Der Goldene Zaunpfahl
StoryEditor

Drogéria dm získala v Nemecku anticenu za reklamu. Podľa poroty balením produktov podporuje rodové klišé

28.11.2021, 17:40
Autor:
redredČTKČTK
Negatívna cena za „gender marketing“ oceňuje produkty, ktoré slúžia obzvlášť výrazným rodovým klišé. 

Reťazec dm drogerie markt získal v Nemecku anticenu Zlatý kôl v plote (Der Goldene Zaunpfahl). Negatívna cena za „absurdný gender marketing“ oceňuje od roku 2017 produkty, ktoré slúžia obzvlášť výrazným rodovým klišé. Jej udeľovaním chce prispievať k „podpore slobody voľby nad rámec obmedzujúcich stereotypov“.

Porote sa tento rok zdalo, že obchodný reťazec svojím balením produktov toto klišé podporuje. Píše o tom týždenník Der Spiegel.

Jeden sprchový gél alebo pena do kúpeľa v ružovej, jeden v svetlo modrej. Musia tieto výrobky farbou zodpovedať pohlaviu toho, kto ho použije? Podľa združenia z Bonnu, ktoré za anticenou stojí, je to zbytočné. 

​Drogéria dm sa do hľadáčika združenia dostala preto, že podľa jeho zistení cieli rad výrobkov na určité pohlavie a začína sa to už u malých detí: „Povedzte nám, čo má vaše dieťa medzi nožičkami, my vám povieme, aké má používať cumlíky, handričky, fľaše na pitie a podbradníky.“ Podľa združenia tým reťazec obmedzuje rodičov.

Spoločnosť sa proti výhradám iniciátorov anticeny ohradila. Niektoré z kritizovaných produktov podľa nej už v ponuke dlhšiu dobu nie sú. Riaditeľka Kerstin Erbe k tomu povedala, že firma zákazníkom vždy odporúča, aby sa rozhodli pre taký výrobok, z ktorého majú oni a hlavne deti najlepší pocit.

Firma tiež na svoju obranu uviedla, že sa riadi potrebami zákazníkov: „Napríklad pri dojčenských a detských produktoch sme zistili, že väčšina našich zákazníkov chce, aby produkty pre dievčatká a chlapcov mali známu farebnú schému a dizajn. Sortiment však zahŕňa aj produkty v rodovo neutrálnych farbách.“

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 07:09