Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
05.09.2017, 11:53

V čínskom KFC zaplatia zákazníci úsmevom

Marketingový ťah má prilákať mladú generáciu.

V čínskom KFC zaplatia zákazníci úsmevom
Zdroj: Reuters

Návštevníci reštaurácie rýchleho občerstvenia KFC v meste Chang-čou môžu za jedlo zaplatiť úsmevom. Systém nazvaný Smile to pay (Zaplať úsmevom), rozoznávajúci tváre, má prilákať mladú technologicky orientovanú generáciu, píše britský server Independent.

V prevádzke nazvanej KPRO si zákazník objedná pri pulte jedlo, súčasne si nechá oskenovať tvár a zadá číslo svojho mobilného telefónu, čo má fungovať ako ochrana pred zneužitím systému. "Vďaka kombinácii 3D kamery a algoritmu pre takzvanú detekciu živosti je systém Smile to pay schopný efektívne zablokovať pokusy o falšovanie pomocou fotografií alebo videozáznamov iných ľudí," uvádza spoločnosť Ant Financial, autor tohto systému.

Zdroj: Reuters

​Samotný telefón k transakcii nie je nutný. Predpokladá sa, že zákazník sa už zaregistroval do aplikácie Alipay a systém rozpoznávania tváre si aktivoval. Súčasne so skenovaním tváre prebieha overenie telefónneho čísla. Ant Financial je divíziou pre digitálne platby internetového predajcu Alibaba.

Zdroj: Reuters

​Reťazec KFC v Číně prevádzkuje spoločnosť Yum China, ktorá sa v minulom roku odtrhla od americkej materskej spoločnosti Yum Brands. Yum China je so 7685 reštauráciami najväčším subjektom vo sfére rýchleho občerstvenia na čínskom trhu. A pretože Ant Financial je na spoločnosť Yum China kapitálovo napojená, KFC obvykle býva prvým miestom na testovanie ich noviniek.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.