Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
29.11.2021, 01:44

Kozmetická firma Lush ruší účty na sociálnych sieťach

Rozhodnutie sa týka Facebooku, Instagramu, siete TikTok, aj Snapchatu.

Kozmetická firma Lush ruší účty na sociálnych sieťach
Zdroj: Lush

Módna kozmetická spoločnosť Lush oznámila, že končí svoje pôsobenie na sociálnych sieťach. Lush uviedla, že zruší svoje účty na Facebooku, Instagrame, TikTok, ale aj Snapchate. Rozhodnutie sa týka všetkých 48 krajín, kde značka pôsobí. Dôvodom rozhodnutia sú problémy s bezpečnosťou sociálnych sietí, ako aj fakt, že môžu prispievať k problémom duševného zdravia.

"Rovnakým spôsobom, akým boli dlhodobo ignorované dôkazy o klimatických zmenách, sa teraz do značnej miery ignorujú aj obavy z vážnych účinkov sociálnych médií," uviedla spoločnosť vo svojej tlačovej správe.

Účty značky Lush boli deaktivované 26. novembra, v čase, keď sa začína sezóna vianočných nákupov.

Spoločnosť Lush, ktorá má viac ako 900 obchodov po celom svete, vrátane 240 v Spojených štátoch a Kanade, uviedla, že zostane mimo týchto kanálov dovtedy, kým platformy nezaistia bezpečnejšie prostredie pre svojich používateľov.

Lush je síce známa svojimi organickými bombami do kúpeľa, šampónmi a mydlami, ale podľa amerických médií sa značka angažuje v sociálnych a enviromentálnych témach ako je Black Lives Matter či odlesňovanie.
Tému udržateľnosti podporovala medzi svojimi 659 000 sledovateľmi na Instagrame a 275 000 sledovateľmi na Twitteri, ale aj na Facebooku, kde mala viac ako milión sledovateľov.

Nie je to prvýkrát, čo sa Lush, pokúsila odísť zo sociálnych médií. Značka tak urobila v roku 2019 v Spojenom kráľovstve, pričom uviedla, že je „unavená zápasom s algoritmami“ a chce hovoriť priamo so svojimi zákazníkmi.

Najnovšie úsilie však prichádza v čase, keď sú spoločnosti sociálnych médií pod ešte intenzívnejšou kontrolou toho, ako ich platformy môžu prispievať k problémom duševného a fyzického zdravia, najmä medzi mladšími jednotlivcami.

„Ako vynálezca bômb do kúpeľa som odhodlaný vytvárať produkty, ktoré pomáhajú ľuďom odpojiť sa od elektrickej siete, relaxovať a venovať pozornosť ich blahu,“ uviedol vo vyhlásení Jack Constantine, riaditeľ digitálu Lush a vynálezca produktov. „Sociálne siete sa stali protikladom tohto cieľa. Ich algoritmy sú navrhnuté tak, aby nútili ľudí scrollovať, namiesto toho, aby sa odpojili a relaxovali.“

Značka Lush zostáva aktívna na Twitteri a YouTube.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.