StoryEditor

Čo nového v socializme – júlové social media news v päťminútovke

29.07.2016, 14:20
Tu je 9 vecí, ktoré pohli životom na sociálnych sieťach minulý mesiac.

Júl bol na novinky chudobnejší, veď napokon aj v sociálnych sieťach si chcú v rámci leta užiť uhorkovú sezónu. Najväčším rozdielom medzi letom 2016 a inými letami je, že zatiaľ čo po iné roky sme sa riadili letným heslom "Slnko hreje, voda láka”, tento rok sme “vodu" zamenili za “Pokémony".

Vrchol pokémonov

"Slnko hreje, Pokémon láka”. Respektíve apka Pokémon Go. O tom, zrejme prečo aplikácia tak ohromne funguje som napísal tu, avšak zlé jazyky z Ameriky tvrdia, že aplikácia má svoj vrchol za sebou a aktívnych používateľov je zo dňa na deň menej. 

Facebook

Biznis v roku 2016, to sú neustále obavy. Taký Facebook sa neustále obáva, že mu ujde vlak a tak preteky so Snapchatom gradujú. Po novom Facebook testuje Snapchatom inšpirované “Stories". Rovnako tak intenzívne testuje miznúce správy v Messengeri, ktorých sa zrejme dočkáme už v Q3 2016. Zabije to Snapchat tak, ako Mentions zabilo Periscope? V dohľadnej dobe nie, cieľovka je zatiaľ dosť výrazne segmentovaná. 

Facebook algoritmus 

Facebook opäť zmenil algoritmus, ktorý vyberá, ktoré príspevky uvidíte. Aktuálne zobrazuje viac aktivít od priateľov na úkor brandového obsahu. Pre publisherov to znamená opäť náročnejšiu cestu, ako dostať svoje posolstvo k zákazníkom. A drahšiu, samozrejme. Len koho by to už v roku 2016 trápilo, keď je priestor na Facebooku saturovaný do prasknutia, keď všetci, neraz až bezhlavo, presúvajú budget naň, lebo je to na prvý pohľad, v cene za interakciu, lacné. 

Live video

Napokon, ani Live video nie je až taká revolúcia, ako si Mark sľuboval. Facebook robí, čo sa dá - po novom bude možné Live video sledovať na fullscreene, skryť komentáre a lajky a vysielať až 4 hodiny v kuse.

1 miliarda používateľov Messengeru

Facebook Messenger “váli” a počas júla si zaknihoval miliardu denných používateľov. Na aplikáciu, ktorú si pred pár rokmi nikto nechcel inštalovať do mobilov, skvelé číslo. Messenger je, zdá sa, nový Facebook. Ovšem vlastnený Facebookom.

pixabay.com

Instant Articles

Instant articles, čo sú vlastne jednoduché verzie web stránok vytvorené priamo na sociálnej sieti, je po novom možné vypostovať na Facebooku ako klasický post, pričom zároveň IA prichádzajú aj priamo do Messengeru. Prehliadanie informácií by tak malo byť rýchlejšie, tvorba vizuálne zaujímaveho obsahu lacnejšia a…publisheri ešte viac uväznení v osídlach Facebooku.

Instagram

Ako som už spomenul v predošlom mesiaci, IG intenzívne pracuje na tom, aby oddelil osobné účty od biznisových. Počas júla tak sprístupnil zakladanie biznis účtov v USA, Austrálli a na Novom Zélande. Oplatí sa prejsť na biznis účet, kde bude celkové fungovanie určite drahšie, než na personal accounte? IG tvrdí, že áno - na oplátku ponúkne priamo v apke dáta a insighty, ktoré majú pomôcť zlepšovať biznis / postovanie. 

Twitter

Na Twitteri bude po novom možné požiadať o “verified account”. Doposiaľ bol tento proces veľmi kostrbatý a pre bežného smrteľníka (rozumej slovenskú celebritu bez spendov na reklame), ťažko dosiahnuteľný. Napríklad ani Gogo ho nemá.

Rovnako tak sa Twitter snaží o celkové znovunakopnutie a spúšťa kampaň "Whats happening”, v ktorej tvrdí, že o všetkom zo sveta sa dozviete na Twitteri. Kampaň je taká nijaká generická a Twitteru by možno pomohlo najať si lokálnych marketérov.

Snapchat 

V Snapchate si budete môcť ukladať staré “Snapy" a “Stories". Polovica ľudí bedáka, že ide o koniec Snapchatu ako instantého média, druhá polovica to vníma tak, že vývoj je nevyhnutný a veď predsa - nemôžeš jesť jedno jedlo cely rok, najmä ak nechceš dopadnúť ako MySpace alebo Pokémony - raketovo hore a potom pozvoľný pád. Ja tvrdím, že všetko je v poriadku, pokým nebude možné ukladať si cudzie snapy bez notifikácie. Vtedy prestane byť Snapchat Snapchatom.

Čo pohlo životom na sociálnych sieťach počas júla?

Najproduktívnejšou udalosťou boli ME vo futbale, počas ktorých ľudi na Facebooku urobili takmer 1 miliardu interakcií s témami ohľadom ME. A top post? Ronaldo držiaci trofej zarobil až 6,4 mil. lajkov.  Naproti tomu pôsobí Tour de france ako chudobný príbuzný, avšak 3,7 milióna tweetov na Twitteri tiež nie je na zahodenie. Treba povedať, že náš "zelený Peter” tomu pomáha celkom zásadne a aj taký Telekom sa opäť vyfarbil. 

Slovenským podujatím mesiaca bol jednoznačne festival Pohoda a influencerom mesiaca Boris Kollár, ktorému ani tisíce lajkov na protiminaretovských postov nezabezpečili búrku a blesky na festivale. Nuž, lajky nie sú všetko a na to by mal myslieť každý marketér. Dovidenia na konci leta!

 

 

Jaro Horváth o sebe:

Mám rád dizajn starých škodoviek, potulovanie po svete a príbehy vo všetkých podobách. Pracujem ako Strategy planner / Social media teamleader v reklamnej agentúre Creo Young & Rubicam, kde pre najväčšie slovenské značky hľadám cestičky, ako urobiť reklamné aktivity tak, aby boli pochopiteľné a jasné zákazníkom. 

01 - Modified: 2023-11-28 09:01:52 - Feat.: - Title: Plagátom a billboardom odzvonilo, Gen Z je zameraná viac na digitál 02 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 03 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 04 - Modified: 2022-03-22 08:36:56 - Feat.: - Title: Rusko stoplo Facebook a Instagram. Súd zakázal v celej krajine ich prevádzku 05 - Modified: 2020-06-22 10:04:35 - Feat.: - Title: North Face a Patagonia bojkotujú facebook. Stiahli všetky platené marketingové aktivity
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 12:23