Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
22.07.2020, 13:35

Personálne zmeny v Škode pokračujú, končí šéf českého zastúpenia

V automobilke došlo v poslednej dobe k viacerým významným personálnym zmenám.

Personálne zmeny v Škode pokračujú, končí šéf českého zastúpenia
Zdroj: Škoda Auto / Luboš Vlček a Jiří Maláček

Šéf českého zastúpenia automobilky Škoda Auto Luboš Vlček končí k 1. septembra vo funkcii. Vlček bol zodpovedný za všetky predajné, marketingové a popredajný aktivity značky na českom trhu. Nahradí ho doterajší šéf predaja na českom trhu Jiří Maláček. Vlček v Škode zostane, bude po novom zodpovedať za aktivity značky Škoda v západnej Európe, informovala dnes automobilka v tlačovej správe.

Vlček pôsobí v Škode Auto a koncerne Volkswagen od roku 1992. Na pozíciu vedenia českého zastúpenia značky Škoda nastúpil v januári 2014 po niekoľkoročnom pôsobení v spoločnosti Volkswagen Group China. "Dnešný úspech značky Škoda na trhu je zásluhou celého škodováckeho tímu, od výrobného závodu cez importérskou organizáciu až po našu dealerskú sieť," povedal Vlček.

Maláček prišiel do Škody v januári. "Nová pozícia je pre mňa veľkou výzvou. Som rád, že môžem byť súčasťou úspešného príbehu domácej značky," uviedol. Vo funkcii sa musel vysporiadať okrem iného s koronavírusovou krízou.

Automobilka dnes odmietla komentovať otázku, či je štandardné, že tak dôležitú funkciu získa človek s tak krátkou praxou v Škode, prípadne či Maláček vyčnieval nad ďalších prípadných kandidátov. "Prosíme o pochopenie, ale k tejto téme sa nebudeme vyjadrovať," povedal ČTK hovorca Pavel Jína.

V poslednej dobe nejde o jedinú významnú personálnej zmenu v Škode Auto. Na začiatku júla automobilka oznámila, že vo funkcii skončí predseda predstavenstva Bernhard Maier. Na čele automobilky pôsobil takmer päť rokov a zaslúžil sa o nové smerovanie automobilky v elektromobilite, digitalizácii a konektivite. Jeho nástupcu zvolí predstavenstvo spoločnosti v auguste. Už predtým sa vymenil člen predstavenstva zodpovedný za nákup, Dietera Seemanna nahradil Karsten Schnake.

Maierov koniec oznámila firma bez odôvodnenia pred dvoma týždňami. Podľa nemeckého denníka Handelsblatt sú v pozadí mocenské spory v koncerne Volkswagen. Dlhšiu dobu sa píše o tom, že Volkswagenu vadí úspechy Škodovky, ktorej modely nad očakávania konkurujú ostatným automobilom koncernu. Predseda podnikovej rady Jaroslav Povšík už skôr uviedol, že Volkswagen Škode závidí úspech. V médiách sa objavili aj informácie, že Škoda svojimi úspechmi predbieha aj Audi, čo pre koncern nie je dobré.

Zmena sa začiatkom júla udiala aj na pozícii šéfa marketingu na Slovensku. Z českej centrály sa na pozíciu riaditeľa marketingu slovenskej dcéry Škody Auto vrátil Roman Rajtár, ktorý na pozícii nahradil Jána Steyera. Rajtár je na Slovensku zodpovedný za marketingovú komunikáciu značky, sponzoring a eventy, ako aj realizáciu strategických a obchodných cieľov značky.

Škoda Auto vlani dodala celosvetovo 1,24 milióna áut. Prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike, vyrába aj na Slovensku, v Číne, Rusku a Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s lokálnymi partnermi. Je aktívna na viac ako 100 trhoch.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.