Logo

  • HNonline
  • Stratégie
  • Svetevity
  • Cestovné poriadky
  • RunGO
  • Mediweb
  • Dia
  • Konferencie
  • HNClub
  • MAFRA Slovakia
  • Práca
  • Akcie a zľavy
  • Solventné firmy
  • Predplatné
  • Newsletter
Predplatné
  • Médiá
  • Aktuálne
  • Marketing
  • VIP Blogy
  • Kto kam
  • Hodnotenia Stratégií
  • Content marketing
Stratégie
Zavrieť

ADMA názor: Hity na rok 2019

Martin Woska, Chief Creative & Strategy Officer, TRIAD Advertising

Audio má skvele našliapnuté na ďalší rast, podcasty sú zaujímavé z hľadiska content marketingu, voice z hľadiska user interface. Video bude stále dominantné, inovované na social platformách a s čoraz kvalitnejšou produkciou a možnosťami ho produkovať a upravovať v rukách userov. Azda sa už niekomu podarí využiť AI aj na niečo iné ako zoraďovanie článkov a odporúčaných produktov, a možno potom následne vznikne aj nejaký naozaj použiteľný chatbot v marketingu. Teší ma súčasný trend marketing science, očisťovanie marketingu od bulšitu, šamanizmu a prehnaného, zbytočného hypu trendov, ktoré s marketingom nemajú nič spoločné.

Zavrieť
3/13
Martin Woska, Chief Creative & Strategy Officer, TRIAD Advertising
Zdroj: Archív Stratégie

ADMA názor: Hity na rok 2019

Simona Kubán, SEO, SCR Interactive

Všetky portály zvyšujú video inventory. Zintenzívnená komunikácia malých a stredných klientov prostredníctvom video blogov a spolupráca s mikro influencermi. Komunikácia idey bude stále prevládať nad formou. Trend zrýchlenej konzumácie obsahu prostredníctvom úderných nadpisov, kde už samotné nadpisy vyjadria postoj autora článku. Zo zahraničia prichádza grafický trend výrazných neónových a pastelových farieb a vzorov (kým sa prejaví na Slovensku, môže byť aj rok 2020).

Simona Kubán, SEO, SCR Interactive
Zdroj: ADMA

Reklama

Zuzana Čubrík, Digital Data Research, Digiline

Predpovedať, čo sa stane alebo nestane hitom v digitáli, sa rovná vešteniu z gule a je rovnako užitočné. Dostatočne nás o tom už poučili Pokémon Go alebo Ice Bucket Challenge, ktoré pobláznili celý svet a potom spľasli ako bubliny. Digitálny marketing by však mal naďalej nasledovať trend zvyšovania dôveryhodnosti (napr. brand safety, fake news), bezpečnosti a adresnosti.

Zuzana Čubrík, Digital Data Research, Digiline
Zdroj: ADMA

Martin Woska, Chief Creative & Strategy Officer, TRIAD Advertising

Audio má skvele našliapnuté na ďalší rast, podcasty sú zaujímavé z hľadiska content marketingu, voice z hľadiska user interface. Video bude stále dominantné, inovované na social platformách a s čoraz kvalitnejšou produkciou a možnosťami ho produkovať a upravovať v rukách userov. Azda sa už niekomu podarí využiť AI aj na niečo iné ako zoraďovanie článkov a odporúčaných produktov, a možno potom následne vznikne aj nejaký naozaj použiteľný chatbot v marketingu. Teší ma súčasný trend marketing science, očisťovanie marketingu od bulšitu, šamanizmu a prehnaného, zbytočného hypu trendov, ktoré s marketingom nemajú nič spoločné.

Martin Woska, Chief Creative & Strategy Officer, TRIAD Advertising
Zdroj: Archív Stratégie

Reklama

Matúš Lovás, Head of Performance, Visibility

V roku 2019 dúfame v lepšie a efektívnejšie možnosti vyhodnotenia brandových kampaní a ich vplyv na celkovú výkonnosť klientov pomocou atribúcie. Minulý rok bol uvedený nástroj Facebook Attribution a tento rok očakávame nástroj Google Attribution, ktorý mal byť sprístupnený už v roku 2018. Ďalej sa do popredia bude ešte viac tlačiť video reklama, kde už dnes YouTube ponúka formáty na zasiahnutie používateľa v každom nákupnom procese.

Matúš Lovás, Head of Performance, Visibility
Zdroj: ADMA

Marek Didák, Creative director, Hype

Určite budeme svedkami hypu okolo rozšírenej reality, ktorej tvorba je dnes už pre množstvo značiek budgetovo dostupná. Väčší dôraz sa bude klásť aj na tzv. ephemeral marketing alebo marketing zaoberajúci sa miznúcim obsahom, keďže práve Stories sú miesto, kde sa sústreďuje pozornosť používateľa. Teda predpokladám, že budeme svedkami viacerých kampaní, ktoré budú využívať práve miznúci obsah s využitím rozšírenej reality.

Marek Didák, Creative director, Hype
Zdroj: ADMA

Reklama

Peter Galko, Managing Creative Director, diorama

Aj rok 2019 sa bude niesť v duchu zjednodušovania komunikácie medzi značkami a ich publikom. Môžeme očakávať čoraz väčší dôraz na nástroje instant messagingu, ako napríklad WhatsApp Business, no o svoje miesto v komunikácii zabojuje aj voice interaction.

Peter Galko, Managing Creative Director, diorama
Zdroj: ADMA

Ladislav Suško, Managing Director, Performics

Responzívne stránky pre smartfóny sú už samozrejmosťou, ale bude potrebné zamerať sa na rýchlosť stránok a personalizáciu. Hlasové vyhľadávanie bude pokračovať vo svojom boome. Do roku 2020 bude viac ako polovica vyhľadávaní pomocou hlasu. Reputačný obsah tvorený používateľmi bude naďalej dominovať a bude jedným z hlavných faktorov zvyšovania konverzných pomerov a predajov na webe. Chatboty, spolu s automatizáciou marketingu, budú jediné schopné efektívne obsluhovať obrovské počty používateľov sociálnych médií. Je predpoklad, že do konca roka až 85 % zákazníckych dopytov bude obsluhovaných chatbotmi (celosvetovo).

Ladislav Suško, Managing Director, Performics
Zdroj: ADMA

Róbert Lelkes, Operations Manager, RIESENIA.com

Mobily sú dominantnejšie než akékoľvek iné zariadenia, čo odráža správanie používateľov. Ľudia chcú riešenia pre ich problémy okamžite, a o tom bude komunikácia, o správnom riešení v danom momente (či sú doma, v práci alebo na ceste). Navigovanie do predajní, možnosť zavolať alebo napísať spoločnosti, rýchly a jednoduchý nákup cez mobil a ďalšie okamihy. Celý zážitok je potrebné stavať okolo používateľa. Nastavenie komunikácie okolo jednotlivca bude len dôležitejšie kvôli hlasom aktivovaným zariadeniam, ktoré sa postupne dostávajú do domácností.

Róbert Lelkes, Operations Manager, RIESENIA.com
Zdroj: ADMA

Patrik Barták, Head of social content and strategy, SOCIALISTS

Ešte viac videa – nie nutne veľké niekoľkominútové výpravné produkcie. V social už teraz fungujú krátke dynamické videá do 15 sekúnd, ktoré jasne komunikujú jeden message (podľa vzoru Insta stories). Pri dlhších formátoch sú podľa mňa budúcnosťou interaktívne možnosti na štýl Black Mirror: Bandersnatch, kde sa môže používateľ rozhodovať, ako bude príbeh pokračovať. Z takéhoto formátu by mohli marketéri čerpať dáta a na základe nich tvoriť kreatívu na mieru s úplne presným cielením – uvidíme, či už v roku 2019.

Patrik Barták, Head of social content and strategy, SOCIALISTS
Zdroj: ADMA

Peter Šurín, Strategy director, Elite Solutions

Cítiť, že do produktívnej životnej fázy nastupujú mladšie ročníky a generácia Z. Trend spoločensky zodpovednej komunikácie, ktorý je pre nich zaujímavý, preto naberie silnejšie obrátky. Značky budú hľadať a privlastňovať si svoje vlastné témy. Je len otázka, ako dobre sa im ich podarí obsadiť a či vydržia, kým prinesú želaný efekt.

Peter Šurín, Strategy director, Elite Solutions
Zdroj: ADMA

Peter Urbanec, Digital Strategist, Digitask

Po tom, ako GDPR a Cambridge analytika zmenili to, ako sa dívame na poskytnuté dáta, budeme musieť hľadať formy, ako získať z menej viac. Ľudia si začínajú uvedomovať hodnotu svojich osobných dát, ale aj to, koľko času trávia na Facebooku, smartfónoch a celkovo v online. Postupne si musíme uvedomovať, že rovnováha času stráveného online & offline je dôležitá pre naše psychické zdravie. Získať pozornosť ľudí najmä v online tak bude ešte komplikovanejšia a náročnejšia úloha. Preto verím, že do pozornosti sa znova dostanú skutočné ľudské problémy, pravdivé insighty a kreativita.

Peter Urbanec, Digital Strategist, Digitask
Zdroj: ADMA

Andrej Salner, Partner, Basta digital

Marketéri sa postupne vyrovnávajú s rozvratom spôsobeným nástupom digitálnych kanálov – digitál sa stal hlavným prúdom a v mnohých firmách tvorí väčšiu časť marketingového rozpočtu. Dôraz nebude ani tak na nové trendy ako na reálne, rentabilné využívanie nástrojov, o ktorých sa v rámci trendov hovorí už roky: mobile, video, AI, personalizácia, nástroje pre marketingovú automatizáciu. Marketéri sa naučia lepšie využívať a merať efektivitu influencerov a natívnej reklamy. Viac pozornosti budú marketéri venovať budovaniu značiek, keďže ľahké príležitosti na zvýšenie výnosov optimalizáciou posledných častí zákazníckych ciest v digitáli sú už vyčerpané.

Andrej Salner, Partner, Basta digital
Zdroj: ADMA

Odkazy

  • Predplatné
  • Práca u nás
  • HNClub
  • HNkonferencie
  • Inzercia
  • Online inzercia
  • AIM monitor
  • Kontakt
  • GDPR
  • Štatúty súťaží
  • Newsletter
#

Sociálne siete

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIN
  • Google+
  • YouTube
  • HN v AppStore
  • SMS predplatné

Stiahnite si appku

Available on the App Store
Get it on Google Play

MAFRA Slovakia a.s. | Nobelova 34 | 836 05 Bratislava 3 (mapa)

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a dát je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

MAFRA Slovakia, a.s. je členom skupiny AGROFERT