Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
04.10.2017, 13:52

Lidl má porovnávaciu kampaň. Vlastné značky konfrontuje so značkovými výrobkami

Kampaň s názvom „Máme vlastné značky, máme vlastné ceny“ pochádza z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett.

Lidl má porovnávaciu kampaň. Vlastné značky konfrontuje so značkovými výrobkami
Zdroj: Lidl SR

Spoločnosť Lidl Slovenská republika predstavila novú kampaň, v ktorej hrajú hlavnú úlohu privátne značky. Ako informoval Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie, reťazec sa pýtal ľudí na chuť výrobkov vlastných privátnych značiek a značkových produktov porovnateľnej kvality. „Priamo spotrebitelia rozhodli, že oba ochutnané výrobky chutia výborne. Má teda cenu hľadať rozdiel? Lidl odpovedá: áno, má! Podstatný rozdiel medzi týmito výrobkami totiž nespočíva v chuti, ale v cene.“

Samotnej kampani predchádzal prieskum preferencií spotrebiteľov, ktorý v letných mesiacoch zrealizovala spoločnosť GfK Slovakia. Celkovo sa uskutočnilo 8900 anonymizovaných chuťových testov desiatok produktov na vzorke obyvateľov Bratislavy a Banskej Bystrice. Testovania sa zúčastnilo viac ako 1200 respondentov. Vzorky boli pripravené tak, aby opýtaní nevedeli, aký výrobok ochutnávajú.

„Výsledky hovoria jasnou rečou: ľuďom chutia výrobky privátnych značiek Lidl, aj produkty známych značiek. Naše privátne značky sú však o desiatky percent lacnejšie. Potvrdil to monitoring cien spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa uskutočnil v predajniach Billa, Kaufland a Tesco,“ dodáva Tomáš Bezák.

Sledované pritom boli štandardné, nie akciové ceny.

„Našou každodennou snahou je ponúkať zákazníkom výrobky vysokej kvality za čo najvýhodnejšie ceny. Darí sa nám to vďaka sústredeniu sa na privátne značky, ktoré tvoria absolútnu väčšinu nášho sortimentu a majú zastúpenie vo všetkých tovarových skupinách na našich regáloch,“ povedal Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu, a doplnil: „Pri privátnych značkách poznáme receptúru jednotlivých výrobkov, podieľame sa na ich vývoji a máme preto možnosť dohliadnuť na kvalitatívne parametre ako chuť, čerstvosť a zloženie. Pri značkových produktoch to nie je možné.“

Kampaň prebieha v instore, outdoore, TV, online, printoch a vo vlastných médiách reťazca.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.