StoryEditor

Vtiahla reklama diváka do príbehu? Otestovali sme TV spot od Orangeu

24.07.2017, 13:49
Autor:
(red)(red)
Muži a ženy reagovali na reklamu rozdielne.

Reklamy v Stratégiách hodnotí každý mesiac odborná porota zložená zo zástupcov reklamných agentúr a zadávateľov. Zisťujeme však aj to, ako pôsobia reklamy na ľudí, pre ktorých sú určené. Ako ich vnímajú a aké emócie v nich vyvolávajú.

Spomedzi júnových TV spotov udelili porotcovia Hodnotenia Stratégií najviac bodov spotu Princezná a Indiáni z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett pre klienta Orange. Ako na túto dlhšiu reklamu reagovali respondenti? Pomocou softvéru Emotion ID sme sa pozreli na spontánne reakcie mužov a žien počas sledovania.

​​Reklama vťahuje

Napriek tomu, že muži a ženy nereagovali na TV spot rovnako, zhodli na najsilnejšej pozitívnej scéne, ktorou bola detská radosť z vyrozprávanej rozprávky. Táto scéna, ktorá je aj rozuzlením príbehu, vyburcovala úsmevy respondentov oboch pohlaví. Čo je však dôležitejšie je, že pozitívne reakcie schodíkovito stúpajú počas rozvíjania príbehu až k tomuto rozuzleniu– toto značí, že sa reklame darí divákov postupne vťahovať do príbehu a nejde len o zlepenú mozaiku scén. Vťahujúcim príbehom sa zvyšuje zapamätateľnosť reklamy.

EmotionID

Skracovanie reklamy

Reklama má vyše minúty – takto dlhý formát je z pohľadu mediálnych nákladov dlhodobo neudržateľný. Pre zadávateľa je preto efektívne pracovať s kratšími verziami reklamy. Z emočných kriviek presne vidíme, ktoré momenty sú pre ktoré sociodemografické skupiny respondentov relevantné a je teda vhodné s nimi pracovať v ďalších fázach kampane.

Autor: Mária Gablíková, Emotion ID

Parametre zberu: 100 respondentov; kvótny výber; cieľová skupina: repre vzorka populácie Slovenska vo veku 18-69 rokov; zber prebiehal: 19.7.2017-21.7.2017 cez online panel agentúry 2muse.

01 - Modified: 2017-05-05 12:11:39 - Feat.: 0 - Title: Ako sa tvária diváci pri pozeraní Zlatých časov? Softvér zanalyzoval ich emócie sekundu po sekunde 02 - Modified: 2017-03-24 09:46:36 - Feat.: 0 - Title: Testujeme reklamy: Kedy sa muži mračia pri reklame? 03 - Modified: 2017-01-22 12:56:23 - Feat.: 0 - Title: Testujeme reklamy: Dobrý výber herečky pomohol spotu Úsmev ako dar. Diváčky sa s ňou stotožnili
01 - Modified: 2022-02-04 11:47:24 - Feat.: - Title: Reklamou mesiaca je vizuál pre Platformu rodín, najúspešnejšou agentúrou sa stalo MullenLowe GGK 02 - Modified: 2022-08-15 08:44:53 - Feat.: - Title: Štatút Hodnotenia reklám v Stratégiách 03 - Modified: 2021-12-21 08:17:40 - Feat.: - Title: Stratégie odštartovali nový ročník Hodnotenia alebo hľadáme najlepšie reklamy mesiaca 04 - Modified: 2019-12-02 10:34:35 - Feat.: - Title: Hodnotenie Stratégií: Agentúrou októbra sa stala MUW Saatchi & Saatchi 05 - Modified: 2019-11-21 09:51:19 - Feat.: - Title: Najlepšie slovenské reklamy za tento rok
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 06:14