Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
08.09.2021, 07:00

Využitie reklamného priestoru v mobilných hrách naberá na dôležitosti

Podľa prieskumu Global Web Index hrá mobilné hry 54,6 percenta dospelej slovenskej populácie.

Využitie reklamného priestoru v mobilných hrách naberá na dôležitosti
Zdroj: AppSamurai

AdColony je reklamná sieť v mobilných hrách, v ktorej doručujeme hráčom videoreklamu za protihodnotu v hre. Je prepojená s vyše 7 000 developerskými firmami vo vyše 22 000 hrách po celom svete a na Slovensku funguje približne rok. V článku priblížime, kto sa hrá na mobiloch, ako funguje AdColony, aké sú jej unikátne vlastnosti a ako ich využívajú slovenskí klienti.

Na základe čoraz väčšieho výkonu mobilných telefónov a ich dostupnosti sú v súčasnosti mobily najpoužívanejšie zariadenia herného priemyslu. Keďže množstvo hier je dostupných bezplatne, herné firmy monetizujú tento priestor okrem nákupov v hre aj reklamou. Tu prichádza do hry AdColony.

Na Slovensku hrá mobilné hry podľa prieskumu od Global Web Index 54,6 percenta dospelej slovenskej populácie. Stereotyp, že sú to deti a mladí ľudia, ktorí majú kopu voľného času, zato nízky príjem, už nejaký čas neplatí.

Pre nás je smerodajné číslo 820 000 mesačne aktívnych používateľov AdColony.

Zdroj: Httpool

​Dáva teda zmysel komunikovať v AdColony na mladé publikum, no taktiež dáva zmysel zacieliť na ľudí v strednom veku alebo jednoducho vypustiť vek a cieliť podľa toho, čo vaše publikum spája. Celý koncept sa dá vysvetliť v 3 krokoch:

1. Ponuka:
Hráč, ktorému sa v hre minú životy, žetóny, čas alebo iné, dostane možnosť pozrieť si videoreklamu za protihodnotu v hre.

2. Reklama:
Pozrie si nepreskočiteľnú videoreklamu do 30 sekúnd.

3. EndCard:

Dostane možnosť reagovať na interaktívnu plochu na konci videa, ktorá je charakteristická práve pre AdColony, a tým sa zároveň odlišuje od konkurentov.

Sila možnosti voľby

Keď sme pozreli na štúdiu od Marry Meeker Internet Trends, zistili sme, že ak sa človek rozhodne pozrieť reklamu dobrovoľne, vníma ju viac ako trojnásobne lepšie v porovnaní s klasickým Pre-Rollom. Pozitívne vnímanie tohto formátu umocňuje fakt odmeny za pozretie.

Video reklama

AdColony poskytuje top kvalitu videopriestoru. Full-HD, Full-screen, nepreskočiteľné video so zapnutým zvukom, načítané dopredu počas hrania – takže žiadne sekanie, ak sa vám spomalia WiFi/dáta. Priemerná dopozeranosť je celosvetovo okolo 80 percent, u nás asi 94 percent, no klient zaplatí aj tak iba za kompletné pozretia.

Zdroj: Httpool

Dynamické EndCard

Dynamické EndCard sú interaktívna plochy, vytvorené na mieru klientovi, kde môže používateľ s brandom interagovať. Ich hlavný prínos spočíva v tom, že umožňuje používateľovi tráviť so značkou čas bez toho, aby musel odchádzať z obľúbeného prostredia, v ktorom sa nachádza. Dá sa povedať, že AdColony prenáša do EndCard niektoré funkcionality webov. Ak by sme teda definovali AdColony, je to nástroj na tvorbu povedomia a interakcie.

Funkcionality EndCard sú rôzne:

– klik na obrazovku
–​ prezerateľná galéria obrázkov alebo videí
– posúvanie predmetov prstom po obrazovke
– trasenie telefónom
– nakláňanie telefónu
– zotri obrazovku
– hra
– a iné

Produkcia:

Veľkou výhodou je, že EndCard vytvára pre klientov AdColony bezplatne. Často to nie je len o výrobe, ale aj o kreatívnej práci. Keďže AdColony má skúsenosti s End-kartami zo všetkých vertikál, vedia nám na základe videokreatívy najlepšie odporučiť vhodnú formu.

Úrovne:

Funkcionalita EndCard a jej komplexnosť je naviazaná na objem kampane. Príklad: ak objednáme 200 000 kompletných pozretí, AdColony pre nás vytvorí Basic EndCard s klikacou funkciou (klikni a niečo sa udeje na obrazovke) ak objednáme 600 000 kompletných pozretí, AdColony pre nás vytvorí Premium EndCard, kde si vie používateľ presúvať predmety prstom po obrazovke: namiešať drink, obliecť postavu, zbaliť kufor. Pri tomto objeme je veľkou výhodou, že klient vie získať bezplatne Brand Lift štúdiu od Nielsen.

Zdroj: Httpoll / Funkcia klikanie - konfigurátor na zmenu farby auta a zmenu kolies.
Zdroj: Httpoll / Funkcia klikanie
Zdroj: Httpool / Funkcia galéria
Zdroj: Httpool/ Funkcia klikanie – klikni na koleso šťastia

​​​Možnosti cielenia

Okrem klasických možností cielenia, ako je geografia, vek, pohlavie, AdColony prináša množstvo unikátnych možností:

– typ zariadenia
– mobilný operátor
– čas dňa
– počasie
–​ nabitosť batérie – vhodné pre elektromobily, energetické nápoje
– rýchlosť WiFi/dát – vhodné pre operátorov
– preddefinované Audience segmenty

Ako identifikuje AdColony jednotlivé Audience segmenty na základe herného správania?

Kombináciou dvoch faktorov:

– reakcie na rôzne typy reklám
– mobilné aplikácie, ktoré majú používatelia v telefóne. Na základe nich vieme veľmi presne zistiť, čo človeka zaujíma a do akej skupiny ľudí patrí. Správnosť týchto údajov si AdColony testuje pomocou tretích strán.

Brand Safety

Brand safety je téma, o ktorej treba hovoriť. Niežeby bolo na tomto priestore niečo diskutabilné z hľadiska BrandSafety, ale jednoducho pre edukovanie trhu a odbúranie obáv, ktoré sú v prípade AdColony nepotrebné. Niekoľko dôvodov prečo:

–​ Inventory je transparentné so všetkými hrami, v ktorých sa reklama zobrazuje.
– Žiadny obsah tvorený používateľmi.
–​ COPPA compliant (Children's Online Privacy Protection Rule), obsah nevhodný pre deti sa deťom nezobrazí.
–​ LDA compliant (Legal drinking age), obsah nevhodný pre neplnoletých sa neplnoletým nezobrazí.
–​ IAB UK GOLD STANDART 2.0, certifikácia kvality, ktorú má v súčasnosti iba 57 spoločností.

Reporting

Opäť sa je čím chváliť, pretože AdColony poskytuje ku každej kampani report z tretej strany, a to od MOAT. Ak klienti chcú, môžeme nasadiť meracie kódy ich partnerských tretích strán. Keďže ide o nástroj kampaní zameraných na povedomie a „engagement“ zväčša sledujeme: zásah, „engagement rate“, dopozeranosť, kliky.

V prípade EndCard je kľúčovým ukazovateľom „engagement rate“, ktorý nám hovorí o tom, aké percento ľudí reagovalo na dynamickú EndCard.

Pri základných EndCard je celosvetový benchmark na úrovni troch percent, u nás je to o niečo viac. Keďže ide o stále pomerne novú platformu s unikátnymi interaktívnymi plochami. Pri kampani pre Hornbach s Digiline sme mali dokonca pri základnej EndCard engagement rate 36 percent, čo znamená, že viac ako každý tretí človek sa hral s EndCard.

Možnosti nákupu:

Priamy nákup

Objednáte si konkrétny počet kompletných pozretí, na základe toho objemu vieme vytvoriť EndCard rôznej náročnosti. Vhodné na väčšie launchovacie kampane, ak chceme robiť komplexnejšie EndCards, poprípade Brand Lift Study

Programatický nákup

Vytvoríme PMP (privat market place) deal do vášho DSP. Vieme vytvoriť rôzne dealy s rôznymi cieleniami. Nakupujete na základe CPM, dopozeranosť je zväčša beztak vyše 90 percent. AdColony je prepojené s vyše 150 rôznymi DSP.

Na taktické/hygienické kampane je vhodný programatický nákup. Základné EndCards sú dostupné aj programaticky.

AdColony a slovenskí klienti

Na Slovensku je AdColony veľmi populárne najmä medzi bankami, operátormi a betting firmami. Postupne pribúda fast food, automobilky, retail. V zahraničí je najsilnejšou vertikálou FMCG, firmy ako Unilever, P&G, Beiersdorf.

Klienti začali s komunikáciou produktov pre mladých, postupne rozširujú kampane aj na staršie publikum. Mali sme špecifický dopyt na cielenie: rodičia tínedžerov. AdColony navrhlo riešenie: Cieľme na ľudí vo veku 35+, ktorí sú pripojení na tej istej WiFi ako tínedžer. Čo sa týka cielenia, tak prax nám ukázala, že je vhodné nechať cielenie podľa možností široké, aby algoritmus AdColony sám našiel, ktorí ľudia reagujú najlepšie. Na to je vhodné nechať bežať kampane aspoň tri týždne.

Mobilné hry budú naďalej naberať na dôležitosti. Herní odborníci tvrdia, že ani nie je otázka či, ale skôr ako. Od technológie 5G sa očakáva, že podporí možnosti mobilných hier a priblíži „on-the-go“ herný zážitok o niečo bližšie k domácim herným staniciam.

Pre nás v marketingu to preto znamená, že využitie herného reklamného priestoru dáva zmysel. Dôležité je kedy a ako. Či teraz medzi pioniermi alebo neskôr, keď tam budú všetci konkurenti. Otázka ako je širšia, pretože možností je viac, AdColony je jednou z nich.

Napriek tomu, že máme mnoho klientov z rôznych oblastí, ešte stále je množstvo funkcionalít a možností AdColony, ktoré neboli u nás využité. Je ňou napríklad EndCard na úrovni Game, Aurora video, keď vkladáme interaktívne prvky priamo cez videoreklamu, a množstvo ďalších.

Hodnotenie zástupcov mediálnych agentúr:

Zdroj: Media and Digital Services
Tomáš Piterka
Digital Specialist
Media and Digital Services


Videokampane v spolupráci s AdColony v agentúre využívame približne rok. Výhodou je zobrazovanie reklamy pomocou interných algoritmov vhodnému publiku, u ktorého je najväčšia šanca na pozitívne reakcie. Oproti bežným videoplatformám najviac oceňujeme možnosť využívania zaujímavých EndCard. Vďaka tejto možnosti je komunikovaná značka vnímaná ako moderná a pokroková. Aktuálne testujeme využitie komplexnejších prémiových EndCard.

Zdroj: Digiline
Nina Foltánová
Account Director
Digiline


Tento rok sme pre nášho klienta Hornbach navrhli prvýkrát formát v sieti AdColony. V podstate naším hlavným cieľom bolo využiť nové umiestnenie videoformátu s možnosťou cielenia. Hranie hier na mobile už dávno nie je záležitosťou mladých, ale nájde sa tam aj stredná, príp. staršia generácia. Vážime si proaktivitu našich partnerov z Httpool, ktorí sami navrhli a sprocesovali Dynamickú EndCards, a tým ušetrili čas a peniaze klientovi na produkciu. Čo nás však potešilo, boli dosiahnuté výsledky interakcie používateľov (hráčov) s formátom vysoko nad benchmarkom. Dúfam, že aj do budúcnosti sa Httpool podarí priniesť nové netradičné možnosti komunikácie pre našich klientov.

Zdroj: Zenith Media
Martin Jochym
Senior Digital Consultant
Zenith Media


Platformu AdColony sme zaradili do našej stratégie ako novinku už v roku 2020 pre klienta Tatra banka. Primárne z dôvodu veľmi pokročilých možností cielenia či už podľa veku, alebo formou cielenia na záujmové skupiny. Vo výsledkoch AdColony prinieslo vysoko kvalitné návštevy na web či už z hľadiska na čas strávený na stránke alebo mieru odchodov, čo potvrdzuje, že prostredníctvom špecifického cielenia sa nám podarilo vďaka AdColony zasiahnuť relevantné publikum. Okrem awarenessovej zložky tento videoformát fungoval aj na doplnkový zber leadov a aj z toho dôvodu ho budeme aj naďalej využívať v kampaniach pre našich klientov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.