Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
17.11.2017, 15:38

Epica Awards 2017: Zo svetovej súťaže si odnieslo Grand Prix šesť reklám

Porota ocenila najmä práce, ktoré šíria pozitívne posolstvo.

Epica Awards 2017: Zo svetovej súťaže si odnieslo Grand Prix šesť reklám
Zdroj: Fearless Girl / McCann New York

Víťazmi Grand Prix na Epica Awards 2017 sa stali reklamné agentúry z Kanady, Spojených štátov, Poľska, Nemecka a Francúzska. Porota sa rozhodla udeliť v tomto roku až dve ocenenia Grand Prix v kategórii Film, jedno za film neziskovej organizácie a jedno za komerčnú reklamu pre online predajcu.

Zo Slovenska si odniesli tri agentúry – TRIAD Advertising, Effectivity POWERED BY PUBLICIS a JANDL, marketing a reklama, strieborné a bronzové ocenenia. Viac sa dočítate v tomto článku:

​Sumarizujúc ceny, povedal predseda poroty Spencer Baim, hlavný stratég spoločnosti Vice Media: "Tento rok viac ako kedykoľvek predtým využili značky možnosť šíriť pozitívne posolstvo do sveta. Naši víťazi predstavujú to najlepšie vo všetkých oblastiach.“

Digital Grand Prix si odniesla agentúra BETC (Francúzsko) za kampaň "Like My Addiction" s falošnou influencerkou na Instagrame. Za 7 týždňov mali fotografie a videá Louise Delage cez 50-tisíc lajkov 1 milión zobrazení. Followeri vôbec neriešili, že Louise je vlastne závislá od alkoholu. Stéphane Xiberras, executive creative officer agentúry NETC, povedal: "Je to veľká česť vyhrať tento rok na Epice Grand Prix a veľké ocenenie našej práce. Je to pre nás obzvlášť dôležité, pretože kampaň pomohla zvýšiť povedomie o nebezpečenstve závislosti v celosvetovom meradle. "

​Agentúra Scholz & Friens z Nemecka vyhrala Press Grand Prix s jednoduchou, ale efektnou inzerciou "Newspaper Stack – Trump". Matthias Spaetgens, chief creative officer Scholz & Friens, povedal: "Výhra Grand Prix za našu kampaň pre noviny Der Tagesspiegel nám prináša mimoriadnu radosť, najmä keď kreativita práce nie je posudzovaná samotnými kreatívcami, ale kritickými novinármi."

Zdroj: Newspaper Stack – Trump / Scholz &amp

Outdoor Grand Prix získala agentúra McCann New York za známu "Fearless Girl" na Wall Street, ktorá symbolizuje rovnoprávnosť a historický zlom v zastúpení žien vo vedeniach spoločností. Rob Reilly, global creative chairman spoločnosti McCann Worldgroup povedal pri preberaní ocenenia: "Fearless Girl sa stala mediálnou senzáciou organickým spôsobom, čo sme nikdy neočakávali. Dostalo sa nám vysokej podpory od ľudí, ktorí uznali dôležitosť toho, čo reprezentuje v dobe, keď sa ľudia snažia zmeniť existujúce normy, aby lepšie odrážali ich morálne hodnoty."

Design Grand Prix vyhrala kanadská agentúra KBS za svoje "Living Logo" pre organizáciu Innocence Canada, bojujúcu za oslobodenie neprávom odsúdených väzňov. Chief creative officer KBS Matt Hassell povedal: "Hneď sme vedeli, že táto práca je potrebná. Samotné logo bolo vytvorené tak, aby vyjadrilo ľudský dotyk a zmenu nesprávneného presvedčenia. Tento úspech pripomína, že ​​ešte treba urobiť veľa práce."

​Porota tento rok udelila dve ceny Film Grand Prix. Jedno získal film neziskovej organizácie "Evan" od BBDO New York. Šikovne zneužíva diváka, ktorý sleduje vznikajúcu romantickú lásku medzi dvoma študentmi, zatiaľ čo sa na pozadí sa ďalší študent pripravuje bez povšimnutia na strieľanie spolužiakov.

Druhé ocenenie Film Grand Prix vyhrala kampaň ​"English for Beginners“ poľskej agentúry Bardzo pre Allegro.pl (poľský ekvivalent eBay). Dojímavá a vtipná reklama rozpráva príbeh staršieho muža, ktorý sa učí anglicky, aby sa mohol porozprávať so svojou vnučkou, keď ju pôjde navštíviť do Londýna. Kreatívny riaditeľ Hubert Stadnicki povedal: "Keďže Epica je jediný festival s porotou zloženou z novinárov píšucich o marketingu, môžeme si byť istí, že naša kampaň bola hodnotená ľuďmi s dôkladnými a možno aj najširšími poznatkami o marketingovom svete." Dodal, že kampaň nevznikla v žiadnom prípade kvôli získaniu ocenení. "Kampaň vznikla na základe brífu nášho klienta a pred vstupom na festivaly si ju zamilovali milióny ľudí po celom svete."

​O Epica Awards 2017

Epica Awards je jedinou celosvetovou kreatívnou súťažou reklám, kde ocenenia udeľujú novinári z oblasti marketingu. Do tohtoročného 31. ročníka súťaže prihlásili agentúry zo 71 krajín spolu 3350 prác. Agentúrou roka sa stala BBDO New York, sieťou roka McCann Worldgroup.

Grand Prix:
• DESIGN: "Living Logo" (KBS Canada / Innocence Canada)
• DIGITAL: "Like My Addiction" (BETC France /  Addict'Aide)
• FILM: "Evan" (BBDO New York / Sandy Hook Promise)
• FILM: "English for Beginners " (Bardzo Poland / Allegro.pl)
• PRESS: "Newspaper Stack – Trump" (Scholz & Friends Germany / Der Taggespiegel)
• OUTDOOR: "Fearless Girl" (McCann New York / State Street Global Advisors)

Voči minulému roku vzrástol dvojnásobne počet prihlášok z Číny a Taiwanu, o polovicu viac prihlásila Malajzia a trikrát toľko Poľsko. Novými krajinami v súťaži boli Pakistan a Keňa.

Najviac ocenení získali Spojené štáty (63 ocenení vrátane 10 zlatých), nasledujú Francúzsko a veľká Británia.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.