StoryEditor

Neatraktívny Graham a slávna Fearless Girl ovládli rebríček 1OO najkreatívnejších kampaní podľa Gunn Report

21.02.2018, 08:00
Autor:
pzpz
Inšpirujte sa nimi.

Portál Gunn Report zverejnil rebríček 100 najkreatívnejších reklamných kampaní minulého roka. Vybrali sme pre vás top 5, o týchto prácach ste už určite počuli.

Na čele rebríčku je kampaň Meet Graham, ktorú vytvorila agentúra Clemenger BBDO. Zadávateľom reklamy je austrálska Komisia pre dopravné nehody. Jej cieľom bolo na základe automobilových nehôd spolu s umelkyňou Patriciou Piccinini vytvoriť ľudskú bytosť, ktorá by prežila akúkoľvek autonehodu. Umelkyňa spolupracovala s traumatickým chirurgom a odborníkom na vyšetrovanie nehôd a vytvorili Grahama. Sochu ľudského tela vyvinutého tak ,aby ustálo cestné traumy a nehody.

Na druhom mieste sa umiestnila práca Fearless Girl. Agentúra McCann v kampani postavila v deň Medzinárodného dňa žien oproti známemu Charging Bull sochu dievčatka s rukami vbok. Týmto krokom klient State Street Global Advisor poukázuje na práva žien a posilňuje ich dôležitosť a prístup k vyšším – riaditeľským pozíciám. Kampaň priniesla agentúre významné ocenenia a úspech, ale správanie firmy s ňou nekorešpondovalo. Audit zistil, že vo firme pracuje 300 žien a osôb tmavšej pleti, ktorí majú nižšie platy ako muži.

Tretiu priečku obsadila agentúra Colenso BBDO s kampaňou The Child Replacement Programme. Kampaň pre značku Pedigree navádza rodičov, aby si adoptovali psa po tom, ako sa ich deti vysťahujú. Keďže medzi deťmi a ich rodičmi je silná väzba, agentúra prináša pre rodičov riešenie, ako sa s tým, že dieťa opustilo domov vysporiadať. Kreatívna agentúra vytvorila web stránku, ktorá vám po zadaní kritérií vyhľadá psa, ktorý je najbližšie stanoveným požiadavkám. Potom si ho stačí už len adoptovať.

Štvrté miesto si zaslúžila kampaň Evan spoločnosti Sandy Hook Promise, ktorá sa snaží edukovať verejnosť a odkazuje, aby sme vnímali extrémistické prejavy ľudí vo svojom okolí. Pod kampaň je podpísaná newyorská agentúra BBDO New York.

Top päť najkreatívnejších kampaní uzatvára brazílska kampaň Endless Possibilities, ktorú pre archívnu fotobanku Getty Images pripravila agentúra AlmapBBDO. Agentúra starostlivo vyčistila rozsiahlu zbierku miliónov obrázkov, aby vytvorila podobu štyroch známych tvárí pomocou kreatívnych statických obrázkov rôznych ľudí zložených spolu v kolážiach. Vytvorili štyri známe osobnosti: Angelu Merkelovú, princa Charlesa, pápeža Františka a Dalajlámu.

Kompletný rebríček si pozrite TU. Ak si chcete prečítať viac, o väčšine prác sme písali v týchto článkoch:

 

01 - Modified: 2017-12-23 04:21:23 - Feat.: 0 - Title: Ukážka kampaní, ktoré stavili na online a fungovalo im to
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 07:29