Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
25.12.2017, 08:00

Kontroverznosť v reklame fungovala aj tento rok

Pozrite si, ktoré značky mali na ňu odvahu.

Kontroverznosť v reklame fungovala aj tento rok
Zdroj: Suitstudio

Kontroverznosť v reklame zaujme vždy. Inak tomu nebolo ani v roku 2017. Pozrite sa, ktoré značky komunikovali nezvyčajnejšie ako ostatné.

Spomedzi šiestich, ktoré sme vybrali, neprekvapivo dvakrát spomenieme Pornhub. V apríli portál vyzýval dospelých, aby nakrúcali domáce videá v panda štýle. Na webe dokonca vytvoril samotnú záložku, kde prispievatelia takéto videá ukladali. Kampaň mala podporiť rozmnožovanie pánd, ktorým ošetrovatelia tieto videá ukazovali. Cieľom bolo zvýšiť ich sexuálny apetít.

​Keď značka Pornhub predstavovala nové sexuálne pomôcky, vytvorila na to pesničku. Namiesto hudobných nástrojov v nej figurovali hračky do postele pre dospelých. Trojminútovým videom promujú najnovšiu líniu produktov.

Pre Adweek sa  spoločnosť vyjadrila takto: „Video slúži ako metafora mnohých spôsobov, ako si pár môže vychutnať široký výber Pornbuh Toys. Rozpráva príbeh mladého páru, ktorí neexperimentujú len s hudbou, ale aj samotnými hračkami.“

​Pri sex pomôckach ešte zostaneme. Ak ste si mysleli, že sa nedajú predstaviť vo vianočnej reklame, mýlite sa. Spoločnosť Coco de mer ich dokonca skombinovala s polonahými ženami a zvláštnymi dotykmi moriaka. Značka nechcela s predstavením nových produktov čakať na vhodnejšie obdobie. Rozhodla sa teda pre sviatočnú reklamu. Stačí predsa pridať stromček a koledy. Vianočná reklama ako vyšitá.

​Aj Diesel mal tento rok provokatívnu kampaň. Trumpovi v nej odkazoval, že múry sú na nič. V reklame je znázornená murovaná stena, ktorá zdôrazňuje nesúhlas s plánom nového amerického prezidenta postaviť múr oddeľujúci Mexiko od Spojených štátov. Okrem toho do hlavnej úlohy postavil homosexuálov, ktorí majú „v priamom prenose“ svadbu so srdcom prebitým v múre.

​Spoločnosť predávajúca dámske obleky - Suitstudio na to v kampani išla drzo. Slogan, ktorým komunikovala „Neobliekame mužov“, jasne vidieť aj na reklamných fotografiách. Otáčajú kartu stereotypu. Na vizuáloch jasne vidieť nadradenosť žien nad mužmi. Ide o rodovo prevrátené fotky, na ktorých sa predtým dlhodobo využívaná dámska nahota mení s pánskou. Dominantnosť ženy je neprehliadnuteľná, pričom naopak muž je na snímkach otočený chrbtom alebo rozmazaný. V niektorých prípadoch má dokonca splývať s doplnkami ako kožušiny v izbe.

Zdroj: Suitstudio

​Čo sa týka tohto roku, nedá sa nespomenúť trend, ktorý zaplavil internet. Teda najmä Instagram. Ponúkal fotografie rôznych používateľov, ktorí ukazovali pamiatky a miesta po celom svete. Malo to ale háčik, teda zadok. Na fotke ste mali možnosť vidieť viac, ako ste chceli.

Ak ste na hocijakom známom mieste, o ktoré sa chcete s kamošmi podeliť, vôbec nezáleží na tom, či ste pár alebo skupinka. Všetci si dáte dolu nohavice alebo dokonca aj spodnú bielizeň a odfotíte sa, aby ste si zvečnili spomienku na krásny výlet.  Instagramové konto cheekyexploits naďalej zapĺňajú fotky podobného typu. TU si ich môžete pozrieť.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.