Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
18.11.2017, 11:34

Ronald Lupták: Nebojte sa a verte svojej intuícii

Predstavujeme nominovaných na ocenenie Marketér roka: Ronald Lupták, group brand manager Heineken

Ronald Lupták: Nebojte sa a verte svojej intuícii
Zdroj: Archív Stratégie

Ako vnímate vašu nomináciu na ocenenie Marketér roka, ktoré po prvýkrát tento rok vyhlásilo združenie Ľudia z marketingu?

Moju nomináciu vnímam s pokorou. Veľmi si cením, že odborná branža vníma moje pôsobenie v oblasti marketingu. Ak navyše vníma aj môj pozitívny prínos či pridanú hodnotu, cítim sa už teraz ocenený. Bez ohľadu na to, ako dopadne finálny výsledok.

Komu inému by ste dopriali ocenenie Marketér roka za rok 2017?

Všetkým mojim kolegom z Heineken Slovensko, počnúc marketingovým riaditeľom Davidom Zappem, ktorý ma prijal do firmy a bez ktorého aktívnej podpory by dobré veci nemali tak potrebnú pôdu na vznik. Rovnako by som cenu doprial môjmu teamu - Marcelovi Malému a Matúšovi Benžovi. Za to, že dokážu dotiahnuť veci do najkrutejších detailov (na čo ja častokrát nervy nemám) a za to, že spolu tvoríme skvelé veci a máme pri tom zábavu a neskutočne si jeden druhého ceníme. A rovnako mojim bývalým kolegom, ktorí ma podporujú vo všetkom, čo robím a dávajú mi tým obrovskú silu a energiu.

Čo sa vám v tomto roku podarilo v oblasti marketingu dosiahnuť, na čo ste vy osobne najviac hrdý?

Zlatý Bažant ´73 je pre mňa krásnym dôkazom, že keď máte dobrú intuíciu a vhodné podmienky vo firme a na trhu, ste obklopený múdrymi ľuďmi a samotnému projektu dokážete vdýchnuť dušu a prepožičať mu svoje srdce, tak môžu vzniknúť výnimočné veci. Rovnako som hrdý na výsledky mojej práce v Global Cider Team-e. Počas môjho krátkodobého pôsobenia v centrále Heinekenu v Amsterdame sa mi podarilo vytvoriť jedinečnú formu spolupráce medzi marketérmi z celého sveta - Community of Thieves. Táto komunita je dnes interne označovaná ako nový prístup k budúcemu riadeniu medzinárodných značiek. Priznám sa, že to, že sa mi podarilo spraviť niečo také za 7 mesiacov môjho pôsobenia v centrále, sa mi ani nesnívalo.

Akú dobrú radu alebo odporúčanie by ste dali kolegom z marketingu, ktorí pracujú na strane zadávateľov?

Nebáť sa a veriť svojej intuícii. Prieskumy sú dôležité, no nemali by byť vašou mantrou. Mali by byť skôr niečo ako disaster check. Počúvať svoje okolie, pozorne sledovať situáciu na trhu. A mať pri tom všetkom zábavu, radosť a nadšenie. Ale na to musíte odhodiť ochranný plášť korporátneho hráča a podstúpiť riziko.

Kde a ako čerpáte inšpiráciu pre svoju prácu marketéra?

Snažím sa nezatvárať oči pred kreatívnymi marketingovými počinmi tak na Slovensku, ako aj v zahraničí. Ak toto nie je inšpirácia, je to určite motivácia robiť skvelé veci. Dôležitou inšpiráciou pre mňa sú moji kolegovia, či už z môjho teamu, moji nadriadení alebo kolegovia z iných oddelení. Je to určite moja rodina - naše dve deti sú častokrát tvrdým orieškom a tak ma nútia byť kreatívnym. :-) A v neposlednom rade sú to aj voľnočasové aktivity, ktorým sa venujem, keď nie som v práci a keď sa nevenujem rodine. Aktuálne som si splnil detský sen a spravil som si vodičák na električku. No chcem ísť ešte ďalej a začať reálne jazdiť v bratislavskej MHD ako vodič električky. Iba pár hodín v mesiaci. Ale o to s väčšou radosťou. Takéto veci, ktoré sa niekomu môžu zdať byť ako úlet, mi dodávajú neskutočné množstvo energie.

BIO

Ronald Lupták začal svoju kariéru v reklamných agentúrach Euro RSCG, Wiktor Leo Burnett a MUW Saatchi & Saatchi. Na strane klienta začínal v SkyEurope Airlines. Ako riaditeľ marketingovej komunikácie reštartoval challengerskú komunikáciu značky O2 so seriálovým typom komunikácie Maňušky. Od roku 2014 vo farbách Heineken Slovensko reštartoval značku Zlatý Bažant a uviedol na trh Strongbow. Od februára 2017 dočasne pracuje v centrále Heinekenu v Amsterdame na pozícii Cider Marketing Manager.

Dôvody nominácie

Na ocenenie Marketér roka, ktoré vyhlásilo združenie Ľudia z marketingu, je nominovaný za jedinečný marketingový inštinkt, vďaka ktorému spolu s tímom priniesol pre značku Zlatý bažant jednu z najväčších produktových inovácií na slovenskom trhu. Zlatý bažant 73 – to je premyslená cenová, distribučná a komunikačná stratégia, ktorá výraznou mierou prispela k jednému z najziskovejších rokov v histórii spoločnosti Heineken Slovensko.

Pripravil: Marek Kopča, Ľudia z marketingu, o.z.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.