StoryEditor

Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: case study Michelin

V sérii článkov prinášame úspešné prípadové štúdie známych značiek.

Hovorí sa, že risk je zisk. Ale iba vtedy, keď vyjdeme z komfortnej zóny a vyskúšame niečo nové, môžeme dosiahnuť všetky stanovené ciele. Inšpiráciou nám môžu byť mnohé známe osobnosti či dokonca firmy, ktoré spravili krok do neznáma a aj napriek vysokému riziku sa im to vyplatilo. 

​Úvod k sérii case studies známych svetových firiem sme publikovali nedávno, dnes prinášame príbeh značky Michelin, ktorý prešiel od neplateného obsahu k platenému. 

MICHELIN

Známy výrobca pneumatík si vo svojich začiatkoch prešiel mnohými strasťami. Jedna a pomerne veľká sa spájala s malou červenou knihou The Michelin Guide. Bratia Michelinovci ju vydali v roku 1900 hneď s niekoľkými cieľmi. Prvým cieľom bolo samozrejme rozšírenie pôsobiska a celkovo poznania značky. Druhým cieľom bolo poskytnúť zaujímavé informácie pre množstvo ľudí. Malá kniha obsahovala cenné rady, ako napríklad, kde natankovať. V roku 1900 nebolo čerpacích staníc toľko, ako dnes. Kým ste našli jednu, museli ste prejsť aj desiatky kilometrov. Ďalšími informáciami boli napríklad tipy na hotely alebo miesta, kde sa dá dobre najesť.

Kniha bola spočiatku rozširovaná zadarmo. Bratia ju distribuovali do všetkých autoservisov v okolí. Ako to však už býva, ľudia si veci zadarmo nevážia. Namiesto toho, aby knihu čítali, podopierali ňou stoly. V roku 1920 sa preto spoločnosť rozhodla, že The Michelin Guide spoplatní. Prvé kópie boli predávané za 7 frankov. Cena bola pomerne nízka, no hlavnou myšlienkou bolo to, že už nebola zadarmo.

S pribúdajúcimi rokmi bratia načúvali svojich čitateľov. Zistili, že väčšina z nich číta najradšej časť s tipmi na reštaurácie. V roku 1926 tak najali anonymného inšpektora, ktorý chodil po jednotlivých podnikoch a hodnotil ich hviezdami. Takýmto spôsobom sa zrodila známa Michelinská hviezda. Ľudia si knihu začali vážiť, pretože si za ňu museli zaplatiť. Čítali ju len tí, ktorí o ňu mali skutočne záujem. Jej popularita rástla veľmi rýchlo. Dodnes spoločnosť predala viac ako 30 miliónov výtlačkov.

Strossle

Dočítali ste posledný zo série článkov o úspešných firmách, ktoré svoj obsah spoplatnili. 

01 - Modified: 2021-05-26 13:26:16 - Feat.: 0 - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: príbeh Guinnessovej knihy rekordov 02 - Modified: 2021-05-20 10:25:22 - Feat.: 0 - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: case study Sainsbury’s 03 - Modified: 2021-05-14 06:55:56 - Feat.: 0 - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: case study Disney 04 - Modified: 2021-05-06 07:38:25 - Feat.: 0 - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: case study Lego 05 - Modified: 2021-04-30 08:22:19 - Feat.: 0 - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: case study Red Bull
01 - Modified: 2021-07-16 10:23:41 - Feat.: - Title: Case study: Viac zákazníkov vďaka odporúčaniam v médiách 02 - Modified: 2021-05-27 14:42:27 - Feat.: - Title: Case study: Ortodoncia Klostermann má v kampani svetovo známy meme charakter Bad Luck Brian 03 - Modified: 2021-05-26 13:26:16 - Feat.: - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: príbeh Guinnessovej knihy rekordov 04 - Modified: 2021-05-20 10:25:22 - Feat.: - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: case study Sainsbury’s 05 - Modified: 2021-05-14 06:55:56 - Feat.: - Title: Firmy, ktoré svoj obsah spoplatnili a uspeli: case study Disney
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 01:20