Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook

Získať si dôveru a lojálneho zákazníka je náročné. Špeciálne to platí v odvetví poradenských služieb, kde je ťažké ukázať detail a kvalitu produktu, ktorý ešte nepozná. Na trhu je tiež veľa „poradcov“ a oddeliť skutočnú kvalitu od lacnej pozlátky je pre laika náročné. Rovnako to vidí aj Marek Straka, odborník na tvorbu podnikateľských plánov, ktorý viac ako 10 rokov pracuje v odvetví strategického riadenia podnikov a manažérskeho poradenstva. Počas tohto obdobia pracoval pre mnohé známe firmy a klientov, ako napr. KPMG, Ministerstvo dopravy a výstavby SR, Holcim, Zoznam.sk, Benzinol a ďalšie.

Straka zo skúsenosti tvrdí, že cez marketingovú komunikáciu alebo osobné odporúčania klienti stále robia krok do neznáma. Presvedčiť ich dokážu až vlastné skúsenosti, osobný rozhovor a na mieru šité služby.

Ciele kampane

Dôvody realizácie kampane v sieti obsahových odporúčaní Strossle mal Straka dva. Primárnym bol tzv. lead generation, teda kontakt na záujemcov o vypracovanie podnikateľského plánu. Snahou bolo osloviť podnikateľov, ktorí by sa stali jeho klientmi. Druhým bolo posilniť svoju osobnú značku a povedomie experta v danej oblasti. Médiá majú u svojich čitateľov vybudovanú prirodzenú autoritu a dôveru. Mať svoje upútavky a tvár umiestnené v takomto prostredí je znak prestíže a prémiovosti.

Realizácia kampane

V segmente poradenstva je kvalitný obsahový marketing základ. Ponúkam veľa hodnotného obsahu vo forme článkov a 51-stranového e-booku. Vďaka nim získavam kontakty, predaje a najmä dlhodobých klientov,“ prezrádza svoj recept na vybudovanie záujmu Straka.

Na šírenie a nájdenie vhodnej cieľovej skupiny následne využil obsahové odporúčania v reklamnej sieti Strossle. „Tým, že som ich poznal a mal dobré referencie, rozhodol som sa platformu Strossle vyskúšať ako ďalší komunikačný kanál. Pridanou hodnotou v spolupráci bolo budovanie autority, a to tým, že sa reklama zobrazovala v relevantných médiách, ako napríklad HNonline.sk, oPeniazoch.sk, TA3.com, Finweb.sk a mnohých ďalších,“ prezradil Straka.

Zdroj: Odporúčací box na prémiovom webe www.finweb.sk

Výsledky kampane

V kampani odišlo na cieľovú stránku – detailný dlhý manuál, ako vypracovať kvalitný podnikateľský plán – spolu vyše 2 700 klikov. Reklamné odporúčania s fotkou Mareka Straku boli videné čitateľmi viac ako 850 000-krát.

Zdroj: Náhľad dvoch zo šiestich použitých upútaviek a ich výkonnosti zo samoobslužného&amp
Zdroj: Náhľad dvoch zo šiestich použitých upútaviek a ich výkonnosti zo samoobslužného&amp

​„Ďalším benefitom je kvalita publika, ktorú Strossle priniesol na moju stránku. Tú som meral cez čas strávený na danom článku a zbere e-mailových adries,“ doplnil výhody spolupráce Marek Straka. Priemerný čas na cieľovej stránke bol 4:25 na návštevníka a 54 ľudí si následne stiahlo e-book.

Kampaň však priniesla nakoniec aj to najdôležitejšie. Klient ako priamy efekt kampane získal dvoch veľmi zaujímavých klientov s odhadovanou veľkosťou projektov v objeme 2,5 milióna eur a hodnotou poradenstva asi 22 000 eur.

A ako bol klient spokojný so spoluprácou? „Páčila sa mi najmä pohotovosť, rýchlosť nasadenia a spustenia kampaní. Zároveň milý prístup a zapojenie mojich argumentov a nápadov do kampane. Úprimne, nemal som žiadne očakávania, len som bol zvedavý, ako spolupráca vystrelí. Prekvapil ma výsledok a Strossle zaradím do svojej stratégie ako ďalší platený kanál,“ dopĺňa na záver rozhovoru Straka.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.