korunná princezná strany SaS Lucia Ďuriš Nicholsonová odíde a SaS bude pokračovať bez nej.

Zvláštne, aj keď zmierlivejšie, reagovala Jana Bittó Cigániková, ktorá tvrdila, že sa o tom, dozvedela na poslednú chvíľu a tlačovka bola zameraná úplne na inú tému. Pre portál Sme povedala:  "Bohužiaľ, Lucia na tlačovku pridala tému, ktorá nebola vopred odkomunikovaná. Neupozornila nás na ňu ani neposlala vopred podklady. Dozvedela som sa to trištvrte hodinu pred tlačovkou. Lucia prišla na poslednú chvíľu. Oznámila nám to ako hotovú vec."

Bittó CIgániková v rozhovore ďalej hovorí o tom, ako Lucii Ďuriš Nicholsonovej povedala, "aby aspoň nemenovala Veroniku, lebo nevieme, ako to je a že je za to zodpovedná celá vláda. Lucia súhlasila, že ju nebudeme menovať." Na Veroniku Remišovú sa pýtali novinári...

A tak sa k Slovákom dostali posolstvá o minutých eurofondoch, o tom, že na tlačovkách si môže povedať každý čo chce, a čo je najdôležitejšie, že koalícia spolu nielenže nekomunikuje, ale sama si hádže polená pod nohy. Čo začína byť výhodou pre opozíciu, ktorá už dlhodobo zbiera body v prieskumoch. V tomto kontexte správne poznamenala Veronika Remišová, keď situácia okolo euro miliarde a konaní Lucie Ďuriš Nicholsonovej, že Petrovi Pellegrinimu stačia k tomuto iba pukance.

Chaos v číslach. Alebo ako sa Kežmarok sfarbil do bordova a nepotreboval ani pacientov
Portál Spiš-Korzár, ktorý patrí vydavateľstvu Petit Press (Sme.sk) zverejnil informáciu o tom, že podľa ministerstva zdravotníctva má okres Kežmarok hospitalizovaných 95 pacientov s ochorením Covid-19. Lenže primátor mesta Ján Ferenčák (Hlas-SD) potvrdil, že Nemocnica Dr. Vojtecha Alexandra v Kežmarku, ktorá je jedinou v okrese, uvádzala jedenásť hospitalizovaných s týmto ochorením. Na základe nového covid automatu, ktorý zaviedla vláda od tohto týždňa, sa tak okres Kežmarok prefarbil do bordova, teda automaticky prešiel do okresu s prísnejšími opatreniami. Vedľajší okres mal pritom viac pacientov v nemocnici, ale na Covidovej mape mal svetlejšiu farbu.

Témou sa zaoberal aj portál Pravda, ktorý napísal, že "chaos v číslach spôsobujú pacienti, ktorí majú trvalý pobyt nahlásený v inom meste ako je nemocnica, v ktorej sú hospitalizovaní. Do úvahy sa totiž berie len ich miesto trvalého bydliska, a nie miesto prechodného pobytu, infikovania či nemocnica, v ktorej sa liečia."

Podľa súčasného spracovania výsledkov "v levočskej nemocnici evidujú 16 pozitívnych pacientov, no podľa dát z Covid automatu by mali mať hospitalizovaných 32 pacientov. Tí však môžu byť hospitalizovaní naprieč celou republikou", napísal portál Pravda.

Z Penty odchádza ďalší vrcholový manažér
Keď pred koncom roka polícia zadržala šéfa finančnej skupiny Penta Jaroslava Haščáka, vzdal sa všetkých výkonných funkcií. Riadiace kompetencie po ňom prebral Iain Child. V uplynulom týždni médiá priniesli informáciu, že z Penty odchádza ďalší vrcholový manažér. Je ním Eduard Maták, ktorý je vo finančnej skupine zodpovedný za zdravotníctvo. Maták, ktorý je zároveň spolumajiteľom finančnej skupiny, povedal, že skončí v závere roku 2021. Dôvody odchodu nekomentoval, povedal, že je čas na zmenu. Podľa médií jeho odchod nebude mať výrazné dôsledky na finančné výsledky Penty, pretože Matákov podiel je vo finančnej skupine nízky. Do Penty tak prichádzajú traja noví manažéri a bude z nej "Hepta".

Víkend narušila vážna správa o samovražde kľúčového svedka
V noci z piatka na sobotu sa zastrelil kľúčový svedok František Böhm, ktorý svedčil vo viacerých korupčných kauzách policajných špičiek, informáciu priniesol portál JOJ. Böhm postrelil aj svoju manželku, ktorá mu chcela v tomto zabrániť.  Františka Böhma prepustili na slobodu v polovici decembra minulého roka. Podnikateľ vypovedal aj proti bývalému prezidentovi policajtov Milanovi Lučanskému. Bol jedným z hlavných svedkov v kauzách Očistec a Judáš. 

Čína stopla BBC World News
Čína si riadi tok informácií, ktoré prichádzajú zo zahraničia. Nasvedčuje tomu aj jej aktuálne rozhodnutie, ktoré súvisí  so zákazom vysielania stanice BBC World News. Je potrebné dodať aj to, že o týždeň skôr britské úrady odobrali vysielaciu licenciu čínskej štátnej televízii CGTV.  Podľa čínskej správy  informácie stanice BBC World News závažne poškodzovali  čínske národné záujmy a podrývali tak národnú jednotu. Televízna stanice nespĺňa požiadavky kladené na zahraničné televízne kanály, ktoré vysielajú v Číne a preto žiadosť BBC o licenciu na ďalší rok nebude prijatá, píše portál Echo24.

Viete ako vznikla americká The Fox News?
Na záver ponúkame jeden tip. Ide o seriál Najsilnejší hlas, ktorý vysiela v sobotu večer RTVS na Dvojke. Je o zakladateľovi americkej televíznej spravodajskej stanice The Fox News. Roger Ailes za peniaze mediálneho magnáta Ruperta Murdocha vybudoval spravodajskú stanicu, ktorá sa netajila od začiatku tým, že nebude reprezentovať amerických liberálov či demokratov. Už pri zakladaní novej stanice Ailes hovoril: "Ľudia nepotrebujú byť informovaní, stačí im pocit, že informovaní sú." A zaujímavý je aj jeho ďalší výrok - "My správy neprinášame, my ich robíme. Meníme svet."

Roger Ailes bol bezpochyby jednou z najvýraznejších osôb v americkom mediálnom svete. Mal svojský prístup, svojské, neraz výrazne dominantné a autoritatívne vedenie. Pre niekoho bol príliš dominantný, hrubý a útočný. Jeho kariéra skončila potom ako bol obvinený zo sexuálneho zneužívania, a to ešte v čase predtým ako vzniklo hnutie MeToo. Mimochodom aj na obraz si vyberal vždy ženy typu Barbie - pekné blondínky s peknými nohami. Také boli predstavy Rogera Ailesa. Jeho životný príbeh vysiela RTVS na Dvojke každú sobotu večer.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.