Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook

Tak ako celá natívna reklama, aj Strossle sa ako distribučný nástroj neprestajne vyvíja. Investícia do natívnej reklamy už dávno nie je limitovaná len na promovanie obsahu na stránke. Prostredníctvom natívnej reklamy toho viete odprezentovať oveľa viac, ako si myslíte. Natívna reklama vie informovať, zabaviť a dokonca aj zapojiť čitateľa do určitej formy konverzie.

Predstaviť si to môžeme na SEE THINK DO CARE modeli. Pre správne oslovenie zákazníka je potrebné si osvojiť jeho nákupné správanie, ktoré má 4 fázy: vidieť (see), rozmýšľať (think), konať (do) a starať sa (care). Každá z týchto fáz si vyžaduje prispôsobený obsah pre správne oslovenie zákazníka v nej.

See fáza – Buďte videní

Fáza See sa vyznačuje oboznamovaním diváka a potenciálneho zákazníka o vašom produkte či službe. Reklama je vaším „výkladom v obchode“. Ukazujete svoj produkt, službu, značku alebo myšlienku. Urobte z vášho produktu centrum pozornosti. Použite ho ako obrázok v kreatíve a nadpisom podčiarknite jeho vlastnosti.

Zdroj: Strossle
Zdroj: Strossle

​Zvyšovanie povedomia v mysliach zákazníkov je dlhodobý proces, ktorý sa vypláca špeciálne v momente, kedy chce zákazník nakúpiť a môže si vybrať z veľa produktov. Vtedy jeho rozhodnutie ovplyvníte práve povedomie o vašej značke.

Kam môže reklama odkazovať: produktová stránka, micro page, natívne články, fotogalérie, video atď.

Think fáza – presvedčte zákazníka, že vaša značka je tá, pre ktorú sa rozhodnúť

Fáza Think zachytáva zákazníkov v momente, keď vedia, že váš produkt či služba existuje (okolo výkladu už prešli) a premýšľajú nad tým, či si ho zaobstarať. Tento stav cieli na publikum, ktoré si je vedomé svojich chýbajúcich potrieb. Zákazník premýšľa o zakúpení vášho produktu a služby, porovnáva ich s inými a racionalizuje svoje rozhodnutie.

Tvorba obsahu a jeho distribúcia je v tomto štádiu kľúčová, lebo môže zákazníka presvedčiť o kúpe a previesť ho do štádia Do. Musíte vytvoriť obsah, ktorý bude popisný, ale zároveň zaujímavý, aby ste zákazníka udržali a ideálne naviedli konzumovať ďalší obsah. Príklad obsahu vhodného pre túto formu: blogy, natívne články, odborné články, PR články, recenzie...

Zdroj: Strossle
Zdroj: Strossle

Do fáza – zákazník vykonáva akciu, splní to, čo od neho chcete

Fáza Do väčšinou predstavuje nákup, môže to však byť akákoľvek konverzia, ako napríklad: vyplnenie kontaktného formulára na webe, stiahnutie aplikácie, zapojenie sa do súťaže… Pre túto fázu sú vhodné takzvané „konverzné nadpisy“, ktoré už na prvý pohľad danú konverziu naznačujú, a tým na ne klikajú ľudia, ktorí majú záujem ju aj uskutočniť. Tematický obrázok produktu alebo čohokoľvek, s čím to súvisí, je skvelé doplnenie reklamy.

Zdroj: Strossle
Zdroj: Strossle

Care fáza – poslednou fázou je starostlivosť o vašich zákazníkov

Vo fáze Care komunikujete so spotrebiteľmi, ktorí už u vás nakúpili, čiže sa stali vašimi zákazníkmi. Strossle pre túto fázu nie je vhodným kanálom, keďže nezbierame žiadne údaje o zákazníkoch, ktoré by zasahovali do ich súkromia.

Máte na výber iné výborné kanály - pošlite mu email či správu s návodmi na používanie, pripomienku keď sa bude blížiť servisný termín (áut, bicyklov..), alebo akciový kupón, keď sa bude blížiť koniec spotreby (napr. pri voňavkách, kontaktných šošovkách, zubných kefkách...)

Strossle je efektívna voľba v rôznych fázach cesty kupujúceho. Použitím modelu See-Think-Do-Care môžete lepšie porozumieť svojmu publiku, aký obsah ich kedy zaujíma. Z toho si ľahko odvodíte komunikačný plán i metriky, ktoré vám ukážu, čo funguje a čo nie.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.