Najväčším obchodom roka v strednej Európe sa stalo prevzatie viacerých východoeurópskych značiek piva, ktoré kúpi od spoločnosti SABMiller dohromady za 7,3 miliardy eur japonská pivovarnícka skupina Asahi Group Holdings. V balíčku sa pritom ocitli slovenské Pivovary Topvar a český pivný klenot Pilsner Urquel. Nákup je pre pivovar Asahi najväčšou akvizíciou v jeho doterajšej histórii. Predaj aktivít SABMiller v Českej republike, Poľsku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku je súčasťou podmienok pre prevzatie podniku zo strany amerického pivovaru Anheuser-Busch InBev. „Dohoda medzi AB InBev a Asahi ešte podlieha schváleniu Asahi ako vhodného kupca zo strany Európskej komisie a udeleniu protimonopolného súhlasu Európskej komisie. Predpokladá sa, že tento proces bude zavŕšený v prvej polovici roka 2017,“ povedala manažérka firemnej komunikácie Pivovary Topvar Jitka Němečková. Podľa zákulisných informácií sa o značky piva Topvar, Šariš, Smädný mních, Plzeňský Prazdroj, Tyskie, Lech, Dreher či Ursus zaujímala aj investičná skupina PPF najbohatšieho Čecha Petra Kellnera či finančníci z J&T vedení Patrikom Tkáčom. Vlaňajšie tržby slovenskej pivovarskej divízie z Veľkého Šariša narástli na takmer 115 miliónov eur. Zisk spoločnosti Pivovary Topvar stúpol medziročne o 23 percent na 10,3 milióna eur.TASR/AP
StoryEditor

Pivovary Topvar menia názov na Plzeňský Prazdroj Slovensko

06.03.2018, 13:53
Autor:
redred
Zmena nastáva od dnešného dňa.

Spoločnosť Pivovary Topvar od dnešného dňa mení názov na Plzeňský Prazdroj Slovensko. Nový názov, podľa informácií pivovaru, odzrkadľuje hodnoty tradície, kvality, starostlivosti a vášne pre pivo, ktoré sú jej vlastné. Zároveň lepšie vyjadruje ponuku jej pivných značiek. Pivovar zároveň zdôrazňuje, že nechystá žiadne významné zmeny svojho fungovania.

Pôvodný názov bol so spoločnosťou, ktorá dnes zamestnáva už viac ako 650 ľudí, spätý viac ako 10 rokov. Premenovaním nadviaže Plzeňský Prazdroj Slovensko na úzku spoluprácu s Plzeňským Prazdrojom v Čechách.

„Naša spoločnosť má na slovenskom trhu významnú pozíciu, ktorá vychádza z umu a tradície varenia piva, výnimočnej ponuky značiek i inovatívneho prístupu. Je dôležité, aby to, kým sme a na čo sme hrdí, vyjadroval aj názov našej spoločnosti,“ vysvetlil Martin Grygařík, obchodný riaditeľ, Plzeňský Prazdroj Slovensko a dodáva: „Taktiež chceme potvrdiť našu rolu v budovaní pivnej kategórie na Slovensku. Našou dlhodobou ambíciou je samozrejme prvenstvo v postavení na trhu. Dlhodobou snahou spoločnosti je stabilizovať a rozvíjať najmä oblasť predaja piva v pohostinstvách a reštauráciách a zamerať  sa na to, aby milovníci piva pili ležiaky prémiových značiek.“

Plzeňský Prazdroj Slovensko bude, podľa jeho slov, aj naďalej rozvíjať pivovar Šariš a značku Šariš a naplno využívať znalosti pivovarníkov a výrobné kapacity pivovaru pre naplnenie očakávaní spotrebiteľov.  

Spoločnosť chce v komunikácii značky Šariš pokračovať predovšetkým zameraním  sa na zdôraznenie kvality, ktorú začala v rámci kampane Šariš Zlatá 12. „Budeme naďalej rozvíjať 50-ročnú tradíciu piva Šariš. Veríme, že má potenciál osloviť stále širšiu základňu slovenských milovníkov piva,“ doplnil Ján Čerkala, manažér závodu, Pivovar Šariš. 

Pivovary Topvar

Pivovary Topvar

01 - Modified: 2018-02-02 07:45:35 - Feat.: - Title: Pivovary Topvar vyhlásili tender na kreatívnu agentúru
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 07:28