StoryEditor

Nedeľný SeMinár: Reklama pre tých, ktorí milujú čítanie

Vieme, že v post-reklamnej dobe by značky mali prestať s reklamou a mali by rozprávať príbehy. Storytelling dnes definuje celú éru. Pozrime sa na jeho krásnu, dychberúcu ukážku, ktorá rozbúcha srdce každému, kto miluje čítanie.

Kolumbijská nezisková organizácia Colsubsidio sa okrem iného venuje aj prevádzkovaniu knižníc. S cieľom zvýšiť úroveň gramotnosti a mieru čítania v krajine, Colsubsidio začala v knižniciach organizovať akciu, pri ktorej si ľudia môžu navzájom vymieňať svoje knihy. A podporuje ju úspešnou kampaňou, postavenou nielen na mágii príbehov, ale najmä na ich zdieľaní a vymieňaní.

Kampaň, ktorá v roku 2012 získala zlato na Epica Awards, je zo semiotického hľadiska postavená na dvojitej referencii resp. dvoch kódoch označovaného a označujúceho.

Vizuály sú na prvý pohľad „samozrejmým“ a jasným odkazom, referenciou na známe literárne dielo. Pri druhom (treťom alebo ďalšom) pohľade však zistíme, že vo vizuále je vždy zakódovaný aj odkaz na iný literárny text – presne v súlade s významom „Doneste svoj príbeh a odneste si iný.“

Pozrite si vizuály a skúste nájsť obidva príbehy.

Epica Awards

​Takže, sú tam: Červená čiapočka a Moby Dick (Biela veľryba); Harry Potter a Trójska vojna; Snehulienka a Sherlock Holmes. Vidíte ich tam? Ak nie, hľadajte rybu, koňa, fajku...

V kampani na vymieňanie kníh v roku 2016 je vizuálny minimalizmus nahradený fantastickou art direction a tentoraz je semióza – proces označovania a kódovania – postavená nie na vizuálnom postrehu, ale na znalosti literárnych diel. Konceptom kampane je vytváranie zvláštnych spojení medzi príbehmi a ich virtuálne prelínanie, čo je stav, ktorý dobre pozná každý vášnivý čitateľ a knihomoľ, keď po prečítaní jednej knihy ihneď siaha po ďalšej. Autor tohto blogu sa k častému zažívaniu týchto stavov a k zabúdaniu na reálny svet dobrovoľne priznáva.

Ads of the World

Ads of the World

Ads of the World

​Achilles by určite ocenil plechový chránič na achilovku a Plechový drevorubač (Tin Man, Čarodejník z krajiny Oz) zo všetkého najviac túžil po srdci. Ostatné milé, krásne a užitočné výmeny sú medzi Červenou čiapočkou a Tomom Saweyrom a Potkaniarom a Kocúrom v čižmách.

Kampaň pre Colsubsidio pripravila agentúra MullenLowe SSP3.

Dnešný SeMinár je krátky. Aby ste mali viac času na čítanie príbehov.

01 - Modified: 2017-06-26 09:43:02 - Feat.: - Title: SeMinár: Štve vás, že iní bohatnú? 02 - Modified: 2017-06-19 07:42:14 - Feat.: - Title: Ako brandovať nábytok a home decor? 03 - Modified: 2017-06-12 05:03:56 - Feat.: - Title: Nedeľný SeMinár: 16 reklám, ktoré stavili na históriu 04 - Modified: 2017-06-04 10:36:33 - Feat.: - Title: Nedeľný SeMinár: Shackleton, Burberry, Hyundai. Tri reklamy, ktoré musíte poznať 05 - Modified: 2017-05-29 11:31:38 - Feat.: - Title: Nedeľný SeMinár: Reklama pre looserov
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 19:45