Bernard
StoryEditor

Český pivovar Bernard drzo provokuje. Zosmiešňuje kampaň #MeToo

14.12.2017, 07:35
Autor:
(pš)(pš)
V reklame pivovar hovorí o tom, že aj Baba Jaga z Mrázika bola zneužitá.

Český pivovar Bernard má na svojom konte ďalšiu provokatívnu reklamu. Tentoraz sa zameral na kampaň #MeToo, ktorá je zameraná proti sexuálnemu obťažovaniu. 

Pivovar prišiel s reklamou "Svet sa zbláznil", kde je vyobrazená Baba Jaga zo známej ruskej rozprávky Mrázik. Na obrázku nechýba známe spojenie #MeToo, ktorý vlastne hovorí o tom, že aj Baba Jaga sa stala obeťou sexuálneho zneužitia.

Kampaň #MeToo spustila aféra okolo hollywoodskeho producenta Harveyho Weinsteina, ktorého rad žien obvinilo zo sexuálneho obťažovania. Následne verejne vystúpilo množstvo žien i mužov, ktorí sa zverili, že sa stali obeťou sexuálneho zneužívania. Týždenník Time dokonca vyhlásil toto hnutie za Osobnosť roka 2017.

Reklama českého pivovaru Bernard rozdelila fanúšikov na dva tábory a na Facebooku prebiehajú vášnivé diskusie, ku ktorým sa vyjadril aj samotný pivovar. "Kampaň #MeToo vedie k falošným obvineniam v snahe vysúdiť odškodnenie tam, kde k ničomu nedošlo. Pri tejto kampani platí prezumpcia neviny a keď je niekto označený, "získavá" nezmazateľnú  jazvu na svojej povesti, ktorú mnohokrát celý život buduje," napísal Bernard na svojej Facebookovej stránke. Aj keď obvinenie nemusí byť opodstatnené, človeku môže zničiť život, píše na Facebooku Bernard. "A preto sa nám kampaň nepáči a rozhodli sme sa proti nej vymedziť."

Rodinný pivovar ešte v lete prišiel s kampaňou "Rotujúca pípa", v ktorej každý pivný produkt stvárňovala sporo odetá žena v štýle pin-up girl. Najviac pobúril vizuál na čiernu 12°, ktorú reprezentovala sexi černoška. Kampaň označili za kontroverznú, rasistickú a urážlivú. Nepáčila sa ani feministkám.

Takto kampaň vyzerala:

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 19:11