Zuzana Ťapáková. Foto: CMECME
StoryEditor

5 vecí, ktoré Zuzana Ťapáková robila dobre

26.09.2013, 12:00
V Markíze bola 17 rokov a teraz končí. Čo sa jej podarilo? Výber piatich pozitívnych vecí, ktoré Markíze priniesla Zuzana Ťapáková.

Zuzana Ťapáková = Markíza. To platilo od samého vzniku televízie v roku 1996. Ťapáková šéfovala marketingu, v októbri 2010 sa stala generálnou riaditeľkou - a teraz končí. Namiesto jej profilu je na webe CME už iba "not found".

Kritizovať je ľahké, preto som zvolil ťažšiu cestu a vybral päť pozitívnych vecí. Riaditeľom ostatných relevantných médií sľubujem, že keď skončia, tiež o nich napíšem niečo pekné.

Čo sa Zuzane Ťapákovej v Markíze podarilo:

1. Celebrity marketing. Markíza mala vždy dostatok zmienok v médiách a z jej tvárí boli celebrity. Mnohí sa o to snažia, málokomu sa to podarí. Chcelo to systematickú prácu. Zuzana Ťapáková nastavila marketing dobre a Markíza z toho ťaží dodnes.

2. Preklenúť čudné obdobie. Markíza prechádzala azda manažérsky najťažšou fázou, keď sa zosilňoval tlak z centrály CME a produkcia sa osamostatnila pod firmu MediaPro. Vyžadovalo si to veľký kus diplomacie a manažérskej zdatnosti.

3. Zachovať lojálnosť. V Markíze ťažko nájsť niekoho tak lojálneho stanici. Rovných 17 rokov slúžiť jednej značke, klobúk dole.

4. Pozitívne komunikovať. Konkurenti tlačili, médiá tlačili, hlasy zvnútra televízie tiež. Zuzana Ťapáková napriek tomu neskĺzla do konfrontačnej roviny. Neútočila, ale bola skôr pozitívna. Aj preto má taký pozitívny imidž na verejnosti.

5. Prežiť všetkých riaditeľov (až na toho rakúskeho). Doteraz si pamätám na rozhovor Eurotelevízie s titulkom "Prežila všetkých riaditeľov". Zuzana Ťapáková bola dobrý strategický a zákulisný hráč. V televíznej brandži je to mimoriadne užitočné.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 10:15