Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
07.06.2021, 08:50

Česká e-shopová platforma má nového šéfa. Slovák Samuel Huba plánuje zdvojnásobiť počet e-shopov

Nový riaditeľ spoločnosti Shoptet chce upevniť pozíciu firmy ako jednotky na slovenskom trhu.

Česká e-shopová platforma má nového šéfa. Slovák Samuel Huba plánuje zdvojnásobiť počet e-shopov
Zdroj: Shoptet

Česká spoločnosť Shoptet, na ktorej platforme funguje vyše 27-tisíc online obchodov, má nového riaditeľa. Miroslava Uďana po dvanástich rokoch vystriedal doterajší prevádzkový riaditeľ, Slovák Samuel Huba. Spoločnosť sa špecializuje na prenájom e-shopových riešení, pôsobí na českom, slovenskom a maďarskom trhu . 

Shoptet v roku 2020 zaznamenal rekordný obrat takmer 8 miliónov eur a potvrdil tak rastúci trend predchádzajúcich rokov. Prirodzeným pokračovaním je expanzia spoločnosti. Okrem rozširovania služieb do Maďarska sa nový riaditeľ Samuel Huba plánuje zamerať viac aj na Slovensko.

Novým trendom je nákup v menších e-shopoch

Vývoj na slovenskom trhu podľa nového CEO Samuela Hubu ukazuje jasný trend. Ľudia už nenakupujú len v najväčších online obchodoch, ale stále viac vyhľadávajú nezávislé značky a lokálnych podnikateľov. „Slováci nakupujú na menších e-shopoch, čo je vidieť aj z čísel rastu ich obratov. Za minulý rok obrat e-shopov na Shoptete vzrástol takmer 2,5 krát na 167 miliónov eur. To je niekoľkonásobne rýchlejšie ako rástol e-commerce trh ako celkovo,“ upresňuje.

Čísla potvrdzujú tento trend a rast nákupov na menších e-shopoch pokračuje aj v tomto roku. „Každý desiaty online nákup prebehol na menších e-shopoch. Vidíme že sa tento trend naďalej posilňuje a podiel nákupov na menších e-shopoch má obrovský priestor na rast.“

Plán: dvakrát toľko e-shopov

Jednou z vízií Shoptetu je podpora menších podnikateľov, ktorým umožňuje založiť si vlastný biznis v podobe e-shopu za pár desiatok eur mesačne. „Veríme v dôležitosť lokálneho podnikania a v to, že pre ekonomiku sú malí podnikatelia kľúčoví. Preto chceme slovenským podnikateľom ešte intenzívnejšie pomáhať v naštartovaní vlastného podnikania a rastu cez veľké aj menšie produktové vylepšenia ktoré chystáme,“ hovorí Samuel Huba.

Tento rok Shoptet plánuje zdvojnásobiť počet e-shopov, ktoré na ňom bežia a upevniť si tak pozíciu jednotky na slovenskom trhu. „V horizonte niekoľkých rokov chceme zo Slovenska vybudovať e-shopovú veľmoc rovnako, ako sa nám to podarilo v Čechách,“ hovorí o ambíciách Shoptetu Huba. 

Pobočka aj v Bratislave

Už dnes na Slovensku predáva tovar pomocou riešenia Shoptetu vyše 3 000 e-shopov. Začiatkom roka Shoptet v Bratislave otvoril aj pobočku, aby mohla byť spoločnosť svojim zákazníkom na Slovensku čo najbližšie. Zároveň posilňuje tak obchodné tímy, ako aj zákaznícku podporu a marketing. Spolu s expanziou do Maďarska a ďalším rozvojom firmy tak Shoptet chce prijať desiatky nových zamestnancov.

Na Shoptete dnes beží takmer 30-tiisíc e-shopov,“ približuje Huba. Už teraz sa zamýšľajú, do ktorých ďalších krajín expandovať. „Naším dlhodobým cieľom je postupne si vybudovať postavenie jednotky v regióne strednej a východnej Európy a potom aj v celej Európe.“

Zdroj: Shoptet

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.