Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
29.12.2020, 07:00

Ľudia z reklamy v pohybe. Kto sa kam presunul v roku 2020?

Pozrite si prehľad personálnych zmien v agentúrach.

Ľudia z reklamy v pohybe. Kto sa kam presunul v roku 2020?
Zdroj: Stratégie archív

Rok 2020 je každú chvíľu za nami, preto sme sa rozhodli zrekapitulovať personálne zmeny v kreatívnych agentúrach. O väčšine z nich, sme informovali keď to bolo aktuálne, ale možno v článku nájdete také, o ktorých ste nevedeli.

Agentúra Effectivity POWERED BY PUBLICIS od januára založila v Prahe pobočku, ktorú viedla kreatívna riaditeľka Soňa Podstupková a Head of Design Mário Poór. Soňa pôsobila na poste Creative Team Leader v slovenskej agentúre Effectivity päť rokov a Mário Poór prišiel do Effectivity z agentúry Respect APP. Soňa Podstupková ale z agentúry po pol roku odišla a už pol roka je kreatívnym riaditeľom v Prahe Mário Poór.

Respectu APP sa rozhodla odísť Lenka Slovák Bónová, ktorej kroky neviedli do inej agentúry. Lenka sa chce venovať freelancingu a ako uviedla vo svojom stanovisku, uprednostňuje voľnejšie pracovné tempo.  

Z Respectu APP sa do TRIAD-u presunula Zuzana Marečková. Podľa slov Maru Mitlíkovej: "Zuzana z pozície Talent & Business Partner pomáha rozvíjať tie dve najcennejšie veci, ktoré máme – naši ľudia a naša práca."

Personálne zmeny hneď na začiatku roka oznámila aj agentúra PS: Digital. Na post Managing Directorky sa po materskej dovolenke vrátila Blažena Ambróz Sedrovičová, ktorá v agentúre s prestávkou pôsobí od roku 2015. Nedávno sa v agentúre udiala ďalšia personálna zmena a to na poste Head of Art. Z TRIAD-u sa do PS:Digital presunula Csilla Polák, ktorá povedie grafický tím a na starosti bude mať kľúčových klientov. Od októbra nastúpila na pozíciu Head of ideas Katka Kurečková, ktorá nahradila Idu Bírovú Vrabcovú, ktorú čakajú materské povinnosti.

Z pozície Client Service Directora v Oliver Agency sa svojim vlastným projektom išla venovať Tina Bineva a v tíme privítali stratéga Juraja Pobjeckého zo Zaraguzy. Jeho prínos vidia podľa vyjadrenia Ďura Bartoša hlavne v online priestore, ale nielen tam. Oliver Agency na pozíciu Senior Account Managera prijal Katarínu Arbe, ktorá pôsobila v Slido či MADE BY VACULIK.

Na personálne novinky sme sa opýtali aj agentúry Elite Solutions. Client Service Director Marián Hlinka uviedol: „V Elite sme personálne dlhodobo stabilní. Agentúra má 30-35 ľudí a tento počet si držíme už viac rokov. Obdobie počas pandemie, v ktorom sa veľa projektov pozastavilo či úplne zrušilo, samozrejme prinútilo “zatiahnuť opasok” aj u nás. A či už z tohto, alebo ďalších pridružených dôvodov sme sa rozlúčili s 5 eliťákmi. Naopak smerom do agentúry prišla výrazná posila. Do Elitu sa vrátil Jozef Kyselica, ktorý zastáva pozíciu Art Directora a má na starosti všetky vizuálne výstupy agentúry. Jozef v minulosti dlhodobo pôsobil vo Wiktor Leo Burnett a neskôr v Apple Pie. Momentálna je personálna situácia v agentúre Elite stabilizovaná, objem práce sa vrátil do pôvodných koľají a do konca roka je predpoklad, že bude skôr narastať.“

Z agentúry MullenLove GGK sa presunul Erik Reingraber, ktorý zakotvil na pozícii kreatívneho riaditeľa v Generations. Agentúra prijala aj novú account manažérku Máriu Pikulákovú, ktorá prišla z agentúry Socialists. Začiatkom leta sa pochválili s novinkou o kreatívnom riaditeľovi. Na pozíciu sa po dvoch rokoch vrátil Ondrej Kořínek.

Personálne zmeny nastali v roku 2020 aj v MARK BBDO. Agentúru opustil kreatívny riaditeľ Vlado Slivka, ktorý tam pracoval od roku 2013. Pozíciu prebral Boyo Dohnal, ktorý dovtedy pôsobil ako senior art director. Boyo Dohnal predtým pracoval viac ako 14 rokov v agentúre MADE BY VACULIK na pozíciách art director a creative director. Posledné 3 roky (2016 - 2019) viedol kreatívne oddelenie jej pražskej pobočky.

Október znamenal zmenu v Zaraguze. Na pozícii CEO vystriedala Martina Blaška Anna Dzurjaníková, ktorá prijala ponuku po viac ako siedmich rokoch pôsobenia v MUW Saatchi & Saatchi. Ako sa vyjadrila pre Stratégie, ako šéfka agentúry má viac cieľov a zámerov. „Niektoré zatiaľ neprezradím, ale môj primárny cieľ je pokračovať v raste agentúry a rozvoji jej silných stránok, podchytiť tie slabšie. Na začiatku bola Zaraguza online agentúra, dnes vie zabezpečiť full servis a myslím, že jej rozvoj tu neskončil,“ vyjadrila sa Dzurjaníková

Zmenu v tom čase avizovala aj česká Zaraguza. Aj tam odišiel z pozície CEO Marián Fury. Po ôsmich rokoch riadenia českej Zaraguzy plánuje spolu s Martinom Blaškom začiatkom roka 2021 predstaviť svoj nový koncept agentúry pre inovatívnych klientov. 

V roku 2020 posilnil aj Popcorn Advertising. Po deviatich rokoch v Core4 Advertising prišiel na pozíciu Art Directora Adrián Juriga. 

Novými tvárami v tíme 2Create sa na pozíciách senior account managerov stali Jakub Hanic, ktorý prišiel z RespectAPP, Miroslav Čupka zo Zenith Media a Jakub Valachovič (predtým Etnetera Motion Praha). Social media oddelenie posilnila Petra Kocáková a svoje rady rozšírila agentúra aj v oblasti výkonnostného marketingu a dátových analýz, kde nastúpil Matej Bednárik (predtým Alza).   

Personálne posilnili aj Socialists. Od novembra na post Content Directora nastúpil Daniel Feranec. 

Ak v článku chýba dôležitá informácia, prosím ozvite sa na patricia.zilkova@mafraslovakia.sk.

Súčasťou decembrového vydania Stratégií je aj príloha Reklamné agentúry, ktorá ponúka prehľad diania v brandži, prehľad rebríčkov Agentúry roka 2020 či vyjadrenia zástupcov agentúr.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.