Diana Polónyi vedie oddelenie komunikácie a medzinárodných vzťahov Eximbanky. FOTO: HN/Miroslava Spodniaková
StoryEditor

Šéfka komunikácie Eximbanky pre HN: Dôraz na efektivitu tlačí finančné domy do digitálneho priestoru aj AI

02.04.2025, 18:53
  • Riaditeľka komunikácie a medzinárodných vzťahov Eximbanky Diana Polónyi vysvetľuje pre HN i to:
  • V čom sa líši marketing súkromnej a štátnej finančnej inštitúcie.
  • Ako hodnotí nedávny rebranding Eximbanky.
  • Aký vplyv má digitalizácia a umelá inteligencia na marketing bankových domov.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Aký je rozdiel medzi budovaním povedomia a marketingom vo verejnej inštitúcii v porovnaní s privátnym sektorom? Je potrebné budovať branding v inštitúcii, ako je vaša?

V súčasnom svete je budovanie povedomia a pozitívnej reputácie nevyhnutné pre každú organizáciu, či už je verejná alebo súkromná. Hoci ich ultimátny cieľ je rovnaký, prístupy sa líšia. Komerčné subjekty sa zameriavajú na rast značky, predaj a zákaznícku lojalitu, pričom využívajú výkonnostný marketing a presné cielenie.

Verejné inštitúcie, naopak, slúžia verejnému záujmu, takže ich komunikácia je viac orientovaná skôr na osvetu, edukáciu a služby spoločnosti. Keďže nepracujú s konkurenciou ako takou, snažia sa o budovanie takzvanej referenčnej hodnoty voči obdobným inštitúciám doma či v zahraničí.

image

Zo Sobraniec sa môže stať nový Hainburg, tvrdí pre HN exminister

Čím je špecifický váš typ inštitúcie?

Exportno-úverové agentúry (ECAs), akou je i Eximbanka, sú špecifické tým, že podporujú domácich exportérov. Preto sa v marketingu a komunikácii sústreďujú hlavne na prezentáciu exportných príležitostí, edukáciu o rizikách a podporu financovania pre firmy. Rovnako ako naši zahraniční partneri, aj my v Eximbanke využívame dostupné marketingové a komunikačné nástroje s ohľadom na naše lokálne podmienky.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 71% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-13 15:18:46 - Feat.: 0 - Title: Zo Sobraniec sa môže stať nový Hainburg, tvrdí pre HN exminister 02 - Modified: 2024-12-15 12:25:39 - Feat.: 0 - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Slovenské firmy sa čoraz viac presadzujú aj mimo Únie, tvrdí odborník Eximbanky 03 - Modified: 2024-12-15 12:19:39 - Feat.: 0 - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Ako sa slovenskí podnikatelia môžu zapojiť do obnovy Ukrajiny? 04 - Modified: 2024-12-15 12:21:00 - Feat.: 0 - Title: SERIÁL HN CHCEM BYŤ EXPORTÉR: Slovenské firmy vieme podporiť vo všetkých fázach exportu do zahraničia
01 - Modified: 2025-04-16 17:20:43 - Feat.: - Title: Čas prijať euro bol v Česku pred 10 rokmi. Nechali sme to však v spároch ľudí ako je Václav Klaus (ROZHOVOR) 02 - Modified: 2025-04-16 08:00:54 - Feat.: - Title: Šéf klubu Hlasu: Pokiaľ by sme transakčnú daň mali zrušiť, určite zahlasujeme za. Treba však nájsť náhradu 03 - Modified: 2025-04-10 10:00:00 - Feat.: - Title: Inžinierka potravín Barbora: Kokosový olej v kuchyni nie je zdravšou alternatívou, každé pečivo je cereálne 04 - Modified: 2025-04-10 06:00:00 - Feat.: - Title: Dánsky europoslanec pre HN: Trumpove reči nás urážajú. Dánov nebude poučovať krajina, ktorá nemá ani 250 rokov 05 - Modified: 2025-04-09 22:00:00 - Feat.: - Title: Záhradná architektka: Reklama sľubujúca vysnívanú záhradu presne podľa požiadaviek klienta je ako horor
menuLevel = 2, menuRoute = focus/biznis, menuAlias = biznis, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
18. apríl 2025 09:06