Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
03.07.2012, 13:44

Tak bude futbalová kvalifikácia v televízií alebo nebude?

"Držím novému riaditeľovi RTVS palce a veľmi si želám, aby manažment našiel silu radšej nevysielať ako nezmyselne preplácať," píše v novom blogu Andrej Miklánek.

Tak bude futbalová kvalifikácia v televízií alebo nebude?

Rokovania o právach za futbalové stretnutia vždy príjemne spestria mediálnu scénu. Za ostatných približne10 rokov si snáď ani nepamätám, že by sa práva kupovali inak ako na poslednú chvíľu a za krkolomných obchodných podmienok.

Pri tejto tradícií zrejme ešte nejakú dobu zostaneme. Ako odbornej obci neuniklo, Slovenský futbalový zväz, ešte za prezidentovania pána Laurinca, predal kompletný balík práv na reprezentáciu spoločnosti SportFive. Kolegovia zo Sport Five sa (aj) nám ozvali, že vypísali tender na nákup práv na kvalifikačný cyklus na najbližšie MS. Potešili sme sa a dali sme túto ponuku.

Domáce zápasy:

  • 11 Sep 2012: SVK vs. LIE  (15.000 € + záväzok produkcie TV signálu v SD štandarde 16:9)
  • 12 Oct 2012: SVK vs. LET (15.000 € + záväzok produkcie TV signálu v SD štandarde 16:9)
  • 16 Oct 2012: SVK vs. GRE (18.000 € + záväzok produkcie TV signálu v SD štandarde 16:9)
  • 22 Mar 2013: SVK vs. LIT (15.000 € + záväzok produkcie TV signálu v SD štandarde 16:9)
  • 10 Sep 2013: SVK vs. BIH (15.000 € + záväzok produkcie TV signálu v SD štandarde 16:9) 

Zápasy na ihriskách súperov:

  • 7 Sep 2012: LIT vs. SVK = 15.000 €
  • 6 Sep 2013: BIH vs. SVK  = 10.000 €
  • 11 Oct 2013: GRE vs SVK = 18.000 €
  • 15 Oct 2013: LET vs. SVK  = 10.000 €

Priateľské zápasy:

  • všetky priateľské zápasy A-mužstva (10.000 €/zápas + záväzok produkcie TV signálu v SD štandarde 16:9))
  • všetky zápasy hrané na ihriskách súperov (13.000 €/zápas )

Spolu teda nejakých 150-200 tisíc € v závislosti od počtu prípravných zápasov.

Jedná sa o sumy, ktoré tvoria približne 25-30% z toho, čo STV platila za futbal v nedávnej minulosti. Jedná sa teda o dramatický pokles ceny, avšak môj optimizmus sa opieral o čerstvú skúsenosť, že priateľské zápasy Slovenska v Poľsku a Holandsku sme dokázali kúpiť za 15.000 €. Napriek tomu, keď som v rámci pravidelných konzultácií rozoberal tieto sumy s kolegami z komerčného prostredia, ktorí robia dôležité obchodné a programové rozhodnutia, označili našu ponuku síce za progres v porovnaní s minulosťou, ale zároveň za „vysoko prekračujúcu komerčný televízny potenciál týchto zápasov“. Inými slovami, na reklame sa toľko na týchto zápasoch na slovenskom trhu zarobiť nedá a pre komerčné televízie by hrozilo riziko stratovosti, o rozbití diváckeho návyku nehovoriac. A už vôbec nehovoriac o tom, že aj záväzok produkcie TV signálu nie je úplne lacná záležitosť.

O približne 10 dní mi prišla zo SportFive odpoveď v zmysle- po vyhodnotení vašej ponuky ..... konštatujeme, že sme rozhodli pre iného partnera. Žiaľ, rozdiel medzi konkurenčnými ponukami je taký výrazný, že ani nemá zmysel, aby sme vás vyzývali na posledné navýšenie vašej pôvodnej ponuky. Ďakujeme za účasť v tendri, blá blá blá....

Uff, hovorím si, tak to sa asi niekto musel zblázniť. Markíza ani JOJ by nezmyselnú sumu neponúkli, žeby tí noví zo Slovak Sport TV? Chcú launchovať novú značku takýmto drahým spôsobom? Alebo opäť sa hecla Digi?

Zopár telefonátov a trpká skutočnosť- práva kúpila ďalšia marketingová spoločnosť (rozumej ďalší sprostredkovateľ) Pragosport. A v tom momente bolo vymaľované. Hádajte, vážení čitatelia, komu napokon predá Pragosport tento balík? A prečo ho kúpil v momente, keď bolo jasné, že manažment Slávy Zemkovej melie z posledného? Ono totiž bolo zároveň jasné aj to, že lepšiu ponuku trh nevygeneruje a ak bude RTVS trvať na svojej ponuke, tak buď balík získa alebo futbal nebude vysielať nikto, čo asi nie je úplne v záujme SportFive, o slovenských divákoch samozrejme ani nehovoriac. Ale tých má SportFine na háku, skôr by na nich platil argument, že ak nepredajú prerobia viac ako keď predajú, hoci aj nie úplne podľa svojich predstáv.

A na záver perlička. Keď som o tomto „obchode“ komunikoval s osobou dlhodobo zastupujúcou záujmy Pragosportu na Slovensku, tak som sa dozvedel: „milý Andrej, dovoľte mi byť prorokom- cena TV práv kvalifikačných zápasov pre obdobie 2012 – 2014 nebude nižšia ako 750 tisíc €, čo je ešte hlboko pod potenciálnou cenou produktu“.

Takže tak. Držím novému riaditeľovi RTVS palce a veľmi si želám, aby manažment našiel silu radšej nevysielať ako nezmyselne preplácať.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.