Sledujte nás na Instagrame

@magazin.strategieFacebook
27.12.2017, 08:00

Ronaldo na fotke pre Nike v mikine Adidas, Tesco Vianoce s moslimami a ďalšie nepodarky v reklamách

Toto sa niektorým spoločnostiam (ne)podarilo v roku 2017.

Ronaldo na fotke pre Nike v mikine Adidas, Tesco Vianoce s moslimami a ďalšie nepodarky v reklamách
Zdroj: Archív Stratégie

Rozhodli sme sa zhrnúť prešľapy značiek, ktorým to chtiac-nechtiac v roku 2017 nevyšlo. Pri započutí názvu spoločnosti verejnosť okamžite pomyslela na to, čo sa im nevydarilo odkomunikovať podľa predstáv.

Prvá je Pepsi. Spot s Kendall Jenner už v apríli média označili ako najhoršiu reklamu roka. Super modelka odhodí parochňu a pridá sa do davu skandujúcich ľudí, na záver podá plechovku nápoja policajtovi. Viac ako dvojminútová reklama mala spočiatku úspech, no po vlnách drsnej kritiky na internete ju stiahli.

Tesco spravilo krok vedľa v globálnej vianočnej reklame. Spot je o tom, ako každá rodina pripravuje svoje tradičné jedlo. Členovia rodín sa schádzajú, až je rad na moslimskej, ktorá takisto prichádza v eufórii kresťanských sviatkov. Reklama samozrejme nezostala bez povšimnutia a okamžite ju sociálne siete komentovali s otázkami, odkedy Vianoce oslavujú ľudia veriaci inému náboženstvo. Tesco sa k spotu vyjadrilo, že každý má možnosť užiť si sviatky.

Nivea schytala prívlastok rasistická dvakrát za jeden rok. Najprv v reklame na deodoranty hlásila „Biela je čistota“ a neskôr modelka natierajúca sa zosvetľujúcim krémom v priebehu polminútového spotu náhle zbledla. Prvú reklamu spoločnosť ihneď stiahla a k druhej odmietala akékoľvek obvinenia.

​Aby si so značkou Dove nemali čo závidieť, urobila niečo podobné. Pravdepodobne nechtiac, ale to už nikoho nezaujímalo. V reklame sa černoška po použití výrobku kompletne zmení na belošku. Internet doslova chrlil množstvo komentárov na ich adresu a preto spoločnosť zverejnila na Twitteri krátke ospravedlnenie.

Nike nedomyslel detaily a na fotke Cristiana Ronalda odrezal nápis Adidas a jednoducho tam napísal svoj slogan „This boy knew“. Pozorné oko fanúšikov si nedokonalosť všimlo a už to išlo. Ako pri každej dnes spomenutej reklame. Komentáre, otázky a drzé poznámky na adresu známej značky.

​Aj McDonald´s si vyslúžil výsmech. Chcel nové, pekné pracovné outfity pre svojich zamestnancov, no verejnosť v nich videla obleky Star Wars alebo Hunger Games. Kritici zaplavili spoločnosť výsmeškami, no nové uniformy už boli ušité. Nič sa nedá robiť.

Starbucks šálky vraj podporujú homosexualitu. Na internete sa strhla bizarná diskusia okolo videa, ktoré propaguje tohtoročnú špeciálnu edíciu sviatočných pohárov spoločnosti. Na samotnej šálke sú vyobrazené dve držiace sa ruky - nie je jasné, či ide o ženské, alebo mužské ruky. A Starbucks odmietol komentovať, či ruky na pohári patria ľuďom rovnakého pohlavia.

​Za čerešničku na torte si dovolíme označiť Lidl. Obchodný reťazec vo svojich letákoch propagujúcich grécke týždne zmazal kríže z modrých kupol kostolov na ostrove Santorini. Neskôr to urobil znovu a vyvolal hnev v severnom Taliansku za údajné vyretušovanie kríža z fotografie kostola v reklamnom materiáli. Okrem veľkej vlne kritiky sa stal reťazec aj terčom mnohých vtipov.

Strategický Newsletter

Top správy z marketingu, médií a reklamy.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.