archív
StoryEditor

Najlepšie zahraničné reklamy: Najzábavnejší príbeh od Aldi, najdiskutovanejšie je Tesco so Santom a Covid pasom

24.12.2021, 06:32
A jeden bonus z Nórska.

Podľa prieskumnej spoločnosti Kantar 46 percent ľudí tvrdí, že vianočné reklamy miluje a 43 percent si želá, aby boli reklamy aj po zvyšok roka také dobré ako na Vianoce. Pravdepodobne preto, že v porovnaní s bežnou reklamou sú vianočné príbehy zväčša emotívnejšie. Ukazujú nám príbehy plné radosti, niekedy smútku, snažia sa vyvolať úsmev na tvári, zanechať silný dojem. 
Rovnováha týchto pocitov je podľa Kantar zvyčajne na pozitívnej strane, takže napriek silným emóciám,  je zážitok z vianočného príbehu príjemný, so silným faktorom dobrej nálady. Tieto pozitívne pocity pomáhajú značke budovať predispozíciu vybrať si značku pred ostatnými z dlhodobého hľadiska, nie len krátkodobým hitom počas Vianoc.

Podľa prieskumnej spoločnosti Kantar, je jednoznačne hviezdou medzi tohtoročnými vianočnými reklamami v Británii "Vianočná mrkva" od reťazca Aldi. V reklame vidíme jeden z najznámejších a najobľúbenejších vianočných príbehov všetkých čias, ktorý sa končí silným a jednoduchým posolstvom "Ak chcete byť šťastní, musíte byť láskaví". Ide o jednoduchý odkaz pre naše lenivé mozgy, konštatuje Kantar. Nemusíme sa príliš namáhať, aby sme pochopili pointu.
 "A Christmas Carrot" je inšpiratívnym príkladom toho, ako môže značka sprostredkovať seriózne posolstvá a zároveň byť autentická pre značku. V tomto prípade ešte aj s dávkou humoru, a to je aj dôvod, prečo vedie rebríčky ako „najzábavnejšia“ a „najpríjemnejšia“ vianočná reklama.

Po Aldi nasleduje reklama pre Coca-Colu, a dobre si počínala aj reklama pre Lidl, ktorú Kantar považuje za tretiu najlepšiu.

Podľa Marketing Week je najlepšou vianočnou reklamou reklama pre Waitrose. Počas roka je vo všeobecnosti málo príležitostí k benevolencii - kupovať veci, ktoré až tak nepotrebujeme. Predvianočný čas je v tomto smere pre supermarket príležitosťou. Waitrose v tomto roku využil príležitosť naplno a k ľuďom prišiel s posolstvom: Najlepšia vec na Vianociach je vychutnať si jedlo, o ktorom by sa vám bežne ani nesnívalo, a Waitrose je dokonalým partnerom pre takúto extravaganciu.


Jednou z najdiskutovanejších reklám bola britská reklama pre Tesco. Reklama s názvom „Tieto Vianoce nás nič nezastaví“ ukazuje verejnosti, odhodlanie užiť si poriadne Vianoce s rodinou a priateľmi po tom, čo minulý rok obmedzenia bránili stretnutiam. V jednej scéne a objaví reportér s „aktuálnymi správami“, ktorý divákom hovorí, že „Santa by mohol byť v karanténe“. Santa sa potom pri hraničnej kontrole preukáže preukazom Covid, čím colníkovi dokazuje, že bol zaočkovaný, aby mohol vstúpiť do krajiny bez obmedzenia. Táto scéna sa stala témou, britský regulačný orgán dostal 1 500 sťažností. Sťažovatelia túto sekvenciu považovali za nátlakovú a podporujúcu zdravotnú diskrimináciu.

Na záver ponúkame jeden bonus z Nórska. Spot vytvorila nórska agentúra Pol, ktorá do sveta vysiela tému inkluzívnosti, čím si pripomína 50. výročie dekriminalizácie homosexuality v Nórsku. Hlávnou postavou tentoraz nie je iba Santa. Zo zahraničných príbehov o Santovi vieme, že má doma pani Clausovú, ktorá ho čaká na Severnom póle, zatiaľ čo on roznáša darčeky po celom svete. V nórskom vianočnom príbehu Santa nemá manželku, pretože sa zaľúbil do Harryho. Citlivo spracovaný príbeh, nie je vôbec tradičný, naopak upozorňuje na tému homosexuality, pričom siaha rovno po  najrozšírenejšom symbole Vianoc, ktorým je v zahraničí Santa Claus.

Z nám bližších reálií, vyberáme reklamu pre český internetový obchod Rohlik.cz. V hlavnej úlohe je známy herec Jiří Bartoška v úlohe farára. Podľa tvorcov reklamy ide o "vianočnú jednohubku o hriechu a odpustení". Podľa nás aj o "božského Bartošku".

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 09:59