StoryEditor

Najnovším trendom je raw voda. Firmy na nej zarábajú milióny

05.01.2018, 23:15
Či sa stane hitom roka alebo len marketingovou bublinou, ukáže čas.

Po raw strave objavili firmy dieru na trhu a zaplavili ju novým fenoménom raw water. Či sa stane hitom tohto roka alebo len marketingovou bublinou, ukáže čas. Už dnes však na nej startupy v Amerike zarábajú milióny.

Nový trend prichádza zo Silicon Valley a jedná sa o vodu, ktorá pochádza priamo zo zdroja a nebola žiadnym spôsobom filtrovaná alebo spracovaná. Neobsahuje pridané chemikálie, ako napríklad chlór či fluorid, ani žiadne iné prísady.

Shutterstock

​Firmy, ktoré magickú vodu ponúkajú, dokázali jej cenu šikovným marketingom nastaviť naozaj vysoko.

Napríklad obchod Liquid Eden v San Diegu predáva 10-litrovú fľašu za 36,99 dolára (30,60 eura), píše New York Times. Majiteľka Trisha Kuhlmey uviedla, že predajňa predáva asi 900 galónov (3 400 litrov) vody denne a predaj sa každoročne zdvojnásobuje, keďže "povedomie o vode" rastie.

Instagram Liquid Eden

​Spoločnosť Arizona Nero Mass Water, ktorá inštaluje systémy umožnujúce ľuďom zbierať vodu priamo z atmosféry, začala prijímať v novembri objednávky z celých Spojených štátov. Firma predáva systém, ktorý "vyrába vysoko kvalitnú a bezpečnú vodu, úplne odpojenú od celej infraštruktúry" za 4 500 dolárov vrátane inštalácie.

Mukhande Singh, zakladateľ spoločnosti Live Water predávajúcej pramenitú vodu z Opal Springs, verí, že voda z vodovodu je "otrávená a pijeme toaletnú vodu s antikoncepčnými liekmi". Začínal pred tromi rokmi ako malá lokálna predajňa, dnes má často vypredané a je 'za vodou'. Venture kapitálové spoločnosti do nej investovali 24 miliónov dolárov. 

Z vody sa stáva módny doplnok, prispôsobujú sa aj giganti

Nový trend sa však netýka len startupov, ale aj svetových značiek. Spoločnosť Pepsi uvedie vo februári na trh LIFEWTR – čistú vodu vyváženú elektrolytmi. "Začíname vnímať významnú úlohu vody v repertoári konzumácie nápojov spotrebiteľov," povedal Brad Jakeman, prezident spoločnosti PepsiCo Global Beverage Group. "Myslím, že vidíme sekulárny a nezvratný trend smerom k zdravším nápojom."

Pepsi Co

​V posledných rokoch totiž spotrebitelia pijú menej bublinkových a ochutených nápojov a preferujú zdravšie – menej kalorické a sladené nápoje, ktoré majú aj menej umelých zložiek. Jakeman sa vyjadril, že PepsiCo chce, aby LIFEWTR dosiahla ročné tržby vo výške miliardy dolárov, hoci neuviedol, kedy by sa tak malo stať.

​V prémiovom segmente s balenou vodou, ktorý len v USA dosahuje obrat 2,8 miliardy dolárov, doteraz dominovala Coca-Cola so značkou Smartwater, ktorú roky propaguje Jennifer Aniston.

Hoci odborníci varujú pred nebezpečnými baktériami, vírusmi a parazitmi ohrozujúcimi zdravie, ktoré môže "panenská" voda obsahovať, prívrženci raw vody zase oponujú, že voda priamo z prírodného zdroja má celý rad zdravotných benefitov vďaka prítomnosti minerálov a probiotík.

Kým sa však odporcovia a zástancovia nového trendu predbiehajú v argumentácii o škodlivosti či prospešnosti 'živej' vody na naše zdravie, koleso vzrušujúceho biznisu sa rozkrútilo na plné obrátky a voda z vodovodu sa stáva vhodnou len na umývanie riadu.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 04:29