Mailkit
StoryEditor

Vianočný e-mail. Čo si môžete dovoliť a čo už nie?

15.12.2017, 09:58
Vianočné kampane v e-mailovom marketingu patria z celoročného hľadiska medzi najziskovejšie.

A miera otvorenia e-mailov s kvalitne pripravenou kampaňou rastie vždy, pričom v súvislosti s vianočnými sviatkami to platí o to viac. Príjemcovia sú v tento čas zvedavejší, pretože sami vyhľadávajú ponuky. V tomto období sa však takisto zvyšuje šanca napáchať v komunikácii škodu, preto sa obzvlášť oplatí vyvarovať sa známym chybám z minulosti.

V prvom rade nezabudnite na personalizáciu a zacielenie. Bez toho sa efektívny e-mailing robiť nedá. Z minulých rokov vieme, že iba malé percento odosielateľov rozosiela kvalitne pripravené, segmentované a personalizované vianočné kampane v dobre premyslených časových intervaloch. Väčšina odosielateľov každý deň zasiela tzv. „kobercové nálety“ v niekoľkých časových frekvenciách, ktoré vedú k zníženiu miery otvorenia a tiež zvýšenému vymazávaniu e-mailov príjemcami.

Ani v predvianočnom období nesmú marketéri zabúdať na to, že e-mail marketing je nástroj pre posilnenie vzťahu so zákazníkom. A aj v tomto prípade platí, že menej je niekedy viac. E-mailové ponuky je preto potrebné posielať len tak často, ako to bude príjemcov baviť. Týmto môžete zabrániť, aby boli vaše správy označené za spam, alebo boli rovno penalizované priamo od poskytovateľa. Vedeli ste napríklad, že celoobrázkové online letáky sú penalizované u väčšiny svetových freemailov?

10 odporúčaní pre efektívny e-mailový marketing, ktorý vznikol na základe „best practice“ vianočných kampaní z minulých rokov:

  1. Dávajte pozor na veľkosť e-mailu, umiernené používanie obrázkov a vyšší pomer textu. Celoobrázkové e-maily sú nielen penalizované, ale pre množstvo používateľov aj ťažko čitateľné.
  2. Overte si, či je možné čítať e-maily na mobilných zariadeniach - najmä smartfónoch. Až desiatky percent príjemcov budú správy prechádzať na týchto zariadeniach.
  3. Vyberajte si časy rozosielania na základe testovania a sledovania úspešnosti, ale aj toho, aby ste e-maily neposielali v rovnaký moment ako váš konkurent.
  4. Aktívna a poctivá personalizácia môže priniesť podstatne vyššiu mieru otvorení ako aj vyššiu mieru konverzií. Vyvarujte sa ponúkaniu niečoho, čo už zákazník má. Pomôžte mu napríklad k niečomu takému prikúpiť ďalšie veci.
  5. Mŕtve schránky, neexistujúce e-mailové adresy a zákazníci s nízkou reputáciou nemajú v e-mailingu zasielanom v tak dôležitom období, ako je to pred Vianocami, čo robiť. Starostlivo a často preto čistite a segmentujte databázy.
  6. Veľmi dôsledne odhlasujte tých, čo si neželajú dostávať informácie. Strážte frekvenciu oslovení tak, aby sa príjemcovia necítili obťažovaní a vaše e-maily nezačali hromadne padať do spamových košov. Alebo čo by bolo ešte horšie, aby sa príjemcovia nezačali sťažovať, či už verejne na internete alebo úradom.
  7. V hektickom predvianočnom a vianočnom období nikdy nerozosielajte niečo, o čom si myslíte, že je „strašne vtipné". Keď už od vás má zákazník dostať nejakú ponuku, malo by to byť naozaj niečo, čo mu pri nakúpe pred sviatkami pomôže rozhodnúť sa.
  8. Viac ako inokedy kontrolujte odkazy a ceny v e-mailovej správe aj na e-shope, dávajte pozor na úplnosť a pravdivosť informácií a dostupnosť tovaru. Nie je nič horšie, ako sklamať niekoho tým, že si vami ponúkanú vec nemôže kúpiť.
  9. Rozosielaním e-mailu to len začína. Nezabudnite pripraviť zákaznícku linku, aktualizovať domovské stránky e-shopov. Informácie z e-mailingu preneste na sociálne siete.
  10. „Do vypredania zásob" a podobné varovania vám síce ako prevádzkovateľovi e-shopu môžu pripadať samozrejmé, pred sviatkami by ste však na ne rozhodne nemali zabudnúť.

A keď budete odosielať PFko e-mailom, nezabúdajte, že aj to sa podľa zákona považuje za komerčné oznámenie (konkrétne oznámenie na podporu značky vašej firmy). Tým pádom je odoslanie aj tejto správy regulované zákonom č. 351/2011 Z.z.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. apríl 2024 05:19