StoryEditor

YouTube nie je iba o videách. Za úspechom sa skrýva aj kreatíva a grafická práca

Ak sa video bude príliš naťahovať a obsahovať nezaujímavé pasáže, používatelia odídu.

Youtube pozná snáď každý používateľ internetu. Podľa aktuálnych dát navštívi YouTube mesačne na Slovensku až 2,9 milióna používateľov.

Príbeh video portálu sa začal písať v roku 2005, kedy túto platformu založil Chad Hurley. Už o rok neskôr ho kúpila spoločnosť Google a v súčasnosti ide o najväčší svetový systém na zdieľanie video súborov na internete.

Za uplynulé roky sa však YouTube zmenil a všimli sme si to aj my v agentúre.

Kedysi stačilo mať 3000 odberateľov a vydať video, ktoré sa následne týmto odberateľom zobrazilo.

To sa však kvôli stále väčšiemu pretlaku obsahu zmenilo - vaše videá neuvidí každý odberateľ. Namiesto toho YouTube generuje pre každého z používateľov personalizovanú hlavnú stránku. Na nej si nájdu videá, ktoré im naservíruje záhadný YouTube algoritmus.

Kľúčový faktor č.1 - Priemerné percento vzhliadnutia videa

Prvý z dvojice dôležitých faktorov je priemerné percento dĺžky videa, ktoré si publikum pozrie na jedno prehratie. Ak má video 10 minút, ale väčšina používateľov ho dopozerá iba do 1 minúty, video má len 10 percentnú priemernú dobu vzhliadnutia videa, čo je žalostne málo.

Samotný YouTube informáciu o priemernej dobe pozerania videa zobrazuje pri každom z vašich videí v analytike. Navyše ukáže aj konkrétny čas videa, v ktorom z neho začalo odchádzať najviac ľudí. To vám pomôže pri vyhodnocovaní samotných videí a môžete tak prispôsobovať ďalšiu tvorbu, aby percento dopozerania videa boli čo najväčšie. 

Youtube

Čím väčšia je percentuálna dopozeranosť videa, tým lepšie. Ak sa video bude príliš naťahovať a obsahovať nezaujímavé pasáže, používatelia z videa odídu, percento dopozeranosti bude klesať a YouTube algoritmus to zachytí. Preto by video malo byť intenzívne a obsahovať pridanú hodnotu - či už je to edukovanie alebo pobavenie diváka je len a len na vás.

Kľúčový faktor č.2 - Click-through-rate

Click-through-rate poznajú najmä performance marketéri. Je to pomer medzi počtom kliknutí na odkaz a počtom zobrazení vyjadrený v percentách.

Odkedy sa však zmenili algoritmy je táto metrika aj neoddeliteľnou súčasťou životov Youtuberov a správcov Youtube kanálov.

Aj tu platí, že čím väčší click-through-rate, tým lepšie.

Youtube

​Ako už hovorí názov tohto článku, okrem obsahu a kvality videa je veľmi dôležitý aj NÁZOV a NÁHĽADOVÝ OBRÁZOK. Ak ste už dlhé hodiny pripravovali nejaké video a dali ste si záležať na jeho obsahu a kvalite, pripravte aj kvalitný a pútavý náhľadový obrázok.

Zamyslite sa, čo by v náhľadovom obrázku mohlo byť, pripravte si k nemu grafiku a skúste si vo photoshope váš náhľadový obrázok dosadiť do snímky obrazovky hlavnej stránky na YouTube.

Youtube

​Klikli by ste na neho? Ak áno, prečo? Ak nie, prečo?

V analytike videí následne uvidíte konkrétny údaj click-through-rate vyjadrený v percentách. Následne viete ďalšie náhľadové obrázky a názvy podľa toho optimalizovať, aby bol váš click-through-rate čo najväčší.

Youtube

​Takže nie, YouTube už naozaj nie je len o videách. Za úspechom na YouTube sa (okrem iného) skrýva aj kreatíva a grafická práca pri tvorbe názvu a náhľadového obrázku.

Viac o popisoch videí a kľúčových slovách si povieme v našom ďalšom článku už čoskoro.

01 - Modified: 2021-04-26 12:25:15 - Feat.: 0 - Title: YouTube chce konkurovať TikToku a postupne monetizuje 02 - Modified: 2021-04-29 12:41:22 - Feat.: 0 - Title: YouTube hlási za prvý kvartál rast reklamných príjmov o 49 percent 03 - Modified: 2021-05-25 12:31:17 - Feat.: 0 - Title: Králi sociálnych sietí na Slovensku: Facebook, YouTube a Instagram 04 - Modified: 2021-06-14 12:41:01 - Feat.: 0 - Title: Ako a koľko influenceri zarábajú na YouTube?
01 - Modified: 2022-01-12 15:04:53 - Feat.: - Title: Experti z celého sveta vyzvali YouTube na boj proti dezinformáciám na internete 02 - Modified: 2021-11-12 15:52:33 - Feat.: - Title: YouTube už nebude pri videách zobrazovať počet negatívnych reakcií 03 - Modified: 2021-10-08 21:20:13 - Feat.: - Title: Google bude blokovať reklamy, ktoré spochybňujú globálne otepľovanie 04 - Modified: 2021-09-30 07:23:28 - Feat.: - Title: YouTube začne blokovať antivaxerské videá 05 - Modified: 2021-07-22 09:48:07 - Feat.: - Title: Napodobenina TikToku a Instagram Reels je tu. YouTube Shorts sú dostupné aj na Slovensku
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 00:33