20.02.2019, 11:13

Ako využiť environmentálnu apokalypsu pri budovaní dobrého mena značky?

Ukážkovým príkladom je Adidas.

Ako využiť environmentálnu apokalypsu pri budovaní dobrého mena značky?
Zdroj: Pxhere

Ročne skončí v oceánoch približne 10 miliónov ton odpadu z plastov. Toto alarmujúce číslo podnietilo aj Európsku úniu, aby sa znečisťovaním začala vážne zaoberať. Návrh zákona, ktorý musí schváliť do roku 2020 28 členských krajín, znie plne zakázať produkty z plastu na jedno použitie. Počnúc rokom 2021 by tak nemali byť viac dostupné plastové riady, slamky ani paličky na balóny. Nápojové fľaše by sa mali začať zbierať oddelene, aby sa dali použiť opätovne. Víziou Únie je dokonca zabezpečiť, aby boli všetky plastové obaly na trhoch členských štátov do roku 2030 recyklovateľné.

Témy boja proti plastom sa chytilo už viacero značiek, ktoré sa takisto snažia byť eco-friendly. Napríklad Adidas začal v máji 2017 predávať tri druhy tenisiek vyrobených z plastov z oceánov. Predali ich už viac ako milión kusov a do roku 2020 si stanovili cieľ vyrábať všetku obuv výlučne z recyklovaného materiálu.

Značka prišla počas minulého roka s peknou letnou akciou "Run for oceans". Za každý odbehnutý kilometer v období od 8. júna (Deň oceánu) do 8. júla odmeraný cez aplikáciu Runtastic od Adidasu venovala firma 1 dolár do svojho programu na podporu environmentálneho vzdelávania pre deti. Ten pomocou zážitkového učenia umožňuje deťom na Maldivách stať sa novou generáciou „oceánskych opatrovníkov“. Cieľom je edukovať a vybaviť mladých ľudí znalosťami, ktoré im majú pomôcť pri ochrane životného prostredia.

924 0000 používateľov za mesiac spolu odbehlo neuveriteľných 12 miliónov kilometrov. Pre lepšiu predstavu - to je, ako keby ste 16-krát za sebou leteli zo Zeme na Mesiac a naspäť.

Celý koncept je krásnym príkladom toho, ako môžu značky prirodzene budovať svoje dobré meno. Štýl, akým dáva  Adidas ľuďom pridanú hodnotu, sa výrazne odlišuje od konkurencie. Pomáha dobrej veci, zapojí do procesu zákazníka, zvyšuje predaj. Naviac súvisí s produktom a nepôsobí ako komunikácia na záchranu sveta od výrobcu kečupov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.