Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Hovorí sa, že risk je zisk. Ale iba vtedy, keď vyjdeme z komfortnej zóny a vyskúšame niečo nové, môžeme dosiahnuť všetky stanovené ciele. Inšpiráciou nám môžu byť mnohé známe osobnosti či dokonca firmy, ktoré spravili krok do neznáma a aj napriek vysokému riziku sa im to vyplatilo. 

​Úvod k sérii case studies známych svetových firiem ste si prečítali minulý týždeň, dnes prinášame príbeh značky Lego.  

LEGO PRÍBEH

Existuje asi len málo ľudí, ktorí by nepoznali značku Lego. Firma zaoberajúca sa výrobou stavebníc bola založená už v roku 1932. Počas svojej existencie vyrobila množstvo rôznych sérií, ako bežných, tak aj špeciálnych. Špeciálne série boli inšpirované napríklad hrou Minecraft či seriálmi Friends a Stranger Things. Lego sa však považuje za úspešnú firmu aj v rámci marketingu. Ľuďom poskytla platený obsah – film, ktorý mal veľký úspech a zarobil viac ako 460 miliónov dolárov.

Prvý film z roku 2014 mal aj pokračovanie. Lego príbeh 2 vyšiel v roku 2016. Hoci zarobil o značnú časť menej, “len” 192 miliónov dolárov, považoval sa za úspešný. Okrem spomínaných dvoch snímok sa objavili aj ďalšie. Bol to napríklad Lego Batman vo filme (zárobok 312 miliónov dolárov) a Lego Ninjago film (zárobok 123,1 miliónov dolárov).

Rovnako ako Red Bull, aj Lego spoplatnilo svoj obsah až po tom, ako si vytvorilo určité postavenie na trhu. Jeho príbeh by pravdepodobne nebol až taký úspešný, ak by išlo o úplne novú spoločnosť vytvárajúcu hračky. Inšpirovať však môže tých, ktorí na trhu fungujú už dlhší čas.

Túto logiku potvrdzuje aj CMO Lego Julie Goldin, ktorá sa pre portál Contently.com vyjadrila: „To, že niekto kúpil naše produkty minulý rok neznamená, že si ich kúpi aj tento rok.” Správny content marketing je pre spoločnosť Lego dôležitý. Lego preto nečaká a vytvára si svoje vlastné príležitosti. Musíme teda povedať, že filmy sú skvelým spôsobom, ako pritiahnuť pozornosť.

Lego má však okrem filmov aj iné spôsoby ako zaujať. Má množstvo aplikácií, ktoré si môžete stiahnuť z App Store alebo Google Play. Hoci si ich do smartfónu stiahnete zadarmo, na to, aby ste ich mohli plne používať, budete musieť zaplatiť.

Dočítali ste druhý zo série článkov o úspešných firmách, ktoré svoj obsah spoplatnili. Budúci piatok pokračujeme so značkou Disney. 

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.