Pixabay
StoryEditor

Od umelej inteligencie k live videám a najmä mobilom

14.12.2017, 07:12
Aké digitálne trendy nás čakajú budúci rok?

Koniec roka sa pomaly blíži a zahraničné médiá zverejňujú prvé predikcie toho, ako bude vyzerať rok 2018. Poďme sa pozrieť, o čom sa bude hovoriť v digitálnom marketingu budúci rok.

Mobile first

Je nespochybniteľné, že konzumácia internetu prostredníctvom mobilu rastie a je prakticky nezastaviteľná. Podľa agentúry Zenith v budúcom roku napríklad vzrastie až na 73 percent v porovnaní s týmto rokom, keď sa pohybovala na úrovni 70 percent, a rokom 2016 – keď to bolo 65 percent. Podľa agentúry sa konzumácia internetu výrazne znásobuje od roku 2011, keď dosiahla napríklad 36 percent. Agentúra tiež napríklad očakáva, že 53 percent výdavkov z online reklamy pôjde práve do mobilnej reklamy. Nie je pochýb, že ak sa bude v budúcnosti hovoriť o internete, budú to vlastne mobily. A ak sa rozprávame o tom, že neustále vzrastá konzumácia internetu prostredníctvom mobilov, znamená to, že aj obsah musí byť prispôsobený práve tejto platforme.

Live video

Hovoriť o tom, že video patrí k jedným z trendov aj budúceho roku, nie je nič výnimočné. Aj v budúcom roku sa bude o ňom hovoriť. A to najmä v kontexte s live videom, ktoré priniesol práve Facebook. Sociálna sieť tento rok na svojej konferencii F8 predstavila 360° video. A hovorí sa, že zatiaľ čo rok 2017 bol pre toto video len začiatkom, v budúcom roku naberie využívanie tejto novinky omnoho masovejšie rozmery. V súvislosti s technologickým vývojom videa je v tesnom závese aj VR video. Podľa aktuálnych informácií sa hovorí o tom, aby sa VR video využívalo viac pre eCommerce a aby umožnilo spotrebiteľom stať sa súčasťou prostredia, v ktorom sa môžu zaoberať produktom, o ktorý majú záujem.

 Porastie využitie umelej inteligencie

Je to neuveriteľné, ale podľa štatistík zahraničných médií už umelú inteligenciu využilo 57 percent marketérov. A v budúcom roku sa predpokladá nárast využívania AI. V USA sa dnes už bežne hovorí o Alexe, Siri, zákazníci bežne komunikujú s chatbotmi. Predpokladá sa, že sila umelej inteligencie nielen budúci rok naberie na intenzite. Potenciál využitia umelej inteligencie vidia spoločnosti najmä v komunikácii so zákazníkom, ale aj v analýze dát. Odvážne predpovede hovoria dokonca o tom, že umelá inteligencia (AI) už nebude novinkou, stane sa bežnou súčasťou „mainstreamu“.

 Content marketing

Niektoré zahraničné odborné médiá tvrdia, že content marketing už nie je trend. A to z toho dôvodu, že sa to stáva bežnou súčasťou marketingovej komunikácie. V každom prípade je to jedna zo záležitostí, ktorá naberie ešte silnejší význam v budúcom roku. A treba pamätať aj na to, že content marketing nie je iba text, ale aj blog, fotografia, video či infografika. A formátovo iný obsah, ako je písaný text, sa stane budúci rok omnoho vyhľadávanejším.

 Viac stratégie v sociálnych médiách

Po tom, ako Facebook zaviedol vo vybraných krajinách vrátane Slovenska Prieskumníka, je zrejmé, že dosiahnutie reachu na Facebooku nebude organickou záležitosťou. Neznamená to však, že sociálne médiá sa stanú pre značky neatraktívnymi. Naopak. Rozdiel bude v tom, že na ich využívanie bude potrebná okrem istého budgetu aj rozumná sociálna stratégia.

Hlasové vyhľadávanie

V USA je dnes každé piate vyhľadávanie prostredníctvom hlasu. A trend nárastu digitálnych asistentov bude pokračovať aj v budúcom roku. Jedny z najznámejších sú Siri a Cortana. Predpokladá sa, že v budúcom roku bude pre ďalší vývoj digitálnych asistentov najdôležitejšie zamerať sa na nájdenie vhodného výberu kľúčových slov.

 Pochopenie mikromomentov

Koľkokrát denne sa pozriete na mobil? Bežný človek si svoj mobil pozrie denne aj stokrát. A tie momenty, nazvime ich mikromomenty, sú rozhodujúce. Rozhodnutia sa robia práve pri kontrole e-mailov, sociálnych médií a podobne. Jednou z priorít budúceho roku bude vedieť monitorovať tieto mikromomenty a zistiť, aký vplyv majú na konverzie v digitálnom marketingu.

Na tému trendov v digitále sa vyjadrili odborníci z Asociácie digitálnych marketingových agentúr. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 07:49