23.02.2018, 09:00

Za lepšiu ponuku prezradíme obchodníkom okrem emailovej adresy a telefónneho čísla aj výšku platu či aktuálnu polohu

  • na bezpečnosti personálnych dát zverených firmám záleží predovšetkým Rusom (84 percent), Singapurčanom (77 percent)
  • Rusi očakávajú odpoveď od firiem do 24 hodín až v 82 percentách prípadov, nehovoriac o Kolumbijčanoch (96 percent)
Za lepšiu ponuku prezradíme obchodníkom okrem emailovej adresy a telefónneho čísla aj výšku platu či aktuálnu polohu
Zdroj: SAP

SAP Hybris uskutočnila prieskum zameraný na zákaznícke očakávania a dôveru spotrebiteľov k značkám na internete. Zo vzorky 20- tisíc respodentov po celom svete vyplývajú zaujímavé čísla.

Osem ľudí z desiatich je ochotných poskytnúť svoje osobné údaje obchodníkom. Najčastejšie nemajú problém zverejniť svoju emailovú adresu, históriu vlastných nákupov či dokonca telefónne číslo.

​Výnimočné nie je ani zdieľanie výšky mesačného platu či aktuálneho miesta pobytu. Kto hľadá tých najdôverčivejších ľudí, mal by sa vybrať do Latinskej Ameriky, naopak s opatrnosťou sa najčastejšie stretne v Japonsku či v západnej Európe.

Zdroj: SAP

Emailovú adresu uvádzajú najčastejšie Indovia (68 percent), obyvatelia Južnej Kórey (66 percent), Austrálie a Singapuru (63 percent), Kolumbijčania a Rusi (spolu 62 percent). Na druhej strane v Holandsku či v Japonsku tak robí len zhruba tretina ľudí.

Zverejniť telefónne číslo nemajú problém Indovia (52 percent), občania Spojených arabských emirátov (SAE - 47 percent) a Mexičania (45 percent), zdráhajú sa v Japonsku (11 percent), vo Veľkej Británii (14 percent) a v Holandsku (19 percent).

Celkovo však platí, že ochota poskytovať svoje osobné údaje je väčšia v rozvojových štátoch.

S výškou svojho mesačného platu sa bez problémov podelí 43 percent Thajčanov, naopak Briti tak urobia len v šiestich percentách prípadov. Celosvetový priemer je 23,8 percent.

Len o niečo vyšší je v prípade ochoty zverejniť informácie o svojej aktuálnej polohe – globálne s tým nemá problém takmer tretina ľudí – najčastejšie občania SAE (47 percent), najmenej ochotní sú v tomto smere Japonci (15 percent).

V prípade histórie online nákupov a nákupných preferencií sú najdôverčivejší Rusi (64 percent), Mexičania (57 percent), Kanaďania a Indovia (56 percent), najmenej Nemci (20 percent), Japonci (27 percent), Saudskoarabi (31 percent) a Briti (35 percent).

Zákaznícka starostlivosť

​Väčšina respondentov považuje za samozrejmé dostať odpoveď na otázku do 24 hodín, no viac ako polovicu firiem vôbec nemôžu kontaktovať cez sociálne siete.

Zdroj: SAP

Až 89 percent respondentov považuje za samozrejmé, že ich požiadavky a otázky budú cez komunikačné kanály značky vrátane sociálnych sietí zodpovedané do 24 hodín. Aj najmenej nároční Rusi to očakávajú až v 82 percentách prípadov, nehovoriac o Kolumbijčanoch (96 percent). Na druhej strane až takmer 57 percent všetkých firiem na svete prostredníctvom sociálnych sietí nekomunikuje. Rozdiel medzi zákazníckymi očakávaniami a pripravenosťou spoločností je teda obrovský.

Ochota deliť sa o osobné údaje stúpa, pokiaľ zákazník dostane vyššiu pridanú hodnotu v podobe personalizovaných nákupných odporúčaní a nemusí na tieto informácie čakať. V opačnom prípade rýchlo odchádza ku konkurencii a získať ho späť je veľmi zložité až nemožné,“ upozorňuje Martin Dudek, Presales konzultant pre obchodné a marketingové riešenia SAP ČR. „Ľudia zároveň vyžadujú kontrolu nad tým, aké informácie o nich firmy zbierajú a ako ich používajú. Na to reaguje aj smernica GDPR, ktorej účinnosť sa rýchlo približuje.“

Významnú úlohu hrá aj moment prekvapenia. Aby firmy ukázali, že sa o klientov naozaj zaujímajú, mala by byť ich komunikácia personalizovaná. Zablahoželať k narodeninám a ponúkať rôzne benefity alebo drobné darčeky je dnes už samozrejmosťou. Prekvapenie najviac poteší Rusov (70 percent), Kolumbijčanov (69 percent, Mexičanov a Britov (rovnako 68 percent), najmenej ho ocenili respondenti z Thajska (47 percent), Indie (50 percent) a Japonska (54 percent).

Bezpečnosť dát

Zdroj: SAP

​Na bezpečnosti personálnych dát zverených firmám záleží predovšetkým Rusom (84 percent), Singapurčanom (77 percent), Nemcom, Britom (rovnako 75 percent) a Číňanom (73 percent).Na opačnom konci rebríčka skončili Holanďania (51 percent), Japonci (55 percent) a Francúzi (60 percent).

Obyvatelia Britských ostrovov sú opatrní aj v prípade, že obchodník zdieľa ich osobné údaje s tretími stranami – chce o tom vedieť až 75 percent z nich. Len o niečo menej zvedaví sú Austrálčania, Kanaďania a Singapurčania (všetci po 67 percent) a obyvatelia USA (66 percent). Američania by tiež ocenili, keby ich súkromné informácie zostali utajené aj pre prípad policajného vyšetrovania - vyžadujú to traja z piatich, podobne je to v prípade Singapurčanov a Kanaďanov. Naopak problém s tým nemá až 71 percent respondentov z Brazílie či 70 percent Francúzov.

Spoločnosť SAP (NYSE:SAP), líder na trhu aplikácii pre podnikový softvér, pomáha spoločnostiam všetkých veľkostí a odvetví fungovať lepšie.

Zdroj: SAP

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.