Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Hovorí sa, že risk je zisk. Ale iba vtedy, keď vyjdeme z komfortnej zóny a vyskúšame niečo nové, môžeme dosiahnuť všetky stanovené ciele. Inšpiráciou nám môžu byť mnohé známe osobnosti či dokonca firmy, ktoré spravili krok do neznáma a aj napriek vysokému riziku sa im to vyplatilo. 

​Úvod k sérii case studies známych svetových firiem sme publikovali nedávno, dnes prinášame príbeh značky Sainsbury’s. 

Sainsbury’s s vlastným časopisom

Kým dnes je úplne bežné, že obchody majú svoje značky potravín, v minulosti to tak nebolo. Na pultoch ste mohli vidieť iba zopár známych značiek. Obchody totiž produkty len predávali, nevyrábali ich. Firma Sainsbury’s, jeden z najstarších potravinových reťazcov v Anglicku, však všetko zmenila. V 50. a 60. rokoch zaradila do predaja svoje vlastné produkty. Na jednoduchý, no pritom pekný dizajn, si najala vlastného dizajnéra. Obľúbenými produktmi boli napríklad Sainsbury’s Cola či Sainsbury’s Cornflakes. Ponuka sa pravidelne rozširovala. V 60. rokoch spoločnosť predávala aj mrazené potraviny.

Riskantný krok sa firme podaril. V roku 1962 si dokonca najala celú dizajnérsku firmu. Svoje logo a dizajn produktov chcela celkovo zlepšiť. To však nie je všetko.

Sainsbury’s vydáva aj svoj vlastný magazín, tzv. Sainsbury’s Magazine. Orientovaný je najmä na rôzne recepty a tipy do kuchyne. Namiesto toho, aby firma poskytovala časopis zdarma, predáva ho za 1 libru. Ako však magazín ovplyvňuje tržby a celkovo úspech firmy? Veľmi jednoducho. Firma v ňom uverejňuje množstvo receptov, ktorých súčasťou sú vlastné výrobky. Ak teda chcete, aby sa recept podaril, suroviny by mali pochádzať z predajne Sainsbury’s.

Magazín Sainsbury’s je obľúbený. Štatistiky z decembra 2019 ukazujú, že ho číta viac ako 128 tisíc zákazníkov. Z tohto čísla je približne 20,8 tisíc predplatiteľov a 96,3 tisíc tých, ktorí si ho kúpili jednorazovo bez predplatenia. Ostatné boli rozdané bezplatne. Sainsbury’s patrí dodnes medzi veľmi obľúbené potravinové reťazce. V Anglicku je na treťom mieste, hneď po Tesco a ASDA. Aktuálne patrí do portfólia spoločnosti Tesco.

Veľmi podobnú stratégiu má aj Dr. Oetker, ktorý síce receptáre poskytuje zadarmo, no súčasťou jednotlivých receptov sú produkty vlastnej výroby. Firma týmto spôsobom rozširuje nielen svoju pôsobnosť, ale podporuje aj predaj. Okrem iného, netreba zabúdať ani na reťazec Billa, ktorý má v ponuke časopis Kulinarium, v ktorom nájdete desiatky receptov a zopár tipov. V tomto prípade väčšina receptov neobsahuje produkty Billa, niektoré vybrané ale áno.

Dočítali ste štvrtý zo série článkov o úspešných firmách, ktoré svoj obsah spoplatnili. Budúci piatok pokračujeme s príbehom o Guinnessovej knihe rekordov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.