Unilever
StoryEditor

Unilever škrtí budget. Na externých agentúrach

12.03.2018, 09:09
Autor:
(pš)(pš)
Vytváraním obsahu v internej agentúre ušetrí spoločnosť 30 percent.

Jeden z najväčších svetových zadávateľov - spoločnosť Unilever oznámila vo svojej výročnej správe za minulý rok, že ušetrila okolo 30 percent na agentúrnych fee, po tom ako pred externými agentúrami uprednostnila formát in-house agentúr.

"Vytvárame viac obsahu interne na marketingu. Našich sedemnásť U-štúdií, tak sa volá in-house agentúra spoločnosti Unilever, ktorá operuje v dvanástich krajinách, vytvára obsah pre tímy značiek spoločnosti rýchlejšie a okolo 30 percent lacnejšie ako externé agentúry," píše sa vo vyhlásení spoločnosti.

Portál Adweek, ktorý priniesol túto informáciu, konštatuje, že nie je úplne jasné aké kompetencie na seba zobrala in-house agentúra. Spoločnosť Unilever neodpovedala na otázky portálu.

Nie je to prvé vážne šetrenie, píše Adweek. Spoločnosť Procter&Gamble uviedla minulý rok, že plánuje znížiť výdavky na digitálnu reklamu vo výške 100 - 140 miliónov dolárov v dôsledku obáv o bezpečnosť značky. Spoločnosť oznámila aj zníženie výdavkov pre agentúry, konkrétne číslo ale neuviedla.

​Ak sa vrátime k spoločnosti Unilever, tá minulý rok povedala, že zavedie plán zníženia nákladov, čím preruší spoluprácu s polovicou kreatívnych agentúr a so štyridsiatimi percentami svojich konzultantov. Po oznámení spoločnosť WPP, ktorá je najväčšou globálnou reklamnou holdingovou spoločnosťou a hlavným partnerom spoločnosti Unilever, zaznamenala pokles akciovej ceny.

Pred týždňom zaznamenalo WPP najsilnejší pokles  za takmer dve desaťročia (14 percent) potom, čo ohlásilo slabšie finančné výsledky za rok 2017 ako  očakávalo. Generálny riaditeľ WPP Martin Sorrell pripustil, že rok 2017 nebol "pekným rokom" . Pripisoval to ťažkostiam, za ktorými sú práve škrty veľkých investorov ako sú P&G a Unilever.

Adweek konštatuje, že značky by mali byť v tomto opatrné, pokiaľ ide o stratu akéhosi nadhľadu, ktorý prichádza práve so zavedením in-house agentúr. Pepsi a Dove na to tvrdo doplatili svojimi neslávnymi prácami práve z vlastnej dielne, upozorňuje Adweek.

01 - Modified: 2023-10-17 08:02:21 - Feat.: - Title: Michaela Franeková z Unilever: Nehierarchický prístup vedenia vnímam ako jedinú cestu 02 - Modified: 2022-02-07 12:22:43 - Feat.: - Title: Globálnym Marketérom roka 2021 sa stala Conny Braams z Unileveru 03 - Modified: 2021-04-26 11:35:36 - Feat.: - Title: Unilever vyvinul deodorant pre osoby so zdravotným postihnutím 04 - Modified: 2021-03-29 09:51:47 - Feat.: - Title: Dove zaplatí modelkám obsadeným v reklamách konkurencie. Podmienkou je ukázať ich skutočnú krásu 05 - Modified: 2021-03-11 20:38:46 - Feat.: - Title: Unilever sa zrieka označenia "normálne". Podľa prieskumu má na ľudí negatívny dopad
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 06:29