Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
17.08.2021, 18:05

Slovak Telekom oznamuje zmeny vo vrcholovom manažmente aj štruktúre spoločnosti

Odchádza riaditeľ pre Mass Market Dušan Švalek.

Slovak Telekom oznamuje zmeny vo vrcholovom manažmente aj štruktúre spoločnosti
Zdroj: Slovak Telekom

Skupina Slovak Telekom oznámila niekoľko zmien týkajúcich sa vedenia spoločnosti. 

Novým výkonným riaditeľom pre IT a technológie sa ku dnešnému dňu stane Vladan Pekovič. Túto pozíciu bude zastávať pre oba trhy: český i slovenský. Pekovič je skúsený manažér a prichádza zo spoločnosti Telekom Romania, kde zastáva pozíciu generálneho riaditeľa až do ukončenia prebiehajúcej transakcie. Už od roku 2009 je jeho kariéra spätá so skupinou Deutsche Telekom. Pred aktuálnou pozíciou CEO v Rumunsku viedol divíziu IT a technológií v Rumunsku (v rokoch 2017-2020) a predtým v Čiernej Hore (2014 až 2017). Zároveň má množstvo skúseností z technologických postov v iných krajinách ako USA, Mexiko, Poľsko a Alžírsko. Pekovič bude pokračovať v úspešnej technologickej transformácii, rozvoji 5G a optických sietí, aj digitalizácii.

Branimir Marič ostáva v spoločnosti do 31. augusta 2021. Marič bol od roku 2012 zodpovedný za technológie a IT v Slovak Telekome, v roku 2016 prebral túto pozíciu aj v T-Mobile Czech Republic.

Počas týchto rokov riadil úspešnú modernizáciu celej prevádzky, vrátane integrácie systémov v dvoch krajinách. Viedol strategický rozvoj sietí novej generácie, ako napríklad optiku i štart 4G a 5G technológií. Bol súčasťou mnohých technologických testov na Slovensku a počas jeho pôsobenia Slovak Telekom získal sedemkrát ocenenie Best in Test od P3/umlaut za najlepšie mobilné siete na Slovensku. Zároveň sa podieľal aj na transformácií mnohých technológií a platforiem ako napríklad digitálna All-IP.

Zmeny v komerčných divíziách spoločnosti

V súlade s väčšou orientáciou na zákazníka a jednotlivé segmenty pristúpil Slovak Telekom k rozdeleniu komerčnej divízie na dve časti: Mass Market (B2C) a Enterprise Market (B2B).

Na pozícii riaditeľa pre divíziu Enterprise Market už pôsobí Peter Laco, ktorý prišiel do spoločnosti v septembri 2020 pôvodne na pozíciu Manažéra predaja segmentu veľkým zákazníkom (TA/LA). Laco prišiel do Slovak Telekomu zo spoločnosti KPMG, kde sa venoval najmä témam zákazníckej skúsenosti a predtým viedol slovenskú pobočku spoločnosti IBM.

Na novej pozícii má na starosti celý B2B segment vrátane verejného sektora, ICT riešení, prevádzkové divízie či tvorbu produktov.

Na poste nového riaditeľa pre divíziu Mass Market bude pôsobiť v blízkej budúcnosti Mladen Mitič. Slovak Telekom posilní v druhej polovici septembra. Mladen prichádza do ST priamo z Deutsche Telekomu, kde bol zodpovedný za transformáciu segmentu EU B2B a má bohaté skúsenosti v telekomunikačnom biznise. U dánskeho operátora TDC Business bol zodpovedný za marketing a zameral sa na oblasti značky, FMC či digitalizácie. V nórskom Telenore viedol divíziu marketingu a produktov so silným zameraním na zákazníka.

Divízia Mass Market je zameraná na tvorbu ponúk pre zákazníkov vrátane VSE segmentu, produkty, digitál, marketing, retail, call centrá, obsahovú ponuku, koncové zariadenia i zákaznícku skúsenosť.

Zo spoločnosti Slovak Telekom odíde k 31.12.2021 Dušan Švalek, ktorý pôsobí aktuálne na pozícii riaditeľa pre Mass Market a predtým zastrešoval pozíciu country managera pre Slovensko.

Zdroj: Youtube

​Dušan nastúpil v roku 2004 ešte do EuroTelu Slovensko na divíziu služieb zákazníkom. V roku 2007 sa stal riaditeľom marketingu, neskôr viedol aj integrované mobilné a fixné B2C aktivity. V roku 2016 prevzal zodpovednosť za B2C aktivity v oboch krajinách. Od marca 2019 bol zameraný na slovenský trh, kde viedol komerčné a externé aktivity vrátane B2B segmentu.

Švalek riadil úspešnú transformáciu komerčných aktivít a výrazne sa zaslúžil o  silnú pozíciu v mnohých segmentoch. Podieľal sa na množstve úspešných projektov, ako budovanie optickej sieťovej infraštruktúry na Slovensku, integrácii spoločností Slovak Telekom a T-Mobile Slovensko, akvizícii DIGI Slovensko, predstavení Chytrého balíka či Magenta 1, či vzdelávacieho CSR programu ENTER. Výrazne prispel aj k úspešnej zmene na zákaznícky orientovanú spoločnosť i postavenie Telekomu ako rešpektovanej a silnej značky.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.