Sledujte nás na Instagrame

@strategie.skFacebook
02.12.2021, 04:17

Roman Rajtár: „Čipová kríza“ preverí silu značky a lojalitu zákazníkov

Z rozhovoru sa dozviete:

  • Kde je dnes potenciál predaja elektromobilov
  • Prečo si značka vybrala pre spoluprácu Moniku Hilmerovú a Jara Bekra
  • Ako sa v segmente auto-moto prejavil rast digitálu počas pandémie
  • Či zákazníci nakupujú autá cez online a ako značka reaguje na zlepšenie zákazníckej skúsenosti
  • Ako prehodnotili sponzoring jednotlivých aktivít počas pandémie
  • Aký je dnes positioning značky, v čom potrebuje posilniť
  • Najväčšie výzvy pre budúci rok
Roman Rajtár: „Čipová kríza“ preverí silu značky a lojalitu zákazníkov
Zdroj: Roman Rajtár

„Najväčšou výzvou bude určite vyrovnať sa s „čipovou krízou“, ktorá zapríčinila nedostatok áut a predĺžené čakacie lehoty. Určite preverí schopnosť nášho krízového manažmentu a komunikácie a nakoniec aj silu značky a lojalitu našich zákazníkov,“ hovorí v rozhovore pre Stratégie Roman Rajtár, šéf marketingu ŠKODA AUTO Slovensko. Témou však bola aj ďalšia výrazná téma – elektromobilita.

Elektromobilita je jednou zo silných tém, ktorá dnes rezonuje vo vašom segmente. Kde dnes vidíte potenciál predaja elektromobilov?
Trh s elektromobilmi je na Slovensku stále na začiatku, avšak medziročne raketovo rastie. Odhadujeme, že na budúci rok bude tvoriť tento segment približne 3 percentá celkového trhu. Samozrejme, na výsledné predaje budú vplývať viaceré faktory, tým najväčším môžu byť prípadné štátne dotácie. Môžu spôsobiť efekt kečupovej fľaše – najskôr nič, a potom exploduje.

Znamená to, že dotácie sú presne tým faktorom, keď sa dosiahne kritická masa v prípade elektromobilov?
Určite sú jedným z hlavných faktorov, keďže vstupná investícia do elektromobilu je vyššia ako pri štandardných vozidlách. Napríklad v severských krajinách Európy viedli dotácie, daňové úľavy či iné benefity k absolútnemu boomu elektromobilov, ktoré v predajoch predbehli vozidlá s tradičným pohonom.

Ktoré ďalšie považujete za dôležité?
Ďalším výrazným faktorom je určite zmena celkového vnímania elektromobility. V našej spoločnosti je stále množstvo predsudkov a bariér, ktoré musíme postupne búrať. Preto sa v komunikácii zameriavame na edukáciu a vyvracanie mýtov, ktoré sa napríklad týkajú dojazdu či životnosti batérií, a snažíme sa vysvetliť na­príklad úspory, ktoré je možné s elektromobilom dosiahnuť. Keďže toto je podľa nášho prieskumu podstatne väčší driver ako ekológia či lokálne bezemisná prevádzka. Dôležitým faktorom je nepochybne rozširovanie siete nabíjacích staníc. Viaceré uvedomelé firmy nakupujú elektrické a elektrifikované autá v rámci svojej green policy, čo taktiež pomáha rozvoju elektromobility na Slovensku.

Spomenuli ste rozširovanie siete nabíjacích staníc. Ako rýchlo by sa ich ponuka mala rozrastať?
Samozrejme, čím väčší bude dopyt po elektroautách, tým zaujímavejšie bude aj pre providerov rozširovať sieť nabíjacích staníc. Tu však tiež môžem vyvrátiť obavy, že sieť na Slovensku nie je dostatočná. V porovnaní s okolitými európskymi krajinami je počet nabíjacích staníc nadpriemerný, a to v kontexte dobrého a relatívne ekologického energetického mixu. Napriek tomu, že dnes už existujú nabíjacie stanice na čerpacích staniciach, pri diaľniciach či v obchodných centrách, aby ste s elektroautom ušetrili na spotrebe, je ideálne ho nabíjať primárne v domácej sieti a približne do 30 percent na verejných nabíjačkách. Vtedy je elektroauto skutočne úsporné.

Škoda si vybrala na propagáciu elektromobilu Moniku Hilmerovú a jej manžela Jara Bekra. Prečo ste sa rozhodli spojiť značku s touto dvojicou?
Naším cieľom je meniť pohľad na elektromobilitu, a tým predajným cieľom je byť lídrom v predaji elektroáut, rovnako ako sme lídrom v predaji št

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.