StoryEditor

Británia zakáže reklamu na kozmetické operácie pre neplnoletých. Týka sa zväčšenia pŕs, liposukcie či plastiky nosa

28.11.2021, 19:00
Autor:
redredČTKČTK
Nové pravidlá zakážu reklamy vo všetkých médiách zameraných na osoby mladšie ako 18 rokov.

Británia v snahe odradiť mladých ľudí od kozmetických operácií zakázala reklamu na tieto zákroky na sociálnych sieťach a v médiách zameraných na osoby mladšie ako 18 rokov. Opatrenia majú začať platiť budúci rok v máji, píše The Guardian.

Nariadenie zakazuje klinikám kozmetickej chirurgie inzeráty na zväčšenie pŕs, plastickú operáciu nosa, liposukciu, bielenie zubov alebo laserové omladenie pleti. Zákaz vznikol na základe prieskumu Výboru pre reklamnú prax (CAP), ktorý stanovuje kódexy, ktoré musia dodržiavať všetci zadávatelia reklamy vo Veľkej Británii.

Nové pravidlá zakazujú reklamy vo všetkých médiách zameraných na osoby mladšie ako 18 rokov alebo pravdepodobne oslovia túto vekovú skupinu – od sociálnych sietí, ako sú Facebook, TikTok a Instagram, až po billboardy a plagáty, noviny, časopisy či rádiá. Zákaz sa nebude vzťahovať na krémy, šampóny a podobné bežné prípravky.

Negatívny vplyv reklamy

Podľa CAP pribúda dôkazov, že deti a mladí ľudia sú náchylní podliehať tlaku okolia a podriaďovať svoj vzhľad ideálom krásy. V tejto vekovej skupine tiež prevažuje negatívne vnímanie vlastného tela a podobné reklamy preto majú negatívny dopad na sebavedomie a duševnú pohodu dospievajúcich.

„Vzhľadom na prirodzené riziká kozmetických zákrokov a potenciálnu príťažlivosť týchto služieb pre mladých ľudí, ktorí zápasia s problémami so sebadôverou, je dôležité, aby sme marketingovo nastavili latku nevyhnutne vysoko,“ povedal riaditeľ CAP Shahriar Coupal.

Hoci sú v Británii nezákonné kozmetické operácie u osôb mladších ako 18 rokov, na ich reklamu sa podľa CAP nevzťahujú žiadne obmedzenia, na rozdiel od tých, ktoré už existujú v oblasti marketingu nezdravých potravín, alkoholu a hazardných hier. 

Prísnejšie opatrenia aj pre nezdravé potraviny

Američania sa v tomto smere zhodli, jednoznačným víťazom národných obľúbených jedál je hamburger. Chronicky známa žemľa, v ktorej sa vrstvia obľúbené chute Američania sa v tomto smere zhodli, jednoznačným víťazom národných obľúbených jedál je hamburger. Chronicky známa žemľa, v ktorej sa vrstvia obľúbené chute Flickr

​Veľká Británia zakáže od roku 2023 aj reklamu na nezdravé potraviny a jedlá v online a pred 21.00 hod. v televízii. Zákaz online reklamy ovplyvní všetky platené formy digitálneho marketingu, od reklám na Facebooku po výsledky plateného vyhľadávania na Googli, propagácie prostredníctvom textových správ a platené aktivity na stránkach ako Instagram a Twitter. 

Značky budú môcť aj naďalej propagovať produkty na svojich vlastných webových stránkach a účtoch na sociálnych sieťach. Reklama bude naďalej povolená aj v rádiách a podcastoch, a nebudú platiť žiadne nové obmedzenia pre out of home reklamu, ktorá zahŕňa billboardy a plagáty v autobusoch a na miestach, ako sú železničné stanice či letiská.

Zákaz reklám na produkty s vysokým obsahom tuku, soli a cukru budú jedny z najprísnejších marketingových obmedzení na svete. Odhaduje sa, že v Británii značky vynaložia na všetku reklamu na potraviny v televízii a online viac ako 400 miliónov libier ročne (zhruba 473 miliónov eur). Zoznam produktov a samotný zákaz sa budú prehodnocovať každých pár rokov.

01 - Modified: 2019-08-14 12:18:20 - Feat.: 0 - Title: Británia zakázala reklamy zobrazujúce stereotypný pohľad na mužov a ženy 02 - Modified: 2019-06-15 10:50:59 - Feat.: 0 - Title: Británia zakázala sexistické reklamy. Zákaz sa týka všetkých typov médií 03 - Modified: 2018-05-11 12:08:47 - Feat.: 0 - Title: Londýnsky starosta chce v MHD zakázať reklamu na nezdravé jedlo 04 - Modified: 2016-10-27 10:32:13 - Feat.: 0 - Title: V Británii zakázali reklamu na diétu. Je vraj urážlivá k ženám
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 23:56