StoryEditor

Najobľúbenejší príspevok v histórii Twittera: Ako zlé premeníte na dobré

Samotný Twitter potvrdil, že príspevok od Burger Kingu je tým najobľúbenejším značkovým postom v histórii sociálnej siete. Aké ponaučenia si z toho môžeme vyvodiť?

Kanye West, najslávnejší raper na svete a zároveň jeden z najkontroverznejších amerických umelcov, napísal 5. 11. 2018 na sociálnej sieti, že McDonald´s je jeho najobľúbenejšou reštauráciou. Pre Westa, ktorý sa tiež v minulosti vyjadril, že trpí rozdvojenou osobnosťou, mali do pár minút v social media agentúre Burger Kingu pripravenú trojslovnú odpoveď: „To veľa vysvetľuje.“

Twitter

Väčšina marketérov by sa pravdepodobne pri podobnom ocenení svojej úhlavnej konkurencie snažila strčiť hlavu do piesku a dúfala, že to čo najskôr odznie. Burger King však sebe typickým ironickým štýlom hodenú rukavicu zdvihol.

Príspevok za pár dní likovalo cez milión ľudí, zdieľalo cez 270-tisíc a získal takmer 6-tisíc komentárov. Zároveň ho zdieľali veľké médiá po celom svete, podľa rozličných správ dosiahol cez 1,5 miliardy zobrazení v médiách.

Takéto niečo by nebolo možné bez tzv. social media listening toolov, teda nástrojov, ktoré „skenujú“ sociálne siete a umožňujú značkám monitorovať či zapájať sa do diskusie, ktorá sa ich týka, aj keď priamo nie sú fanúšikmi či priateľmi používateľov.

Zároveň, keďže sociálne siete nikdy nespia, je toto klasickou ukážkou, že ani vo firmách si nemôžete dovoliť mať klasický pracovný prístup od ôsmej do štvrtej. Podľa autorov príspevku by jeho popularita nebola ani zďaleka taká veľká, keby zareagovali napr. o deň neskôr. Je preto bežné, že aj na Slovensku si viacero značiek „kupuje“ správu social media komunikácie od rozličných agentúr napr. od 6.00 do 24.00. Pravda, keďže to je časovo náročné, dovoliť si to väčšinou môžu len tie najväčšie firmy (ktoré by prípadne aj najviac mohli stratiť).

menuLevel = 2, menuRoute = news/content-marketing, menuAlias = content-marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 14:38