StoryEditor

Budget Cut je inšpirácia pre marketérov. Ako sa zbaviť bullshitov a vyjsť z komfortnej zóny

11.11.2021, 09:22
Jaro Zacko a Martin Woska z TRIAD-u napísali knihu o krátení rozpočtov. Alebo o tom, že kreativita násobí budgety.

Napísať knihu o excelovských tabuľkách, pretože takto si "budget cut" predstavujeme, je trochu zvláštne. Ak však začnete čítať novinku od Jara (Jarca) Zacka a Martina Wosku (Wosu) z TRIAD-u - knihu Budget Cut, zistíte, že aj krátenie rozpočtu pre vás môže byť príležitosť. Príležitosť zbaviť sa hlúpostí, zaužívaných postupov, nastaviť si správne ciele či prestať hovoriť "nedá sa". V čase, kedy sa v mnohých firmách nastavujú rozpočty, môže byť kniha, v ktorej sa hovorí aj o "teórii budgetovej relativity", inšpiratívna nielen pre marketérov. 

Ako vzniká nápad „urobme knihu o budgete“?
J.Z.: Pamätám si, že sme o knihe hovorili na začiatku prvého lockdownu minulý rok. Všetko bolo temné, budgety sa náhle stopli a my sme chceli ponúknuť niečo optimistické. Práve sme vyhrali Grand Prix na európskej EFFIE AWARDS a chceli sme inšpirovať marketérov, ako robiť efektívne kampane aj s menším rozpočtom. Mysleli sme si, že knihu napíšeme za mesiac. Nakoniec to trvalo rok a pol.

V kontexte tejto knihy, koľko cieľov ste si zadali?
M.W.: Dva! (smiech). Ale naozaj, dva ciele. Jeden, úplne úprimne poviem, že išlo o naplnenie briefu na selfpromo kampaň od Maru Mitlíkovej a Mareka Mrázika. A druhým cieľom bolo dať inšpiráciu marketérom. Chceli sme ponúknuť vlastné skúsenosti, naše know-how.

Keď som prvýkrát o tejto myšlienke, počula, rozmýšľala som o tom, ako napísať knihu o sekaní rozpočtov. De facto ide o excelovskú tabuľku, odkiaľ na konci dňa zmizne buď stĺpec, riadok, za účelom zmenšenia čísla.
J.Z.: Najskôr naše úvahy smerovali k tomu, aby sme v rámci case study ukázali aj čísla. Ale neskôr sme si uvedomili, že omnoho dôležitejšie ako konkrétne čísla je to, ako rozpočty vôbec vznikajú a ako ich využiť. Z vlastných skúsenosti vidíme, ako si niektorí marketéri dokážu rozpočty meniť, zvyšovať, získavať a niektorí nie.

M.W.: Téma budgetov sa nám veľmi páčila. Do istej miery je to vždy tabu téma, napriek tomu, všetkých téma rozpočtov zaujíma. Vždy, keď prednášam a hovorím o konkrétnej inšpiratívnej kampani, príde otázka, koľko to stálo.  Zistili sme tiež, že neexistuje žiadna kniha s takouto témou. A je to téma, ktorá prepája marketing a biznis a to nás baví.

Kniha sa dotýka témy rozpočtov, ale páčila sa mi celkom pasáž o tom, ako marketér dostane veľký balík peňazí a ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 03:51