The Observer
StoryEditor

Product placement už nestačí. Zadávatelia reklamy si zaplatia dialógy, alebo celú zápletku

22.02.2018, 07:34
Autor:
pzpz(čtk)(čtk)
Ako prvá, si takúto reklamu zaplatila spoločnosť P&G.

Formu propagácie známu pod anglickým označením ´product placement´ určite netreba predstavovať. Je významným zdrojom financovania produkcie filmov aj seriálov. Zadávateľov reklamy takáto forma pravdepodobne omrzela, alebo im nestačí a prichádzajú s vylepšením.

Ďalším krokom sa snažia divákov zasiahnuť ešte viac. Pod taktovkou inzerentov už budú dokonca aj dialógy, alebo dokonca zápletka v deji. Takto šité reklamy priamo na mieru zadávateľov si pomaly hľadajú uplatnenie.

Inzerenti na americkom trhu budú odteraz ešte intenzívnejšie zapojení do všetkých aspektov televíznych relácií od financovania a dohôd o umiestnení produktov až po digitálne vkladanie svojich výrobkov do jednotlivých scén. A tí, ktorí chcú mať ešte väčšiu kontrolu nad propagáciou, sa sami zapoja do tvorby programov, ktoré by oslovili divákov a zároveň odkomunikovali značku.

Spravodajský portál The Observer informoval, že prelomová je v tomto smere spoločnosť Procter & Gamble,najväčší zadávateľ reklamy na svete, ktorá si v známom americkom sitcome Black-ish zaplatila zápletku. V epizóde odvysielanej koncom januára na televíznej stanici ABC, preberali hlavné postavy ocenenú reklamnú kampaň, v ktorej afro-americkí rodičia hovoria so svojimi deťmi o rasizme. V zápletke potom otec rodiny- Dre Johnson, ako vedúci pracovník v reklamnej spoločnosti pracuje na reklame, ktorá sa o krátky film od P&G veľmi zaujíma.

Odliv mladých divákov, ktorých nebaví čakanie na koniec nekonečných TV spotov stále pribúda. Prinútilo to zadávateľov hľadať iné formy reklamy ako 30 sekundové spoty, počas ktorých divák čaká, kedy reklamu môže skipnúť. Prispela k tomu aj explózia služieb podobných Netflixu.

Niektorí zadávatelia reklamy skúšajú aj efekty v hollywoodskom štýle, aby sa postarali, že diváci ich produkt nevdojak zaregistrujú. Príkladom môžu byť reklamy na billboardoch, ktoré sú súčasťou scény, v ktorej sa film alebo seriál nakrúca.

Avšak s týmito inováciami - od reklamných dialógov až po podstrčené reklamy - musia zadávatelia postupovať veľmi obozretne. Moderní diváci majú čím ďalej tým nižší stupeň tolerancie voči komerčnému zneužívaniu filmov a seriálov, a stieranie hraníc medzi obsahom a reklamou by sa mohlo ako zadávateľom reklamy, tak tvorcom samotného programu vypomstiť.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 22:14