Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
28.09.2021, 08:57

Nezávislý porovnávač testoval mobilné aplikácie zdravotných poisťovní

Je lepšia VŠZP, Union či Dôvera?

Nezávislý porovnávač testoval mobilné aplikácie zdravotných poisťovní
Zdroj: ZdN/archív

Ako informoval nezávislý porovnávač Asisto.sk, v spolupráci s tímom inovátorov a biznis dizajnérov spoločnosti kiuub, testoval mobilné aplikácie všetkých troch zdravotných poisťovní. Zároveň sa v zákazníckom prieskume opýtal 2 600 poistencov, ako vnímajú zdravotné poisťovne z hľadiska inovácií a noviniek. Motivátorom porovnania bola aktuálna možnosť poistencov zmeniť zdravotnú poisťovňu do konca septembra.

Dôvera je vnímaná ako najinovatívnejšia
Inovácie a technologické novinky v ponuke zdravotných poisťovní sú čoraz dôležitejšie pre ich poistencov, ktorí očakávajú jednoduchú komunikáciu, rýchle a efektívne riešenia svojich problémov. Poistenci v spomínanom prieskume vnímajú ako najinovatívnejšiu poisťovňu Dôvera (6,6 bodu z 10), nasledovala štátna VŠZP (5,9 z 10) a najmenej inovácií vnímajú poistenci u Unionu (5,7 z 10).

Výsledky nezávislého testovania mobilných aplikácií
Jedným z inovatívnych technologických prostriedkov, ako komunikovať so zdravotnou poisťovňou, je aj mobilná aplikácia. Ponúkajú ju svojim poistencom všetky tri zdravotné poisťovne. Mobilné aplikácie sa mierne líšia v obsahu a vo funkciách. Zároveň sú rozdiely aj v úrovni tzv. User Experience, resp. používateľskej skúsenosti.  

Zákaznícky test dopadol najlepšie pre mobilnú aplikáciu Dôvery, ktorá získala 93 bodov z celkového počtu 111. Ďalšou v poradí bola mobilná aplikácia zdravotnej poisťovne Union (77 bodov zo 111) a na poslednom mieste skončila VŠZP (66 bodov zo 111).

Metodika testovania mobilných aplikácií – 4 testované parametre, 9 funkcionalít. 

Zdroj: Asisto

​V teste zákazníckej skúsenosti nezávislá agentúra kiuub testovala 9 najčastejšie používaných funkcionalít mobilných aplikácií, a to v 4 parametroch. Bodmi boli hodnotené užitočnosť, prehľadnosť, dĺžka procesu a responzivita pri nasledujúcich úkonoch, ktoré používatelia bežne prostredníctvom mobilnej aplikácie realizujú: Stiahnuť si aplikáciu do svojho mobilného telefónu

Prihlásiť a zaregistrovať sa do aplikácie
Preukázať sa preukazom poistenca
Preukázať sa covid passom
Skontrolovať svoje nedoplatky a zaplatiť ich
Vyhľadať najbližšieho lekára, svojho lekára alebo lekáreň
Nájsť recept
Nájsť benefit a uplatniť si ho
Skontrolovať svoje osobné údaje a zmeniť si heslo

Zdroj: Asisto

​Mobilná aplikácia Dôvery získala najvyššie hodnotenia vo väčšine parametrov. Jej najsilnejšími stránkami sú prehľadnosť, čitateľnosť, krátky proces, ktorým sa poistenec dostane k výsledku, či dobrá reakcia pri zadávaní jednotlivých úloh.
Aplikácia zdravotnej poisťovne UNION bola najlepšie hodnotená v oblasti užitočnosti, no jej responzivita, t. j. rýchlosť reakcie pri zadávaní jednotlivých úloh, bola mínusom, ktorý výrazne ovplyvňuje užívateľskú skúsenosť aj ochotu používať aplikáciu.

Pri mobilnej aplikácii VŠZP sú hlavnými nedostatkami prehľadnosť, zrozumiteľnosť, nepoužívanie grafických prvkov, ktoré uľahčujú používateľovi orientáciu v aplikácii. Z informačného hľadiska je pomerne dobre nastavená, no cesta k informáciám je zložitá a pre užívateľa menej komfortná.

Zdravotnú poisťovňu môžu poistenci zmeniť len do 30. 9. 2021. Poistencom novej poisťovne sa stanú od 1. 1. 2022. Všetky tri zdravotné poisťovne ponúkajú možnosť prepoistenia priamo na svojich webstránkach, telefonicky alebo v pobočkách.

Portál Asisto.sk prináša poistencom, ako pomôcku pre správne rozhodnutie, nezávislé porovnanie benefitov zdravotných poisťovní, ktoré ponúkajú nad rámec zákona.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.