Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook

Publikácia článkov, niekoľko Facebook príspevkov týždenne, boosting...Stratégia, ktorú množstvo značiek praktizovalo a stále praktizuje - niektoré úspešnejšie, niektoré menej úspešne. Prečo sa však váhy preklápajú na stranu tých neúspešných? Takto to vidím ja.

Na internete neustále pribúda obrovské množstvo obsahu. Tento článok tvrdí, že za minútu vznikne až 211 miliónov kúskov akéhokoľvek online contentu. Štatistika je však z roku 2015, takže dnes ho môže byť pokojne viac. Zhodnime sa na tom, že je ho proste veľa. V záplave blogov, vlogov, e-mailov a social media príspevkov nie je núdza nájsť dostatok informácií na akúkoľvek tému.

Problémom je však kvalita a forma. A tu narážame na podstatu článku - zomrel content marketing?

Nie, nemyslím si, že content marketing je mŕtvy. Som presvedčený, že klasický prístup ku content marketingu - publikácia čo najväčšieho množstva obsahu hlavne v písanej podobe a jeho následná publikácia na sociálnych sieťach - dnes stráca svoj význam. Oveľa dôležitejšie je odlíšiť sa kvalitným obsahom v netradičnom obale - content marketing teda nezomrel, len zmenil formu.

Aký obsah dnes funguje na sociálnych sieťach?

1. Krátke autentické videá Snapchat style. Rýchlorastúca sociálna sieť diktuje trendy. Krátke video s myšlienkou, rovná sa rýchle vstrebanie informácií zaujímavým (a hlavne jednoduchým) spôsobom. A to je v kurze.

2. Gifká / cinemagraph Pohyblivé obrázky sú tu pomerne dlho a vždy sa tešili úspechu. Aj preto ich Facebook pridal do Messangera a povolil v komentároch. S oboma formátmi, GIFom aj Cinemagraphom, sa dá parádne pohrať a vytvoriť tak vizuálne mimoriadne pútavý obsah.

3. 360° fotky a videá Interaktivita je základnou črtou sociálnych sietí. Používatelia si vyberajú, koho followujú a aké príspevky sa im páčia, to najlepšie zasharujú. V tejto chvíli nám Facebook a Youtube ponúkajú vďaka 360 stupňom interaktivitu už aj priamo v príspevkoch. A to na používateľov funguje vynikajúco.

4. Real time príspevky. Ľudia dnes na sociálnych sieťach očakávajú, že sa dozvedia novinky a reakcie na trendujúce témy z prvej ruky, okamžite. Nemá preto zmysel naplánovať dlhodobú komunikáciu a držať sa jej za každú cenu. Na spestrenie obsahu je nutné, aspoň podľa môjho názoru, pridať príspevky v reálnom čase - hneď ako sa čokoľvek stane. Príkladom môže byť video z eventu. Väčšina z nás si radšej pozrie nedokonalý life stream ako 100% upravené video, ktoré vyjde mesiac po ukončení konfery.

Inými slovami, na používateľov funguje všetko, čo sa odlišuje od masy, je jedinečné a sleduje najnovšie trendy. Správne zloženie obsahu sa samozrejme líši od značky k značke a nájdu sa aj spoločnosti, ktorým môže fungovať klasický prístup ku content marketingu. Tie však budú stále ubúdať. Čo z toho vyplýva pre vás?

Množstvo značiek stále praktizuje klasický content marketing bez úspechu. Podľa mňa by sa social media príspevky mali skladať predovšetkým z kombinácie "high end contentu" a real time obsahu. Ten prvý je technologicky a časovo náročnejší a preto je na agentúre, aby sa s ním popasovala. Ten druhý vám, naopak, nepripraví nikto lepšie, ako vy sami. Ideálne riešenie sociálnych sietí je preto symbióza medzi agentúrou a klientom, ktorí sa dopĺňajú s kvalitným, jedinečným obsahom a rýchlymi reakciami na aktuálne trendy.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.